رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان

مقررات ملی ساختمان می بایست به فرهنگ عمومی تبدیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حفظ امنیت و ایمنی در ساختمان ها و شهرسازی بر اساس عناصری که رفاه، آسایش ، امنیت فکری و در کنار آن فضایی شاد را ایجاد می کند ، از جمله رفتارهایی است که می بایست بر اساس قوانین موجود تبدیل به فرهنگ عمومی شود.

guialn-nezam-14aban به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهندس عبدالرضا قاسمیان ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان با اشاره به ۱۴ آبان ، روز فرهنگ عمومی گفت : فرهنگ امری است تحقق یافته و کیفیت موجود درهر جامعه تابعی از فرهنگ آن جامعه است. در تعریف ساده فرهنگ یعنی همه آن چیزی که یک انسان به واسطه آن زندگی و رفتار می کند و انسان شهر نشین امروز بیش از پیش درگیر صنعت و تکنولوژی های ساخت و ساز است.
وی ادامه داد : بنابراین حفظ امنیت و ایمنی در ساختمان ها و شهرسازی بر اساس عناصری که رفاه، آسایش ، امنیت فکری و در کنار آن فضایی شاد را ایجاد می کند ، از جمله رفتارهایی است که می بایست بر اساس قوانین موجود تبدیل به فرهنگ عمومی شود.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان مقررات ملی ساختمان را به عنوان دستورالعمل اجرایی جهت رسیدن به ساخت و ساز مناسب دانست و افزود : فرهنگ رعایت مقررات ملی ساختمان در سال های اخیر بیشتر مورد توجه قرارگرفته است اما شرط اساسی در استقرار این قوانین و مقررات در ساخت و سازها آشنایی مردم به عنوان بهره برداران از این صنعت است و این آشنایی جز با ترویج مقررات ملی ساختمان محقق نمی شود.
مهندس قاسمیان با تاکید فرهنگ سازی توسط نهادهای آموزشی و اجرایی تصریح کرد : فرهنگ سازی مستلزم آموزش مستمر و همچنین زمان است و تنها با برنامه ریزی دقیق بر اساس واقعیت های موجود و اهداف آینده می توان شاهد تبدیل این مقررات به فرهنگ عمومی شد.
وی در پایان نقش سازمان نظام مهندسی ساختمان را تاثیرگذار دانست و گفت : اجرای صحیح مقررات ملی ساختمان یکی از اهداف اساسی این سازمان است که با همراهی و همکاری سایر نهادها می توان در آینده ای نزدیک شاهد ترویج و تثبیت این مقررات بود.

Share