ابوذر ندیمی عنوان کرد

وزیر ارتباطات و مخابرات دولت اصلاحات گزینه اصلی وزارت علوم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون اصولگرایی رهروان ولایت در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت در هفته آینده گزینه خود را برای وزارت علوم معرفی می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو فراکسیون اصولگرایی رهروان ولایت در مجلس نهم شورای اسلامی با اشاره به تعیین تکلیف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دولت در هفته آینده گزینه خود را برای وزارت علوم معرفی می کند.21940

ابوذر ندیمی ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه، دولت فرصت زیادی برای معرفی گزینه خود برای وزارت علوم ندارد و بر اساس اخباری که رسیده قرار است در هفته آینده گزینه خود را به مجلس معرفی کند.

وی ادامه داد: معتمدی وزیر پیشین ارتباطات و مخابرات یکی از گزینه های اصلی است که به نظر می رسد برای وزارت علوم از سوی دولت معرفی شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین تاکید کرد: در صورتی که این گزینه نیز از سوی مجلس تایید نشود، امکان اضافه کردن دوره سرپرستی وجود دارد، اما طبق قانون دوره سرپرستی مدت محدودی است و دولت باید هر چه سریعتر گزینه نهایی خود را معرفی کند.

ندیمی با اشاره به حساسیت مجلس در وزارت علوم تاکید کرد: مجلس نهم از ابتدا در خصوص وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم حساسیت زیادی داشت. دلیل آن هم این است که دانشگاه ها نباید مراکز سیاسی و مبارزات انتخاباتی باشند.

بر اساس قانون، رییس‌جمهور برای معرفی وزیر پیشنهادی سه ماه مهلت دارد و با توجه به رای عدم اعتماد مجلس به فرجی‌دانا در تاریخ ۲۹ مرداد ماه مهلت معرفی وزیر پیشنهادی بعدی تا ۲۹ آبان خواهد بود./ایسکانیوز

Share