در نمایشگاه «تقریظ ماندگار»

معرفی کتاب های تمجید شده از سوی مقام معظم رهبری در رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایشگاه «تقریظ ماندگار» با موضوع معرفی کتاب های تمجید شده از سوی مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، از ۲۴ لغایت ۲۹ آبان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت دایر می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نمایشگاه «تقریظ ماندگار» با موضوع معرفی کتاب های تمجید شده از سوی مقام معظم رهبری (دامت برکاته)، از ۲۴ لغایت ۲۹ آبان در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت دایر می باشد. 218838_orig

رضا ثقتی ،رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت ، ضمن اعلام این خبر گفت : این نمایشگاه به مناسبت هفته کتاب وکتابخوانی و به همت اتحادیه انجمنهای اسلامی دانش آموزان گیلان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت برگزار می شود.

وی افزود : همه این آثار را مقام معظم رهبری مطالعه فرموده و به صورت شفاهی و کتبی درباره آنها اظهار نظر کرده‌اند.

ثقتی ضمن اشاره به معنای کلمه تقریظ گفت : تقریظ گونه‌ای مقدمه است که به قصد معرفی ستایش‌آمیز یک اثر نوشته می‌شود و در جریان مرور بر مطالب کتاب و ستایش آن، نویسنده نیز مورد تأیید و ستایش قرار می‌گیرد. نویسندۀ تقریظ، نسبت به مؤلف کتابی که بر آن تقریظ نوشته می‌شود، فاضل‌تر و مشهورتر است و در یک کلام، سِمَتِ پیش‌کسوتی دارد و مورد احترام اهل دانش است و به همین سبب، تأیید و ستایش وی بر اهمیت اثر می‌افزاید و آن را در چشم خوانندگان می‌آراید و ارجمند می‌سازد.

وی افزود : تقریظ بیش‌تر با هدف تشویق و معرفی نویسندگان و محققان جوان و تازه‌کار، بر آثار آنان نوشته می‌شود و نویسندۀ تقریظ ــ کـه به هر حال به گونه‌ای سمت پیش‌کسوتـی دارد ــ در کار تربیت و به کمال رساندن نویسنده و محقق اثر می‌کوشد، و بدین‌سان در نشر و ترویج دانش و فرهنگ مؤثر می‌افتد.

این مسوول اظهار کرد : این نمایشگاه شامل ۴۱ تابلو در اندازه ۵۰ در ۷۰ و روایتی تصویری از کتابهای مختلفی است که رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالی ) بر آن تقریظ نگاشته اند .

نمایشگاه «تقریظ ماندگار» از ۲۴ لغایت ۲۹ آبان ۹۳ از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ عصر در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت دایر می باشد.

Share