در دهه سوم محرم

منطقه آزاد انزلی میزبان تعزیه خوانان برتر کشوری می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نشست معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان با روسای هیأتهای عزاداری و هیأت امنای مساجد محدوده منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نخستین نشست معاونت فرهنگی اجتماعی گردشگری این سازمان با روسای هیأتهای عزاداری و هیأت امنای مساجد محدوده منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

z4m0rn1zسید ضیاء الدین شفیعی معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، افزایش هماهنگی و هم افزایی میان این سازمان با هیأت های مذهبی فعال در محدوده منطقه را مهمترین دلیل برگزاری این نشست اعلام و درخصوص برنامه های سازمان متبوع خود در زمینه اقامه عزای حسینی اظهار داشت: برنامه های سازمان را می توان در سه دوره زمانی دهه اول، دوم و سوم محرم خلاصه کرد.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار این سازمان میزبان تعزیه خوانان برتر کشوری در دهه سوم محرم، به مدت سه روز است، افزود: در هشتم محرم نیز گردهم آیی بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی در محدوده فاز تجارت و گردشگری منطقه با حضور هیأتهای عزاداری روستاهای محدوده این منطقه برگزار می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی اجرای این برنامه ها را در راستای توسعه گردشگری مذهبی با تکیه بر توانمندیهای بومی محلی اعلام کرد و گفت: اقامه عزای حسینی و زیارت عاشوراء در این ایام یکی دیگر از این برنامه ها می باشد و در دهه دوم محرم نیز عصر شعر «راز ریشه»با حضور شعرای عاشورایی ملی و استانی در فرهنگخانه منطقه آزاد انزلی برپا می گردد.
در ادامه رضا علی علیپور مشاور اجرایی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی برخی توصیه های بهداشتی درخصوص نذورات این ایام بیان کرد و بر لزوم اتخاذ موارد ایمنی در طول برگزاری مراسمهای عزاداری تصریح نمود.
گفتنی است در پایان این نشست بسته های فرهنگی مرتبط با موضوعات انتظامی، ایمنی، در میزبانی خوب از عزاداران حسینی(ع) میان نمایندگان هیأت های عزاداری و هیأت امنای مساجد روستاهای محدوده منطقه آزاد انزلی اهداء شد.

Share