در جلسه شورای اداری سیاهکل

ندیمی خبرداد:اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه برای گازرسانی روستاهای گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه‌ای که با دولت برگزار شد، تصریح کرد: باید موضوع آب، گاز و راه روستاها در همین چند سال برطرف بشود، برای گاز حدود پنج‌هزار میلیارد تومان بودجه گذاشتیم که ۴۰۰ میلیارد تومان از آن به گیلان اختصاص می‌یابد و به این ترتیب اکثر روستاهای بالای ۲۰خانوار گازدار می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،ابوذر ندیمی  در جلسه شورای اداری این شهرستان، با اشاره به استقرا اداره تبلیغات اسلامی در سیاهکل اظهار کرد: در آینده‌ای نزدیک اداره اوقاف و امور خیریه نیز در این شهرستان مستقر می‌شوند و بnadimi (2)ا استقرار ادارات در سیاهکل، شاهد مستقل شدن این شهرستان هستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه با وجود همه فشارها باورمان این بود که هر نیرویی توانی دارد و باید از توان آن نیز استفاده بشود، گفت: با تصویب قانون در مجلس، سطوحی از مسئولیت‌ها را به شوراها واگذار کرده‌ایم و با توجه به مردم سالاری دینی، باید تعامل خوبی با شوراها و دهیاران در ارتباط و خدمات وجود داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تقدیر از فرماندار و مسئولان شهرستانی برای پیگیری پروژه‌های شهرستانی گفت: زمانی وفور مالی و درآمدی بود و کارها راحت انجام می‌شد، اما هم اکنون کمبودهایی وجود دارد و در ازای آن با خواسته‌های زیادی روبرو هستیم و این سبب  می‌شود که کار سنگین‌تر بشود.

ندیمی با بیان اینکه دولت باید با ۲۵۰ هزار میلیاردی بدهی این کشور را اداره بکند، تصریح کرد: در کارگروه رفع مشکل تولید بر سر بدهی‌های دولت پیشین برای دولت فعلی عددهایی مانند ۸۰ هزار میلیارد تومان، بدهی به پیمانکاران روبرو شده‌ایم که اینها آثار خود را در اقتصاد می‌گذارد.

وی با بیان اینکه هزینه های کشور از منابع آن بیشتر است، اظهار کرد: این در حالی است که بخش عمده‌ای از منابع ما تعهدی می‌باشند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس از دولت در رابطه با موضوع هسته‌ای زیر پوشش مقام معظم رهبری تقدیر کرد و گفت: هم اکنون غربی‌ها به خصوص استکبار حرف‌های جدیدی مانند حقوق بشر را در مذاکرات هسته‌ای مطرح می‌کنند.

ندیمی با مثبت خواندن مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: حل شدن موضوع هسته‌ای بخشی از مسائل را حل می‌کند و دلیل آن  فضای روانی و تورم انتظاری، ارتباطات جهانی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها است.

وی افزود: در دو سفر قبلی خود که به کره و یونان  داشته‌ام آنها می‌گفتند که دوست دارند با ایران ارتباط اقتصادی برقرار کنند اما اجازه چنین کاری را به دلیل تحریم‌ها ندارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه‌ای که با دولت برگزار شد، تصریح کرد: باید موضوع آب، گاز و راه روستاها در همین چند سال برطرف بشود، برای گاز حدود پنج‌هزار میلیارد تومان بودجه گذاشتیم که ۴۰۰ میلیارد تومان از آن به گیلان اختصاص می‌یابد و به این ترتیب اکثر روستاهای بالای ۲۰خانوار گازدار می‌شوند.

ندیمی با بیان اینکه پدیده داعش دنیای اسلام را درگیر خود کرده است، گفت: دشمنان اسلام قصد دارند تا مسلمان‌ها به جان یکدیگر بیاندازند و با این کار انحراف از موضوع اسرائیل را فراهم کرده، فروش اسلحه را در دنیای اسلام رواج داده و برای خود ثروت اندوزی کنند و با کوچکتر کردن سرزمین‌های اسلامی به اهداف خودشان برسند.

نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس خاطرنشان کرد: در ارتباط با محور سیاهکل به دیلمان بارها پیش وزرا و مدیران استانی رفته‌ام تا این پروژه هرچه زودتر اجرایی بشود، برای پل بازکیاگوراب بارها برای گرفتن طلب پیمانکار اقدام کردیم و البته این پل تا پایان همین هفته بازگشایی جامع می‌شود.

وی در رابطه با بیمارستان ۳۲ تختخوابه سیاهکل خاطرنشان کرد: از بین ۱۴۰ پروژه، ۷۰ عدد از آنها را انتخاب کرده‌اند و به زودی برای تجهیز کردن آنها مناقصه برگزار می‌شود.

ندیمی در ارتباط با نصب گاردریل در محور سیاهکل به سنگر، افزود: گاردریل یک موضوع به ظاهر معمولی بود، اما رضایتمندی زیادی در بین مردم ایجاد کرده و با نصب آن امنیت مردم بالاتر رفته است.

وی با بیان اینکه کارهای ابتدایی پروژه سد دیلمان انجام شده و در بودجه امسال برنامه‌ریزی می‌شود، تصریح کرد: اقتدار کشور با در خدمت بودن مردم به دست می‌آید.

ندیمی با بیان اینکه هر چه مردم رضایتمند و امیدوارتر باشند، توسعه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: توسعه فقط سرمایه‌گذاری دولتی نیست و باید به سمت تعاونی‌ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی برویم./تسنیم

ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهردادلاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی

Share