نیلی احمدآبادی حاشیه های سیاسی ندارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نبود حاشیه سیاسی در کارنامه فعالیت محمود نیلی احمدآبادی،ولایتمداری و سوابق درخشان علمی و اجرایی وی را به عنوان فاکتورهای مهمی در صلاحیت وی برای کرسی وزارت علوم دانست.  ابراهیم نکو در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نبود حاشیه سیاسی در کارنامه فعالیت محمود نیلی احمدآبادی،ولایتمداری و سوابق درخشان علمی و اجرایی وی را به عنوان فاکتورهای مهمی در صلاحیت وی برای کرسی وزارت علوم دانست.
57607_thum ابراهیم نکو در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با محمود نیلی احمدآبادی ، وزیر پیشنهادی علوم ،تحقیقات و فناوری گفت: امروز باید بپذیریم دولتی رفته و دولت جدیدی روی کار آمده و دولت جدید با تیم کاری مشخصی وظیفه و برنامه های کاری خود را پیش می برد و امروز رئیس جمهور محبوب ،پیشرفت هایی عاید کشور کرده که باید مورد توجه قرار بگیرد که مدیون همین تیم کاری است که با ایشان همراه هستند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان باید به قسمی که یادکرده اند عمل کنند و آن را مدنظر قرار دهند تا مبادا حقوقی از نظام، کشور، ملت و قوا تضعیف شود.

وی ادامه داد: امروز اظهارنظرهایی از سوی برخی افراد مطرح می شود که ما آن را محکوم می کنیم. چرا در حالی که خودمان از ابتدا و زمانی که وزیری مطرح می شود ، از طریق برخی رسانه ها و خبرگزاری ها خواب راحت را از نمایندگان می گیریم و آسایش آنها را سلب می کنیم؟ بیایید به این سوال هم پاسخ بدهید چرا از زمانی که این وزیر محترم و سالم و به دور از حاشیه های سیاسی مطرح می شود خبرگزاری ها مدام یک تفکر و یک اظهارنظر خاص را دنبال می کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: برخی رسانه ها یک مصاحبه را از یکی از اعضای کمیسیون می گیرند و به نظر کل کمیسیون تعمیم می دهند در حالی که این کار خلافی آشکار و دروغ است و به صلاح نظام نیست. چرا که من می دانم بسیاری از دوستان کمیسیون آموزش و پرورش با وزیر پیشنهادی موافق هستند.

وی بیان کرد: قطعا اظهارنظر یک فرد ملاک تصمیم گیری ما نخواهد بود؛ کما اینکه اگر بدانم آن فرد این کار را عمدا انجام داده باشد، وی را مغرض می دانم.

نکو گفت: اگرچه من به عنوان موافق وزیر پیشنهادی صحبت می کنم ولی به رای مجلس احترام خواهم گذاشت و امیدوارم تصمیم گیری امروز نمایندگان صحیح باشد.

وی با اشاره به برنامه پیشنهادی نیلی احمدآبادی افزود: این برنامه بسیاری از اظهارنظرهای مخالفان را نقش می کند. سوابق درخشان علمی و اجرایی ایشان بیانگر موفقیت های بسیار وی در جامعه دانشگاهی است. امروز اظهارنظر دانشجویان، اساتید و تشکل های دانشجویی بیانگر این موضوع است که آقای نیلی احمدآبادی حاشیه های سیاسی ندارد و این امر یکی از امتیازات ایشان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص سرپرستی نیلی احمدآبادی بر دانشگاه تهران توضیح داد: طرح این موضوع که ریاست ایشان بر دانشگاه تهران از سوی شورای انقلاب فرهنگی رد شده، صحت ندارد زیرا این دوستان تکذیبیه هایی زدند و کسی این تکذیبیه ها را رد نکرد و این امر یکی از موارد اظهرمن الشمسی است که برخی رسانه ها به دروغ انعکاس دادند.

وی درباره امضای نامه به رهبری از سوی نیلی احمدآبادی نیز خطاب به مخالفان گفت: اگر راست می گویید سند و مدرک ارائه دهید. ایشان در آن مقطع چنین نامه ای می نویسند تا از ولی امر مسلمین جهان اجازه بگیرند و نظرشان را بخواهند. این امر عین ولایت پذیری ایشان است. چرا آن را طور دیگری وانمود می کنید؟

نکو ادامه داد:‌آقای نیلی احمدآبادی بارها اعلام کردند بیشترین تعامل را با این مجلس خواهند داشت ولی برخی نمایندگان می گویند قضاوت  ما این است که در آینده برخی مشکلات پیش خواهد آمد. آیا چنین امری که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، برای تصمیم گیری و قضاوت ما نمایندگان صحیح است.

وی افزود:‌ نمایندگان ابزار لازم را در اختیار دارند؛ با کسی تعارف ندارند و کسی که از خط قرمزها عبور کرده باشد و عبور کند، در برابر او می ایستیم. پس اجازه دهید رئیس جمهور که یکی از نام آورترین روسای جمهور جهان شده و مردم به وی ا عتماد دارند، کارهای را با وزیر پیشنهادی خود پیش ببرد و با این تیمی که می تواند روبه رشد باشد، ادامه مسیر دهد.

نکو با ابراز امیدواری از اینکه نمایندگان امروز به ندای مردم، دانشگاهیان و دانشجویان پاسخ دهند، برنامه های نیلی احمدآبادی را از جامع ترین برنامه های ارائه شده برای وزارت علوم دانست و توضیح داد: این برنامه ها از اسناد بالادستی تبعیت می کند. اگر در موضوعات برنامه های اجرایی ایشان دقت کنیم، خواهید دید که انقلابی در حوزه دانشگاهی برپا خواهد کرد و برای نظام، ملت و کشور افتخارآفرینی خواهد داشت./خانه ملت

Share