آیت الله رمضانی در جمع مدیران شرکت مخابرات گیلان

نظام ما می‌خواهد در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دنیا الگو شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خضردوست اظهار داشت:امسال شورای فرهنگی شرکت مخابرات گیلان در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری دوباره احیاء شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه درPic.656 مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، با اقامه نماز در شرکت مخابرات گیلان و سخنرانی در جمع مدیران و کارکنان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع کارکنان شرکت مخابرات گیلان اظهار داشتند که من از دیرباز با شخصیت فرهنگی و جهادی مهندس خضردوست آشنایی داشتم و اکنون نیز عملکرد ایشان را در حوزه های مخابراتی و فرهنگی در سطح استان و حتی کشور مطلوب می دانم.
وی در ادامه بیان کردند در مدلی از ساختار نظام اسلامی هستیم که می‌خواهد در بخش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دنیا الگو شود و تاکنون نیز پیشرفت‌های بسیار مطلوبی در عرصه علم و صنعت داشته ایم بطوریکه در بعضی از شاخه های علمی و فنآوری با پانزده کشور نخست دنیا در حال رقابت هستیم و سیاست‌های چشم‌انداز کشور هم در این مسیر تبیین شده است.

آیت الله رمضانی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ایران باید در جهانی‌سازی نقش خود را ایفا کند، به حوزه‌های فکری انقلاب اسلامی در عرصه‌های دمکراسی و حاکمیت دینی در جامعه اشاره کرد و افزود : انقلاب اسلامی به دنیا اعلام کرده که دین می‌تواند در حوزه‌های مذکور نقش داشته باشد. ایشان با بیان اینکه برخی ادعا می‌کردند دین در دنیای پُست مدرنیته نمی‌تواند نقش اجتماعی داشته باشد، خاطرنشان کرد : امام (ره) پاسخ آنها را دادند و فرمودند که دین قادر است در تمامی دوران برنامه ریزی مدون برای مردم و جامعه داشته باشد .

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و … با نگاه باز و بسته فراز و فرودهایی داشتیم، گفت: قطار انقلاب بدرستی در ریل قرار گرفته و آمارهای واقعی نشان میدهد که هرچند این حرکت در دوره های زمانی مختلف کندی و شتاب داشته اما از مسیر خود خارج نشده است.
وی به معرفی تمدن اسلامی از طرف مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد: زندگی افراد باید منطبق با سبک زندگی اسلامی باشد و تعریف دقیقی در حوزه‌های مدیریتی داشته باشیم.

رمضانی با بیان اینکه اگر رابطه بین مردم و مسئولان محکم نباشد تاثیر خود را در عرصه داخلی و خارجی خواهد گذاشت، اظهار کرد: تمدن اسلامی موضوعی علمی بوده و از شاخص‌های متعددی برخوردار است.

ایشان با اشاره به مذاکرات ۱+۵ افزودند: تمام کشورهای قدرتمند دنیا یک طرف و ایران در طرف دیگر قرار گرفته و این موضوع توانمندی جمهوری اسلامی را نشان می‌دهد و در این راستا با ذکر نمونه هایی از نشستهای مرکز اسلامی ایران در هامبورگ و سایر کشورهای اروپایی تصریح کردند : به گفته اندیشمندان غربی، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت‌وگو با ایران معنا نداشت زیرا آن دولت ، تابع محض استکبار بود در حالیکه امروز  دولت و ملت ایران سخنی برای گفتن بسیار دارد و غرب باید این موضوع را بپذیرد و باور کند که یک قدرت فکری در منطقه حاکم شده است درحالیکه در غرب ما با فعالیت بیش از چهار هزار فرقه معنوی مواجه هستیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان افزود : امروزه با گسترش علم فناوری با سرعت بسیار مواجه‌ایم و این موضوع در بعضی از عرصه‌ها به صورت روزانه و بلکه لحظه ای است که می بایست با فرهنگ‌سازی مناسب بستر را برای استفاده از این فناوری‌ها در جامعه فراهم نمود. بعنوان نمونه فرهنگ‌سازی استفاده کیفی از تلفن همراه هنوز به‌درستی صورت نگرفته و در این بخش با آسیب‌هایی مواجه هستیم.

آیت الله رمضانی ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را حائز اهمیت خواند و اظهار کرد: نهضت خدمت‌رسانی و کارآمدی نظام باید روزبه‌روز توسعه پیدا کند. تفریحات سالم در نسل امروز از اولویت‌هاست و مثلا بسیاری از رفتارهای درست و اخلاقی و انسانی امروزه حتی برای جوانان در کشورهای اروپایی در هر محله‌ای تعریف شده و حتی بخشی از رفتارهای اخلاقی تبدیل به قانون شده است. وی فعالیت فرهنگی را نیازمند فکر عنوان کرد و یادآور شد: آموزش نتیجه پژوهش است و امروز بسیاری از رساله‌های تهیه شده در دانشگاه‌ها متاسفانه قابل استفاده نیست و پژوهش در بخش‌های مختلف باید تعریف شده باشد.

* شورای فرهنگی شرکت مخابرات گیلان احیا شد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان نیز در جلسه مذکور به نامگذاری «فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی» توسط مقام معظم رهبری در سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: امسال شورای فرهنگی شرکت مخابرات گیلان در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری دوباره احیاء شده است.

مهندس خضردوست برگزاری مراسم سخنرانی آیت‌الله موحدی کرمانی در روز جانباز در مسجد سلیمانداراب رشت و دیدار با آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان و آیت‌الله سیدمجتبی رودباری از دیگر فعالیتهای فرهنگی این شرکت دانستند . ایشان شرکت مخابرات را بنگاه اقتصادی، تجاری و فنی خواند و بیان کرد: شرکت مذکور باید به سوددهی برسد ضمن اینکه مردم باید از خدمات‌دهی مخابرات راضی باشند.

مدیرعامل شرکت مخابرات گیلان از تشکیل کارگروه‌هایی در راستای ارتقای ارائه خدمات به مردم در شرکت مخابرات گیلان خبر داد و تصریح کرد: روزانه در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات در دنیا اتفاق‌های خوبی می‌افتد و تلاش می‌کنیم ۱۰ سال عقب‌ماندگی آی.تی از دنیا را کاهش دهیم.

Share