در راستای پیروزی در انتخابات مجلس

مطرح کردن احمدی نژاد،بازی جدید اصلاح طلبان برای اصولگرایان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اردوگاه اصولگرا در چند ماهه گذشته نشان داده که علاقه ندارد به گذشته باز گردد و به آینده فکر می کند,اصلاح طلبان اما همچنان تلاش می کنند ارتباط اصولگرایان و رئیس جمهور سابق را به روی شان بیاورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،اردوگاه اصولگرا در چند ماهه گذشته نشان داده که علاقه ندارد به گذشته باز گردد و به آینده فکر می کند,اصلاح طلبان اما همچنان تلاش می کنند ارتباط اصولگرایان و رئیس جمهور سابق را به روی شان بیاورند.
ارتباطی که اگر چه در دولت دهم به مرور به سمت انتقادهای علنی رفت، اما به دلیل مصالح اداره کشور شدتش افزایش نیافت تا دوران دولت دهم به پایان برسد.

14-10-27-145442144235_658پر بودن رسانه ها از اخبار بازگشت احمدی نژاد و اظهار نظر چهره هایی مثل صفار هرندی ومحبیان درباره قصد احمدی نژاد برای «بازگشت به قدرت» و مصاحبه های گاه وبی گاه حلقه اطرافیان احمدی نژاد بهترین مستمسک برای رقبای سیاسی است تا اصولگرایان را مرتبط با احمدی نژاد بدانند و به افکار عمومی هشدار دهند که بازگشت احمدی نژاد معنایش بازگشتن تنش به مدیریت کشور است.آن هم در روزهایی که حتی منتقدان حسن روحانی« آرامش کشور» را جزو موفقیت های دولت او ذکر می کنند.آن چنان که انبار لویی عضو دفتر سیاسی موتلفه تاکید می کند :« دولت توفیقات خوبی در حفظ آرامش جامعه داشته است.»

از ارسال پیام تا حضور در مراسم ختم

آرامش سیاسی این روزها در شرایطی رقم خورده که احمدی نژاد به مناسبت های مختلف پیام  تسلیت و تبریک با عنوان خادم ملت ایران می دهد وگاه وبی گاه در مراسم ختم چهره های سیاسی شرکت می کند. مواجهه اش با سوال های خبرنگاران  هم سکوت است و لبخند. رفتاری که مشابه آن را خاتمی بعد از دوران ۸ ساله اش تکرار کرد.
تفاوت خاتمی با احمدی نژاد آن است که ظاهرا رئیس جمور سابق مثل خاتمی قصد کناره گیری کلی از قدرت را ندارد واظهار نظر چهره ای مثل جوانفکر به عنوان بازوی رسانه ای  او یا نامه نوشتنش به رئیس بانک مرکزی از نظر برخی سیاسیون به معنای تلاش برای بازگشت به قدرت است.

خبرهایی که تائید یا تکذیب نمی شود

کلید خوردن فعالیت های انتخاباتی اصولگرایان و حضور پر رنگ یاران سابق او در این نشست ها ،انتشاربرخی اخبار چون دیدار با صادق خرازی یا تلاش برای دیدار با ناطق نوری از سوی رئیس جمهور سابق – اخباری که از سوی دفتر او تائید یا تکذیب نشد- در کنار برخی سفرهای استانی به خوزستان و شهرستان طالقان  در کنار دیدار با سید حسن خمینی و… نشانه هایی است که اصلاح طلبان بدشان نمی آید آن را به بازگشت احمدی نژاد ربط دهند.

پایگاه احمدی نژاد از کل اصولگرایان بیشتر است؟

صادق زیبا کلام هم که از معدود اصلاح طلبانی است که پایگاه رایی برای دولت سابق قائل است معتقد است اصولگرایان همواره پایگاه ضعیفی نسبت به اصلاح‌طلبان داشته‌اند ولی شخص احمدی‌نژاد پایگاه اجتماعی بسیار قوی‌تری از کل جریان اصولگرا دارد بنابراین به‌نظر می‌آید که اصولگرایان و حتی پایداری‌ها هم در انتها به این واقعیت برسند که بدون هماهنگی با احمدی‌نژاد توان بازگشت به عرصه قدرت را ندارند.
اصولگرایان اما  این اظهار نظرها را قبول ندارند. سخنان دیروز محمد رضا باهنر در نشست جامعه اسلامی مهندسین می تواند به معنای مرز بندی او و جریانش با مردی باشد که اصلاح طلبان می گویند می تواند ماندگاری این جریان در قدرت را تضمین کند.

اصولگرایان پادزهر دارند؟

انکار کردن اصولگرایی چهره هایی چون احمدی نژاد, دقیقا از تصمیمی بر می آید که اصولگریان به دنبالش هستند؛ ادامه حضور در قدرت بدون احمدی نژاد.تاکتیک اصلاح طلبان اما گره زدن اصولگرایی و احمدی نژاد با یکدیگر است تا از این طریق افکار عمومی را در نهایت به« نه به اصولگرایی» برسانند و از این طریق به صحن سبز بهارستان بعد از سه دوره غیبت برسند.

اصلاح طلبان در واقع با بزرگ نمایی نقش احمدی نژاد، هدف مشخصی را دنبال می کنند. اگر او برای انتخابات به صحنه بیاید، با چسباندن او به اصولگرایان به تخریب همزمان رئیس دولت دهم و جریان اصولگرا می پردازند و با توجه به ظرفیت بالای تخریب پدیری او، به هدف خود در تخریب اصولگرایان می رسند و اگر احمدی نژاد به میدان نیاید، توانسته اند رقیبی بالقوه را از میدان به در کنند.

اما اصولگرایان آیا وارد بازی ای خواهند شد که اصلاح طلبان برایشان طراحی کرده اند یا نه؟ پاسخ این سوال در آینده ای نه چندان دور روشن خواهد شد.

/خبرآنلاین

Share