در جلسه علنی امروز

نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی علوم چه گفتند؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مشکلات مردم باید دغدغه مجلس و دولت باشد گفت: مجلس تمام وقت لوایح تقدیمی دولت را در بحث اقتصادی پیگیری می کند اما متأسفانه وقت اعضای دولت و مجلس به جای بررسی این امور برای رسیدگی به رأی اعتماد وزیر پیشنهادی گرفته می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جلسه رای اعتماد به نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم صبح امروز برگزار شد.

مجلس فارغ از حاشیه سازی‌ها به وظیفه خود عمل می‌کند/ما عملکرد می‌خواهیم نه موضع

43074_thumعضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مشکلات مردم باید دغدغه مجلس و دولت باشد گفت: مجلس تمام وقت لوایح تقدیمی دولت را در بحث اقتصادی پیگیری می کند اما متأسفانه وقت اعضای دولت و مجلس به جای بررسی این امور برای رسیدگی به رأی اعتماد وزیر پیشنهادی گرفته می شود.
الیاس نادران در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز امیدوارم مجلس به هر تصمیمی که خیر و صلاح مملکت و نظام آموزش عالی کشور در آن است برسد از طرف دیگر وقتی آقای نیلی به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شد من با هیأت رئیسه صحبت کردم و درخواست کردم که اگر آیین نامه داخلی مجلس اجازه می دهد بعد از صحبت های رئیس جمهور و صحبت های نیلی بدون بحث رأی گیری کنیم اینگونه هم وقت مجلس گرفته نشده و هم برخی کدورت ها ایجاد نمی شود و ما می رویم روی بحث اصلی که انشاءالله دولت معرفی خواهد کرد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات مردم و مسائل معیشتی کشور و طرح ها و لوایحی که در دستور کار مجلس است برای ما اولویت دارد و مجلس تمام وقت تمام لوایح تقدیمی دولت را در بحث اقتصادی پیگیری می کند اما متأسفانه وقت اعضای دولت و مجلس به جای بررسی این امور برای چنین  موضوعاتی گرفته می شود.

وی ادامه داد: امروز خوشبختانه از رئیس جمهور فرمایشات خوبی شنیدیم ولی ای کاش این اظهارات را در جمع نخبگان و مردم زنجان می شنیدیم از این رو شاهد هستیم که رئیس جمهور حرف هایی را که باید اینجا بزند جای دیگر می زند و حرف هایی که باید در جای دیگر بزند اینجا می زند از این رو آقای رئیس جمهور شما باید در بین مردم  از مجلس دفاع می کردید.

وی ادامه داد: در بحث استیضاح فرجی دانا در مجلس قرار بود که رئیس جمهور حضور پیدا کند و حتی نمایندگان استیضاح کننده قبول کردند که زمان بررسی این موضوع از چهارشنبه به سه شنبه تغییر کند اما پس از آن خود رئیس جمهور زمان را بار دیگر از سه شنبه به چهارشنبه تغییر داد و بعد از این موضوعات در تریبون ها علیه مجلس صحبت می کند از این رو کاش لااقل معاونان آقای روحانی مذاکرات مطرح شده در روز استیضاح را به ایشان می دادند تا وی آنها را بخواند .

نادران با بیان اینکه مسئله استیضاح کنندگان فرجی دانا وزیر علوم به هیچ وجه موضوع بورسیه ها نبود گفت: امان از دست مشاوران و ما ادریک من مشاورین از طرف دیگر می گویند گزینه اصلی پست وزارت علوم نیلی احمدآبادی است حال اگر دولت وزیری را به مجلس معرفی می کند و از مجلس رأی می خواهد آیا باید در هر نقطه ای به حق و ناحق به مجلس حمله کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد:‌در بحث طرح امر به معروف و نهی از منکر نیز دولتمردان به جای اظهارنظر در نشست ها و جلسات مختلف باید نماینده های خود را به مجلس بفرستند تا از تریبون پارلمان حرف بزنند حال چرا حاشیه سازی برای مجلس ایجاد می کنید و بورسیه ها چه ربطی به استیضاح فرجی دانا داشت و حتی همان موقع گفتند که اگر فرجی دانا را استیضاح کنید از وی فرد بدتری را معرفی می کنیم که شاهد بودیم که آنها به وعده شان عمل کردند.

نادران با تأکید بر اینکه مجلس فارغ از تمام حاشیه سازی ها به وظایف خود عمل می کند خطاب به وزیر پیشنهادی علوم گفت: آقای نیلی اگر شما گزینه اصلی هستید بفرمایید امتیازتان نسبت به فرجی دانا چیست و ‌آیا نسبت به وزیر قبلی مدیرتر، متدین تر و توانمندتر هستید و آیا دولت راست گویان این است.

وی ادامه داد: سابقه مدیریتی نیلی احمدآبادی در دانشگاه مشخص است در این رابطه آقای عثمانی گفت که اگر معاون خطایی کرد چه ربطی به رئیس دارد حال باید پرسید پس به چه کسی ربط دارد و چرا چنین فضایی ایجاد شد که بتوانند این کارها را بکنند از طرف دیگر رهبر معظم انقلاب بارها به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرموده اند که اردوهای مختلط انجام نشود ولی شاهد هستیم که اردوهای خارج از کشور به ویژه ترکیه می روند و آن اتفاقاتی که نباید بیافتد می افتد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود:‌آقای نیلی اگر شما گزینه اصلی بودید این فرمایشات آشنا مشاور رئیس جمهور که در ‌آن به مجلس حمله کرد چه بود زیرا وی در اظهارات خود گفت: که یک اقلیت می خواهند مجلس را مدیریت کنند اما قطعا مجلس با این حرف ها تحریک نمی شود زیرا شما وقتی ترکیب مخالفان وزیر پیشنهادی را می بینید این موضوع روشن می شود. حال آیا مخالفان وزیر پیشنهادی پایداری هستند آقای حداد آیا پایداری است آیا آقای لاریجانی پایداری است از این رو شما مجلس را بگردید و حتی مخالفان پایدرای باشند حال آیا پایداری بودن کفر است.

وی ادامه داد: متاسفانه شما هم اکنون متوسل به ضد انقلاب های خارج از کشور شده اید شما هم اکنون جرأت نمی کنید که علیه اصلاح طلبانی که خط قرمز نظام را رد کرده اند حرف بزنید و حتی شما یک مرزبندی با ضدانقلاب ندارید و قطعا مجلس زیر بار حاشیه سازی ها نمی رود و منفعل نخواهد شد از طرفی دیگر برای اولین بار در ۳۵ سال گذشته نخست نامه معرفی وزیر به مجلس در رسانه ها منتشر و سپس بعد از چند روز نامه رسمی از تریبون مجلس قرائت شد حال آیا این اقدام جدی گرفتن مسئله است.

نادران با اشاره به سوابق مدیریتی نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم افزود: دوستان در نشست های ا خیر از وزیر پیشنهادی پرسیده اند که چرا شما برای سمت ریاست دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی نشدید که وی در پاسخ گفته بود که من قرار بوده که برای سمت وزارت علوم معرفی شوم از این رو برای این موضوع صبر کردم این در حالی است که نیلی در خرداد ماه سرپرست دانشگاه شده بود و هنوز در آن زمان آقای فرجی دانا وزیر علوم بود از این رو مگر در مجموعه دولت هم غیب گو و رمال وجود دارد.

وی خطاب به نیلی احمدآبادی گفت: در این رابطه حتی نظر نهادهای نظارتی و دستگاه های  امنیتی درباره شما چه بود از این رو باید صادقانه صحبت کنیم در این رابطه اصلا من این را فرض می گیرم که از اول قرار بوده شما به عنوان وزیر پیشنهادی علوم معرفی شوید حال چرا بعد از اینکه فرجی دانا استیضاح شد شما را به عنوان سرپرست معرفی نکردند مگر شما کاندیدای اصلی نبودید و چرا شخص دیگری را به عنوان سرپرست اعلام کردند بنابراین لااقل شما دو ماه وزارتخانه را مدیریت می کردید که ما می دیدیم که چگونه کار می کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در بحث فتنه باید گفت اساسی ترین نکته این است که عده ای برای دلسوزی و دفاع از ارزش ها و برای مقابله با فتنه گری ها جریان و حوادث را مدیریت کردند اما در آن زمان یک عده روی فتنه بنزین ریختند از این رو آقای نیلی در دی ماه ۸۸ و بعد از ۱۶ آذر آن نامه را می نویسد آن روزی که در دانشگاه فنی به عکس امام جسارت شد و در آن زمان نیلی مدیر همان دانشکده بود و بعد آن نامه را امضا کرد حال می گویند که ما در فتنه نقش نداشتیم از این رو ما موضع نمی خواهیم بلکه عملکرد افراد مطرح است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خطاب به وزیر پیشنهادی علوم گفت: اقای نیلی بفرمایید که در دوران فتنه  عملکرد شما چگونه بوده از طرف دیگر برخی ها گفتند که وزیر پیشنهادی حر بوده و توبه کرده است اما باید گفت که حر وقتی که جلوی امام حسین(ع) را گرفت با لشکرش همان روز پشت امام نماز خواند و بعد از آن توبه کرد حال این آقایانی که حرفهایشان زده می شود آیا امروز پشت رهبری نماز می خوانند.

مجوز برگزاری جشن‌های مختلط دانشجویی در زمان ریاست نیلی ضدارزش‌های اسلامی بود

nabavian972_thumعضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلط بین دانشجویان در زمان ریاست نیلی در پردیس دانشکده‌های فنی تهران انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید محمود نبویان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی، در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: نیلی احمدآبادی در زمان ریاستش در پردیس دانشکده‌های فنی تهران به ارزش‌های اسلامی بی‌توجهی می‌کرد و یکی از معاونانش که خانم بود، نه تنها در آن زمان حجاب را رعایت نمی‌کرد، حتی با مردان نامحرم دست می‌داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس نهم افزود: در زمان مدیریت نیلی احمدآبادی دختر و پسر با هم در ورزشگاه ورزش می‌کردند و اردوهای مختلط برگزار می‌شد،‌ از جمله اردویی در ترکیه که عکس‌های آن زبانزد است.

وی افزود: در دوران ریاست وی در پردیس دانشکده‌های فنی به اندک بهانه‌ای برای کارهای مختلط دانشگاهی مانند جشن‌های عیدانه، جشن‌های پایان سال و آغاز سال تحصیلی بین دانشجویان مجوز اعطا می‌شد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در مهرماه سال جاری مجوز برگزاری کنسرت‌های موسیقی و اردوهای تفریحی به شکل مختلط در پردیس دانشکده‌های فنی تهران اعطا شد.

نبویان با بیان اینکه در زمان ریاست نیلی احمدآبادی کتبی از روشنفکران که علیه دین نوشتند به کتابخانه‌های مجموعه‌اش تزریق شد افزود: دانشگاه مبدأ تحولات در کشور است، از این‌رو وقتی می‌تواند در کشور تحول ایجاد کند که نخبگان و اساتید آرامش داشته باشند و به تولید علم بپردازند و موجب رشد علمی شوند.

وی تصریح کرد: آرامش لازمه اساسی تولید علم در کشور است، از این‌رو اگر عده‌ای بخواهند با کار سیاسی این آرامش را با کار سیاسی برهم بزنند، خیانت به حقوق دانشگاهیان کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس‌جمهور و با یادآوری سوابق وزرای علوم پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس، بیان کرد: علی‌رغم اینکه توسط دولت شعار اعتدال داده می‌شود، اما شما اولین شخصی که برای تصدی وزارتخانه علوم معرفی کردید، میلی منفرد بود که او خود می‌گوید در اغتشاشات پس از فتنه بوده و بازداشت و سپس با وساطت عده‌ای آزاد شده است،‌ من نمی‌دانم آیا آوردن اشخاصی که خود منشأ اغتشاش در دانشگاه هستند می‌تواند، آرامش به دانشگاه بیاورد؟

وی افزود: بعد از میلی منفرد، شما جعفر توفیقی را معرفی کردید که او نیز سخنران اصلی آن همایشی که در آن به دروغ اعلام می‌کند یکی از سران فتنه ۲۴ میلیون رأی آورده اما نظام آن را دستکاری کرده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم گفت: بعد از توفیقی، فرجی دانا برای تصدی وزارتخانه علوم معرفی می‌شود که وی از افرادی که مجلس صلاحیت آنها را به دلیل فعالیت در فتنه و اغتشاشات بعد از آن رد کرده بود، به‌عنوان معاونان خود منصوب می‌کند.

نبویان گفت: بعد از فرجی دانا، نجفی معرفی شد که وی نیز بعد از گذشت ۲ ماه از سخنرانی  مقام معظم رهبری، نامه‌ای را امضا می‌کند که نظام جمهوری اسلامی را وحشی خطاب می‌کند. آیا اینها با شعار اعتدال می‌سازد؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: از آقای نجفی زمانی که برای اخذ رأی اعتماد برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش معرفی شده بود، پرسیدم که آیا شما این نامه را امضا کردید؟ و او گفت من امضا کرده‌ام.

وی افزود: سوابق فتنه و دخالت آقای نیلی احمدآبادی پیش ما هست و فیلمی هم در این زمینه آماده شده که نشان می‌دهد وی در سال ۸۸ در جمع دانشجویی حضور داشته و از اغتشاش‌گران نامه‌ای به رهبری نوشته است مبنی بر اینکه حمله به دانشگاه از سوی بسیجیان در مقابل اغتشاش منسوب به تشکیلات مربوط به شما است.

امروز به نام اعتدال بسیاری از نیروهای ارزشی را از صحنه خارج می کنند

43083_thumعضو کمیسیون انرژی مجلس با تاکید بر اینکه دانشگاهها باید میدان دفاع از ارزش ها و حکومت های الهی باشد ،گفت: امروز به نام اعتدال بسیاری از نیروهای ارزشی را از صحنه خارج می کنند.
عبدالکریم جمیری در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان) در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با محمود نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: آنچه که امروز در محضر ملت ایران به عنوان مخالف نسبت به وزیر پیشنهادی علوم عرض خواهد شد به عنوان یک وظیفه دینی و تکلیف الهی مطرح می شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیام عاشورا ، دفاع از ارزش های الهی  و قوام بخشی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پرهیز از هر گونه نگاه عملی است که می شود  زمینه تضعیف نظام را فراهم کند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما مجلسی می خواهیم که در تراز نظام ایران باشد و در مقدمه شکل گیری دولت یازدهم تاکید کردند که ما دولتی می خواهیم که همه نقاط مثبت دولت های قبل را داشته و از نقاط منفی آنها پرهیز کند بنابراین باید تاکید کرد که ما مجلسیان و دولتیان اگر به اوامر مقام معظم رهبری در عمل توجه می کردیم و هماهنگی بیشتری میان ما بود بهتر می توانستیم این گونه امور را سامان داده و ملت ایران را خوشحال می کردیم.

جمیری افزود: چرا زمانی که دولت قرار است به یک وزارتخانه سامان بخشد با همکاری با مجلس و نهادهای مربوط این امور را انجام نمی دهد که اگر این هماهنگی ها اتفاق می افتاد امروز شاهد معرفی یک وزیر کارآمد ، عالم و با سوابق درخشان در نظام جمهوری اسلامی ایران بودیم و با خیالی راحت دور هم جمع می شدیم ما همان گونه که از آقای فرجی دانا دفاع کردیم اما در استیضاح وی نیز مشارکت نمودیم چرا که در وزارت علوم و دانشگاهها مسائلی پیش آمد که منجر به این تصمیم گیری شد و باید تاکید کرد که اگر هماهنگی بین دولت و مجلس رقم می خورد امروز موضوع استیضاح وزیر را به موضوع بورسیه ها ارتباط نمی دادند چرا که ما به دنبال صداقت و عمل به تکلیف بوده و هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: چرا در حال حاضر به اسم اعتدال نیروهای ارزشی را از میدان خارج می کنیم، دانشگاه میدان دفاع از ارزش ها و حکومت الهی و تحقق حاکمیت الهی است مگر مقام معظم رهبری بارها تاکید نکردند که به اسم اعتدال نباید انسان های متدین را از صحنه خارج کرد اما امروز شاهدیم که انسانهای معتقد و مقید را به میدان دانشگاهها راه نمی دهند بنابراین ما امیدواریم که در میدان عمل وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

امکان ندارد رئیس‌جمهور وزیری رامعرفی کندکه درفتنه نقش داشته باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه نباید در مورد عملکرد وزیر پیشنهادی علوم قضاوت عجولانه داشت، گفت: شما از کجا می‌دانید و چرا از هم‌اکنون قضاوت می‌کنید که وزیر پیشنهادی می‌خواهد ماموریت سیاسی را در دانشگاه‌ها دنبال کند، این قضاوت منصفانه نیست.
lahooti-lanمهرداد بائوج لاهوتی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اخذ رأی اعتماد، در موافقت با نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: یکی از مخالفان وزیر پیشنهادی دولت به این نکته اشاره کرد که دانشگاه‌ها نباید جولانگاه احزاب سیاسی باشد، باید به این نماینده گفت که شما از کجا می‌دانید و چرا از هم‌اکنون قضاوت می‌کنید که وزیر پیشنهادی می‌خواهد ماموریت سیاسی را در دانشگاه‌ها دنبال کند، این قضاوت منصفانه نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: نماینده دیگری اشاره داشت که وزیر پیشنهادی علوم در جریان فتنه سکوت کرده است، آیا این موضوع به آن معنا است که وی در جریان فتنه دست داشته، این چه قضاوتی است که نمایندگان درخصوص آقای نیلی دارند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که فتنه خط قرمز ما است، بنابراین مگر امکان دارد که رئیس جمهور وزیری را معرفی کند که در جریان فتنه نقش داشته باشد، همچنین نماینده دیگری اشاره کرد که وزیر پیشنهادی علوم در جبهه و جنگ بوده است اما یک بسیجی در کنار ایشان شهید نشده است، من سال‌های متوالی در جنگ به‌عنوان تک‌تیرانداز بودم، اما مگر می‌شود که همه در این پست فعالیت کنند؟ بنابراین وزیر پیشنهادی علوم هم به‌عنوان فرمانده در جنگ حضور داشته‌اند. حتی مردم پشت صحنه هم در جنگ نقش داشته‌اند.

وی تاکید کرد: عبور از خط قرمزها موضوعی است که مورد قبول همه ما قرار دارد،‌ اما وزارت اطلاعات صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم را تایید کرده است، البته نماینده مخالف دیگری اشاره کرد که نیلی گزینه اصلی دولت نیست که اگر شما واقعاً این موضوع را می‌دانید پس رأی اعتماد دهید تا وزیر پیشنهادی علوم گزینه اصلی دولت باشد.

لاهوتی افزود: رئیس جمهور بارها تاکید کرده که در دانشگاه‌ها باید اعتدال باشد، از این‌رو وزیر پیشنهادی علوم از دانشمندان بوده و باید گفت که امروز نگاه ملت ایران به سمت مجلس بوده و نباید ۴ میلیون دانشجو در دانشگاه‌ها بیش از این سرگردان باشند.

وزارت علوم نباید رها شود/رئیس دولت باید تیمش را خودش انتخاب کند
jafarz1_origنماینده مردم رشت در مجلس گفت: در حال حاضر در کشور ۴٫۵ میلیون دانشجو داریم مگر یک سرپرست چقدر اختیارات دارد؟ بگذارید ایشان کارشان را بکنند و آقای نجفی نمی تواند با اختیارات محدود وزارت علوم را اداره کند و وزارت علوم نباید رها شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار داشت: : من خدا را شاکرم تمام کسانی که صحبت کردند از دلسوران نظام هستند. امیدوارم هیچ کدام از حرف ها در طرف مقابل ایجاد کدورت نکند و خدا را شاکرم همه ما یک هدف مشترک داریم و همکاران من ما باید بپذیریم که الان رئیس دولت یازدهم نظام جمهوری اسلامی آقای دکتر روحانی است.

وی اضافه کرد: باید قبول کنیم کسی که رئیس دولت می شود باید تیمش را خودش انتخاب کند. نقش مجلس آن است که این فردی را که رئیس جمهور انتخاب کرده اگر ناشایست بود مخالفت کند.

نماینده مردم رشت بیان داشت: انصافا به چه دلیلی اعلام شد که نیلی شایسته این نیست که بر مسند وزارت علوم نشیند؟ ایشان از نیروهای ارزشی نظام و انقلاب بوده و همکاریش با شهید طهرانی و جایگاه علمی و سابقه انقلابی که دارد و از همه مهمتر ایشان از جنس دانشگاه است.

جعفرزاده افزود: آقای احمدآبادی باید بیاید پاسخ همه را بدهد. برادران من ۴ ماه آقای احمدآبادی دانشگاه تهران را بدون تشنج اداره کرد و به سوابق احمدآبادی ایراد گرفتند. ولی خیلی از وزرای ما ببینید سابقه مدیریتشان چی بود. چرا این اشکالات را به آقای نیلی می گیرید.

وی گفت: در حال حاضر در کشور ۴٫۵ میلیون دانشجو داریم مگر یک سرپرست چقدر اختیارات دارد؟ بگذارید ایشان کارشان را بکنند و آقای نجفی نمی تواند با اختیارات محدود وزارت علوم را اداره کند و وزارت علوم نباید رها شود.

نماینده مجلس ابراز داشت: آقای نیلی به این مجلس معرفی شد که تمام مراحلش هم قانونی طی شد و آقای احمدآبادی هم نقش خودشان را قطعا بیان می کنند اما چیزی که الان وجود دارد با توجه به خروج نخبگان از کشور، آقای احمدآبادی از جنس دانشگاه است. کمک کنید دانشگاه ها سرپرستی شود. مشکلات مردم چیزی دیگر است و ما هنوز نتوانستییم یک پاسخ قاطعی برای فرجی دانا به مردم بدهیم. بیایید ایشان را کمک بکنید و من فکر می کنم با ویژگی های ایشان هم جایگاه علمی اش و مدیریتی اش دارای ویژگی های مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم به این دولت کمک کنیم. اگر هم مطالبی گفته شد قطعا از سر دلسوزی بود. از آقای لاریجانی انتظار دارم چون مخالف هستند، تجددنظر کنید.

وزیر پیشنهادی علوم ربطی به فتنه نداشته و ندارد/عینک سیاسی را بردارید نیلی رای می‌آورد

44024_thumنماینده مردم بوکان در مجلس با بیان اینکه جریان فتنه محکوم است، گفت: اینکه با صحبت از هر وزیری، موضوع فتنه پیش کشیده شود، یک بحث انحرافی است، نیلی احمدآبادی ربطی به فتنه نداشته و ندارد.
محمدقسیم عثمانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۷ آبان) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی برنامه و صلاحیت محمود نیلی احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اخذ رأی اعتماد، با تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) به نمایندگان و مردم ایران، در موافقت با نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جلسه، جلسه رأی اعتماد به وزیر علوم است،‌ اما آنچه از صحبت‌های مخالفان برداشت می‌شود این است که جلسه به جلسه محکومت جریان فتنه تبدیل شده است.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جریان فتنه محکوم است، ادامه داد: اینکه با صحبت از هر وزیری، موضوع فتنه پیش کشیده شود، یک بحث انحرافی است. اگر نیلی احمدآبادی از فتنه مبرا نبود، مطمئناً رئیس جمهور وی را معرفی نمی‌کرد و مجلس هم رأی نمی‌داد. بنابراین از نیلی احمدآبادی می‌خواهم با اظهارنظری شفاف نگرانی دوستان را برطرف کند.

وی تصریح کرد: موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی علوم در این موضوع اتفاق نظر دارند که باید وزیر علوم غیرسیاسی و فراجناحی باشد و کسی باشد که بتواند سکان وزارت علوم را به‌عنوان مهمترین وزارتخانه بدون سیاسی‌بازی در ریل پیشرفت قرار دهد.

عثمانی افزود: آقای اکبریان گفت که وزیر علوم برنامه‌ای ندارد؛ شاید برنامه‌های نیلی احمدآبادی به برخی از مخالفان وی نرسیده، اتفاقاً دقیق‌ترین و کارشناسی‌ترین برنامه را وی به مجلس ارائه کرده است که اگر عملیاتی شود وزارت علوم، پیشرفت زیادی می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: مخالفان گفتند یک خانمی در زیرمجموعه مدیریتی نیلی احمدآبادی با یک آقا دست داده است؛ این موضوع چه ربطی به وی دارد، مگر در جاهای دیگر اینگونه اتفاقی نیفتاده است، اینکه بگوییم به دلیل اینکه در زمان ریاست وی در پردیس دانشکده‌های فنی تهران، خانمی تخلفی کرده است و الان ایشان را محاکمه کنیم در حالی که در زیرمجموعه همه آدم‌ها تخلف است، کار درستی نیست. اگر قرار باشد به خاطر تخلف یک نفر در زیرمجموعه یک مسئول را برکنار کنیم، کسی در کشور باقی نمی‌ماند.

وی گفت: همچنین مخالف وزیر پیشنهادی گفت که وی مجوز مراسم مختلط دانشجویی داده که این امری عجیب است، مگر مراسم دانشجوهای جدیدالورود در تمامی ایران مختلط نیست؟ چرا جور دیگری برخورد می‌شود؟ انگار برخی‌ها از فضای دیگری وارد کشور شده‌اند.

عثمانی ادامه داد: تمامی مراسم‌های دانشجویی مانند مراسم دانشجویان جدیدالورود و مراسم فارغ‌التحصیلی به صورت مختلط برگزار می‌شود و حتی کنسرت های موسیقی نیز مختلط است، چرا چیزهایی می‌گویید که ربطی به صلاحیت وی ندارد؟ باید نگاه سیاسی از وزیر برداشته شود، به دلیل اینکه اگر با عینک سیاسی نگاه کنیم، هیچ وزیر پیشنهادی رأی اعتماد نمی‌آورد.

نماینده مردم بوکان در مجلس نهم با تاکید بر اینکه باید نمایندگان به شرایط سخت دولت توجه کنند، گفت: دولت با انبوهی از مشکلات، مطالبات مردمی، پروژه‌های ناتمام،‌ انبوه بدهی‌ها و کاهش درآمد روبرو شده و نباید فراموش کرد دولت چیزی را به ارث برده که هر کسی بود دوام نمی‌آورد، بنابراین باید چنین دولتی را یاری کرد، البته یاری دولت با مقابله نباید همراه باشد.

وی با تاکید از پرهیز از نگاه‌های سیاسی به وزیر علوم افزود: اگر پاسدارهای گذشته را قبول نداشته باشیم، پس چه کسی را قبول داشته باشیم؟ نیلی احمدآبادی بخشی از عمر خود را صرف جبهه و جهاد کرده و بخشی را صرف علم و دانش و پیشرفت کشور، و گویای این مطلب تألیف‌ها، پژوهش‌ها و ۹۰ مقاله علمی است.

عثمانی تصریح کرد: از نیلی احمدآبادی می‌خواهم برای کمک به نظام، وزارتخانه علوم را از نیروهای جناحی پاک و با استفاده از نیروهای متخصص این وزارتخانه را در مسیر واقعی خود قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: برخی از دوستان به نامه نوشته شده به مقام معظم رهبری اشاره دارند، مگر در نامه چه نوشته شده که حساسیت ایجاد می‌کند؟ چرا متن نامه را نمی‌خوانید؟ در آنجا به برخورد خشن با دانشگاهیان اشاره شده، مگر برخورد خشن نشد؟ در نامه به حمله شبانه به خوابگاه اشاره شده، مگر به خوابگاه‌ها در شب حمله نشد؟ گفته شده لشگرکشی نیروهای غیردانشگاهی، مگر لشگرکشی نشد؟ آیا اینها به معنی فتنه نیست؟ منشأ فتنه همین‌ها بود.

نماینده مردم بوکان در مجلس ادامه داد: وزیر علوم، به جریان فتنه ربطی نداشته و ربط پیدا نخواهد کرد و از وی می‌خواهم که به طور واضح و روشن موضع خود را بیان کند تا بهانه به دست عده‌ای که کمر همت برای به زمین زدن دولت بسته‌اند، ندهد./

در نهایت وزیر پیشنهادی علوم از مجموع ۲۴۹ رای مأخوذه و کسب فقط ۷۹ رای موافق، ۱۶۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع، نتوانست عضو کابینه شود.

Share