در تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی

ندای ملکوتی «لبیک یا حسین» طنین انداز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نخستین تجمع بزرگ هیأتهای عزاداری و مذهبی روستاهای محدوده منطقه آزاد انزلی تحت عنوان«تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی» در محدوده فاز تجارت و گردشکری برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نخستین تجمع بزرگ هیأتهای عزاداری و مذهبی روستاهای محدوده منطقه آزاد انزلی تحت عنوان«تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی» در محدوده فاز تجارت و گردشکری برگزار شد.

Hmayesh-ashoraiian-1393.08.11در این تجمع باشکوه که هیأتهای عزاداری ۲۸ روستای محدوده منطقه آزاد انزلی حضور داشتند، دسته های عزاداری هر روستا به صورت منسجم در قالب هیأتهای سینه زنی و زنجیر زنی در محل برگزاری مراسم حاضر شده و پس از اقامه عزای حسینی، با نوای عزاداری دیگر هیأتهای مذهبی به مرثیه سرایی پرداختند، در بخش پایانی مراسم نیز هیأتهای عزاداری به صورت هیـأتی واحد در رثای سید و سالار شهیدان و شهدای عاشورا بر سر و سینه زدند.

مشارکت نوجوانان و جوانان در میان حضور پرشور بانوان روستاهای محدوده منطقه و پرچم دارانی که علی رغم کهولت سن بیرق عزای امام سوم شیعیان جهان را بر دوش می کشیدند، حال و هوای دیگری به این تجمع بزرگ داده بود.

نوحه خوانی با اشعار گیلکی، حضور هیأت عزاداری آبادانیهای مقیم استان، توزیع نذورات مردمی میان عزاداران حسینی از سوی ساکنین و مردم حاضر در مراسم و مشارکت فعالین اقتصادی مجتمع های تجاری منطقه و پرسنل خط تولید یکی از شرکت تولیدی منطقه آزاد انزلی از دیگر بخش های قابل توجه این مراسم عظیم بود.

ایجاد انسجام، هماهنگی و همکاری در میان هیأتهای مذهبی، حمایت از دسته های عزاداری فعال در محدوده منطقه، تقویت مراسمهای مذهبی بومی- محلی که در سطح روستاهای منطقه به صورت خود جوش برگزار می شود، بالابردن روحیه مذهبی در فضای اقتصادی صنعتی منطقه آزاد انزلی و معرفی فرهنگ اصیل مذهبی مردمان منطقه و استان گیلان به سرمایه گذاران از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی مهمترین اهداف برگزاری«نخستین تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی» از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان  را شامل می شود.

گفتنی این مراسم که مقارن غروب هفتم محرم که متعلق به حضرت علی اکبر(ع) دارد در مجموعه پارکینگ فاز تجارت و گردشگری منطقه برگزار شد، مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل، معاونین، مدیران و پرسنل سازمان بهمراه فرماندار و مسئولین شهرستان بندرانزلی، دهیاران و اعضای شوراهای روستاهای محدوده منطقه آزاد انزلی حضور داشتند.

Share