اسماعیل حاجی‌پور

مریض‌خانه شهرداری رشت ساخته شود/صدور پروانه ساخت‌ به صفر رسیده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه وضعیت ساخت و ساز در این شهر بسیار نامناسب است، گفت: صدور پروانه ساخت‌وساز در رشت به صفر رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، عضو شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه وضعیت ساخت و ساز در این شهر بسیار نامناسب است، گفت: صدور پروانه ساخت‌وساز در رشت به صفر رسیده است.rasht-shahrdari

اسماعیل حاجی‌پور در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به وضعیت ساخت و ساز در رشت، اظهار کرد: وجود قوانین دست و پاگیر و برخی از سخت‌گیری‌ها موجب گله‌مندی سرمایه‌گذاران بخش ساخت و ساز شده است.

وی با بیان اینکه اوضاع فعلی شهرداری رشت در زمینه ساخت و ساز بسیار نامناسب است، افزود: بیشتر سرمایه‌گذاران این عرصه در شهرهای دیگر مشغول به فعالیت شده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰ به همراه نمایندگان وزارت کشور و دادگستری برای برطرف شدن مشکلات این عرصه نشستی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری رشت به پرسنل خود کمترین امکانات را ارائه می‌کند، تصریح کرد: قبل از انقلاب شهرداری رشت مریض‌خانه داشت و امروزه باید برای رفاه حال بهتر پرسنل شهرداری یک مرکز تخصصی پزشکی در این نهاد ایجاد کنیم.

حاجی‌پور به وضعیت بازنشستگان شهرداری رشت اشاره کرد و ادامه داد: بازنشستگان شهرداری رشت از کمترین امکانات رفاهی برخوردار هستند و باید با تشکیل کمیسیون و کارگروه تخصصی مشکلات این عزیزان را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت پیگیری بحث کانون بازنشستگان شهرداری رشت یادآور شد: با بهره‌گیری از بودجه رفاهی که توسط وزارت کشور به کانون‌های بازنشستگی تزریق می‌شود باید این کانون را فعال کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره واگذاری سند ۴۰۰ هکتاری پارک سراوان به شهرداری رشت، خاطرنشان کرد: اقدام‌های لازم در این زمینه انجام شده و به‌زودی این زمین به شهرداری رشت واگذار می‌شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم با تشکیل شرکت توسعه عمران شهر رشت با پیش‌سهام ۳۵ درصد مردم و سازمان‌ها را در توسعه هر چه بیشتر شهر رشت سهیم کنیم.

حاجی‌پور با اشاره به بودجه ۹۴ شهرداری رشت گفت: در آستانه بودجه سال ۹۴ هستیم اما هنوز آنچه که در بودجه سال گذشته مورد نظر ما بود محقق نشده است.

وی با تأکید بر مستقل شدن شهرداری‌های مناطق رشت اظهار کرد: استقلال شهرداری‌های مناطق باید به گونه‌ای باشد که بتوانیم برای هر کدام از آنها بودجه‌ای جدا در نظر بگیریم.

این مسئول افزود: استقلال شهرداری‌های مناطق موجب می‌شود تا مشکلات و نیازهای هر منطقه با سرعت و دقت عمل بیشتری برطرف شود.

وی با ابراز گله‌مندی از ساعت برگزاری جلسات شورای شهر رشت تصریح کرد: جلسات روز یکشنبه که ساعت پنج عصر است یک ساعت با تاخیر آغاز می‌شود که بهتر است زمان جلسات از ساعت سه بعد ازظهر و یا شش عصر روز یکشنبه برگزار شود.

اعضای شورای شهر رشت در نشست مذکور به نصب سطل‌های مکانیزه جمع‌آوری زباله در مقابل درب منازل رأی مثبت دادند.

همچنین به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی از کوچک‌ترین عضو کتابخانه شهرداری رشت و یکی از خیران که کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه شهرداری رشت اهدا کرده بود تجلیل شد.

/فارس

Share