25 آبان ماه

نخستین همایش یادبود قربانیان حوادث ترافیکی در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رئیس مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان گفت: نخستین همایش یادبود قربانیان حوادث ترافیکی ۲۵ آبان ماه در بیمارستان پورسینای رشت برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، رئیس مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان گفت: نخستین همایش یادبود قربانیان حوادث ترافیکی ۲۵ آبان ماه در بیمارستان پورسینای رشت برگزار می‌شود.tasadof

شاهرخ یوسف‌زاده چابک ظهر امروز در جمع پزشکان بیمارستان پورسینا این شهر با اشاره به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی یاد بود قربانیان حوادث ترافیکی، اظهار کرد: مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان در نظر  دارد با همکاری سازمان‌های مرتبط نخستین همایش یاد بود قربانیان حوادث ترافیکی را در ۲۵ آبان ماه در بیمارستان پورسینا برگزار کند.

وی با بیان اینکه در پنج سال گذشته میزان مراجعه کنندگان به بیمارستان پورسینا رشت از ۱۲۰ هزار به ۲۴۰ هزار نفر رسیده است، افزود: آمار مرگ و میر از ۴۰ در یک‌هزار به ۳۰ در یک‌هزار کاهش یافته است.

رئیس بیمارستان پورسینا رشت، درباره اهمیت سرعت انتقال مصدومین و نحوه درست اعزام به بیمارستان، گفت: سرعت انتقال مصدومین به بیمارستان سبب شد این مرگ‌ها اتفاق بیافتند به همین دلیل شیفت خدمات در بیمارستان پورسینا افزایش یافت.

یوسف‌زاده با بیان اینکه مراقبت پس از ترخیص از بیمارستان‌ها در کشور غافل شده‌ایم، تصریح کرد: در صدد هستیم با راه‌اندازی سیستم تروما در گیلان به صورت پایلوت برای نخستین بار در کشور بحث تلفات جاده‌ای را در کشور کاهش دهیم.

وی با اشاره به تاریخچه سیتم تروما، تصریح کرد: سیستم تروما یک تلاش هماهنگ و سازمان‌یافته در یک منطقه جغرافیایی تعریف شده است که با راه‌اندازی آن ۲۵ درصد از میزان تلفات جاده‌ای کاهش می‌یابد، نحوه رساندن مجروحان به بیمارستان از مرحله وقوع حادثه تا بیمارستان بسیار حائز اهمیت است.

 رئیس مرکز تحقیقات ترومای جاده‌ای گیلان، اهداف علمی مرکز ترومای جاده‌ای را طرح‌هایی برای تکامل و پیشرفت مراکز تروما در کشور، پژوهش در مورد رویکردهای تشخیصی و درمانی کلینیکی و پاراکلینیکی مصدومین و تهیه راهکارهایی در مورد رویکردهای استاندارد برای مصدومین از زمان آسیب تا رسیدن به مراکز تروما و مداخلات تشخیصی بیان کرد.دیارمیرزا

یوسف‌زاده با بیان اینکه ارتقا طرح‌های جامع تحقیقاتی براساس پروتکل‌های درمانی و تشخیصی جراحی در بیمارستان سینا و سپس توسعه آن در سطوح دانشگاهی بسیار حائز اهمیت است، گفت: اهداف آموزشی مرکز تروما ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی در کلاس‌ها، کنفرانس‌ها، نشریه‌ها و رسانه‌های گروهی است.

وی خاطرنشان کرد:  آموزش فلوشیپ‌های تحقیقاتی در ارتباط با تروما و جراحی و اهداف اجتماعی و اقتصادی که شامل مطالعه در مورد شاخص‌های اپیدمیولوژیک تروما ( شیوع، عوامل خطر، فاکتورهای مساعد کننده، پیشگیری) مرگ و میر، ابتلا و ناتوانی) و نهایتاً ارائه راه حل‌های مناسب برای سیاستگذاری‌ها و گسترش پروتکل‌های استاندارد در مورد جراحی و تروما برای بهبود نتایج و کاهش هزینه‌ها از اهداف دیگر است.دیارمیرزا

/تسنیم

Share