نیلی از فتنه تبری بجوید/دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب سیاسی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی دولت در وزارت علوم به دنبال جریان خاص در این وزارتخانه هستند، گفت: دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب سیاسی باشد. عزیز اکبریان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمود نیلی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه وزرای پیشنهادی دولت در وزارت علوم به دنبال جریان خاص در این وزارتخانه هستند، گفت: دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب سیاسی باشد.
عزیز اکبریان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم تحقیقات و فناوری گفت: خدایا تو خود شاهد باش که ما برای ادای دین خود به شهدای انقلاب به مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم برخاسته ایم و وظایفی بر دوش داریم که باید به آن عمل کنیم.

49232_thumنماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدا تذکری به آقای رئیس جمهور دارم آقای روحانی صحبت هایی را مشاور شما آقای آشنا با نمایندگان داشتند و باید گفت که چرا مشاور شما نقش دایه بهتر از مادر را ایفا می کند که نباید اینطور باشد و چرا وی به نمایندگان توصیه می کند که این کار را انجام داده یا انجام ندهید زیرا نمایندگان دولتی نیستند و تنها سرباز ولایت و خدمتگزار مردم می باشند.

وی تصریح کرد: جناب آقای رئیس جمهور وزارت علوم یکی از مهمترین خانه های کشور است و در این وزارتخانه اساتید بزرگی تا کنون تربیت شده اند اما علی رغم شعارهای شما در خصوص وزارت علوم به جای توجه به مأموریت های مهم در این وزارتخانه به دنبال جریان خاص است مگر مقام معظم رهبری بارها به این نکته تأکید نکردند که دانشگاه ها نباید جولانگاه احزاب سیاسی باشد اما چرا به این موضوع توجه نمی شود.

اکبریان گفت: ما به آقای فرجی دانا رأی اعتماد دادیم اما در روز استیضاح عدم رأی اعتماد وی را نیز امضا کردیم و باید تأکید کرد که چرا در بحث بورسیه ها علیه مجلس مطالبی مطرح می شود و باید گفت که ما تنها به عنوان تکلیف این کار را انجام دادیم.

وی ادامه داد: متاسفانه در وزارت علوم و در برخی سازمان ها صحبت از اطاعت از فرمایشات مقام معظم رهبری می شود اما در مقابل فتنه سکوت می شود بنابراین باید گفت که آقای نیلی چرا از فتنه تبری نمی جویید مگر مقام معظم رهبری بارها تذکراتش به دولت در خصوص این موضوع نبوده است اما شما در صحبت های خود میان نمایندگان مجلس در چند روز گذشته از فتنه تبری نکردید.

اکبریان با بیان اینکه دانشگاه تهران ۴ ماه است که با سرپرست اداره می شود گفت: در طول تاریخ انقلاب اسلامی این اولین بار است که دانشگاه تهران با ۹ ماه سرپرست اداره شده است چرا افراد شایسته را برای تصدی وزارت علوم انتخاب نمی کنید ما به دنبال چه چیزی هستیم اما در چند روز گذشته بارها دیده شده که روزنامه های اصلاح طلب در صفحات خود تیتر زده اند که رهبر رفت و امید آمد چرا به سادگی از کنار این مسائل عبور می کنید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: آقای دکتر نیلی شما خود را به عنوان پاسدار معرفی کردید از ویژگی های یک پاسدار صداقت و ولایت پذیری آن می باشد که اگر شما ولایت پذیر هستید باید به راحتی از فتنه تبری بجویید همچنین شما سردمدار نامه به مقام معظم رهبری علیه بسیج بودید و در جریان اوج فتنه نامه ای به رئیس جمهور نوشته و مطالبی در آن به کار بردید که بویی از مسائل اسلامی نمی دهد.

اکبریان ادامه داد: همچنین شما نامه ای در حمایت از میلی منفرد نوشتید و به عنوان کسی که سردمدار جریان فتنه بود تا کنون بیش از ۲۵ نفر از نیروهای ارزشی را در دانشگاه تهران از مسئولیت عزل کردید و به جای آن افرادی را به مسئولیت گرفتید که روزی در فتنه بودند اما اشاره کردید که اینها حر هستند اما حر توبه کرد ولی این افراد هنوز هیچ توبه ای نکردند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اما در خصوص حوادث پردیس کشاورزی کرج باید گفت که در زمانی که شما عزای عمومی به مناسبت ارتحال آیت الله مهدوی کنی اعلام کردید انجمن اسلامی دانشگاه تهران در پردیس کشاورزی کرج مراسمی برگزار کرد که به نوعی یک جشن بود و در آن به مقدسات کشور توهین شد و این مراسم به ظاهر به عنوان حمایت از فتنه گران برگزار شده بود چرا که شعار نهایی دانشجویان در این مراسم آزادی فتنه گران و نخست وزیر امام(ره) بوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بنابراین جناب آقای نیلی شما که از اینجا تا کرج را نمی توانید اداره کنید چطور می توانید کشور را اداره کنید و در برنامه های پیشنهادی شما در خصوص وزارت علوم هیچ برنامه درستی در خصوص این وزارتخانه ارائه نکردید از این رو ما می خواهیم دل خانواده شهدا و دل مردم عزیز را خوشحال کنیم و به وزیر پیشنهادی وزارت علوم رای اعتماد ندهیم./خانه ملت

Share