مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان:

مشکل کمبود آب تمام شهرها تا تیر ماه ۹۴ برطرف می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی در بستر رودخانه‌های رشت خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب، مشکل کمبود آب استان در تمام شهرها تا ۳۱ تیر ماه سال ۹۴ برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان از ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی در بستر رودخانه‌های رشت خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب، مشکل کمبود آب استان در تمام شهرها تا ۳۱ تیر ماه سال ۹۴ برطرف می‌شود.

kazem-lotfi82کاظم لطفی صبح امروز در نشست با مدیران آب و برق گیلان در سالن اجتماعات شرکت آبفا، با اشاره به آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اقدام شرکت در حوزه آب و فاضلاب در کوتاه مدت و بلند مدت، اظهار کرد: تولید آب در استان از منابع زیرزمینی و آب‌های سطحی حدود ۴۱۵۰ لیتر در ثانیه است.

مشکل کمبود آب تمام شهرهای گیلان تا ۳۱ تیر ماه سال ۹۴ برطرف می‌شود

وی با بیان اینکه در فصول گرم سال و ورود مسافران و افزایش مصرف حدود یک‌هزار و ۲۰۰ تا یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم، افزود: با همکاری مطلوب و سازنده و اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب، مشکل کمبود آب استان در تمام شهرها تا ۳۱ تیر ماه سال ۹۴ برطرف می‌شود.

مدیرعامل آبفای گیلان از تحقق ۵۰ درصدی وعده رفع مشکل آب استان از طریق اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب خبر داد و گفت:بخشی از کمبود آب استان به میزان ۶۰۰ تا ۷۵۰ لیتر در ثانیه از محل حفر سه حلقه چاه فلمن در سنگر تامین و حدود ۱۵۰ لیتر در ثانیه نیز از یک حلقه چاه در شهر صنعتی رشت تامین می‌شود.

فاز دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان به روش BOT وارد فاز اجرایی شد

لطفی با اشاره به کیفیت آب سد شهر بیجار خاطرنشان کرد: با توجه به بهره‌مندی تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان از آب سد آیت الله بهجت (شهر بیجار)، تأمین آب فاز دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب استان که به روش BOT برای نخستین بار در کشور وارد فاز اجرایی شده از آب این سد است.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان هستند، تصریح کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان، تولید آب در فاز اول و دوم آن حدود شش مترمکعب در ثانیه است که نیاز آبی استان در ۵۰ سال آینده تامین و در حوزه تأمین آب استان به شرایط پایداری دست می‌یابیم.

مدیرعامل آبفای گیلان با بیان اینکه تامین آب پایدار با کیفیت مناسب شهرهای فومن، شفت و صومعه‌سرا تا پایان امسال از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب است، افزود: به منظور اجرای این طرح حدود یک‌هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب وارد شبکه‌ها و خطوط انتقال آب استان می‌شود.

ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی در بستر رودخانه‌های رشت

لطفی با اشاره به روند اجرای پروژه‌های فاضلاب گفت: در شهر رشت استفاده از شبکه‌های فاضلاب سنتی موجود و ایجاد تصفیه‌خانه‌های محلی در بستر رودخانه‌های گوهررود و زرجوب در دستور کار بوده و بهره‌مندی از تجارب مشاورین داخلی و خارجی برای اجرای روش‌های EPC یا EPCF با حمایت دولت تدبیر و امید، استانداری و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از دیگر برنامه‌های این شرکت است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تحت پوشش قرار گرفتن ۸۵ درصد جمعیت شهری در ۱۱ شهر استان با اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای رشت، انزلی، صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، لنگرود، رودسر، فومن، آستارا، تالش و سیاهکل هم اکنون مصوبات تبصره سه ماده واحده در هفت شهر گرفته شد.

مدیرعامل آبفای گیلان افزود: این مهم نشان دهنده پیگیری مسئولان امر برای اجرای طرح‌های فاضلاب در شهرهای استان است، در تلاش هستیم در پنج سال آینده وضعیت فاضلاب استان به وضعیت مطلوب دست یابد.

/تسنیم

Share