انتقاد شدیدالحن آیت الله قربانی از شوراهای شهر

مردم بازیچه چند جوان تازه به دوران رسیده در شورا نیستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت الله قربانی درباره عملکرد شورای شهر به ویژه در رشت، اظهار کرد: فرصتی ایجاد شد و بوتیک‌دار، کارگر، کشتی‌گیر، پهلوان عضو شورای شهر شدند و خواسته‌هایی دارند.

همه ما بایستی با حضور همیشگی خود در صحنه، قدر نعمت ولایت فقیه را بدانیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با بیان اینکه در ایام سوگواری امام حسین (ع) و ماه محرم هستیم، اظهار کرد: عزاداری امام حسین (ع) هر سال که می‌گذرد پررونق‌تر می‌شود.

ghorbaniوی یکی از عوامل مهم جاودانگی عاشورا را جایگاه رفیع و بی‌نظیر امام حسین (ع) عنوان کرد و افزود: در جهان انقلاب‌های زیادی واقع شده اما رهبران آن انقلاب‌های دینی در جایگاه امام حسین (ع) نبودند.

خطیب جمعه رشت انقلاب اسلامی را در راستای قیام امام حسین (ع) دانست و گفت: این انقلاب در ایران به ثمر رسید و بیداری دنیای اسلام را به وجود آورد.

وی با بیان اینکه حسین (ع) چراغ راه هدایت و کشتی نجات است، تصریح کرد: خلوص امام حسین (ع) موجب ماندگاری قیام عاشورا شده و در تمام کشورهای دنیا مراسم عزاداری امام حسین (ع) پررونق‌تر برگزار می‌شود و باید راه امام حسین (ع) را ادامه دهیم.

قربانی عامل دیگر جاودانگی قیام عاشورا را اصحاب بی‌نظیر امام حسین (ع) دانست و خاطرنشان کرد: دنیا برای این جوانمردی و فداکاری ارزش قایل شده است.

وی عامل دیگر ماندگاری قیام عاشورا را ادامه راه امام حسین (ع) توسط پیروان او ذکر کرد و گفت: پیروان امام حسین (ع) هرگز راه او را فراموش نکرده‌اند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در زمان رضاخان روضه‌خوانی جرم بود، افزود: مردم امام حسین (ع) را فراموش نکردند و ایستادگی مردم در طول تاریخ از راه و عزاداری امام حسین (ع) حائز اهمیت است و این موج باید جهانگیر شود تا امام زمان (عج) ظهور کند.
صدا و سیما در ایام عاشورا عزاداری امام حسین (ع) را خوب منعکس کرد/وای بر انقلابی بودن شما

وی با تاکید بر اینکه مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) باید دور از بدعت‌ها برگزار شود، متذکر شد: صدا و سیما در ایام عاشورا عزاداری امام حسین (ع) را خوب منعکس کرد و ما تشکر می‌کنیم اما برخی‌ها در سایت‌ها آورده‌اند که عاشورای امام حسین (ع) را چرا عده‌ای تحت‌الشعاع ۱۳ آبان قرار داده‌اند.

قربانی خطاب به این افراد گفت: انقلاب ما از عاشورای امام حسین (ع) است و بعد انتظار دارید در عاشورا تنها درباره ۱۳ آبان صحبت شود، ما و صدا و سیما را مورد انتقاد قرار دادند و خود را انقلابی می‌دانند، وای بر انقلابی بودن شما.

آیا مردم برای شهردار شدن به اعضا رای داده‌اند، چرا می‌خواهند خلاف رأی مردم عمل کنند

وی درباره عملکرد شورای شهر به ویژه در رشت، اظهار کرد: فرصتی ایجاد شد و بوتیک‌دار، کارگر، کشتی‌گیر، پهلوان و…، عضو شورای شهر شدند و خواسته‌هایی دارند.

نماینده ولی فقیه در گیلان اضافه کرد: برخی از شهرداران که با آنها همراه نبودند با وجود اینکه نمونه کشوری بودند در کمتر از یک سال با وجود اینکه توسط اعضای شوراها انتخاب شده بودند، عزل شدند و آنها را کنار گذاشتند و اکنون شهر رشت بدون شهردار است.

قربانی افزود: از قوه مقننه و مجریه می‌خواهم راهکاری ارائه دهد و اختیارات اعضای شورای شهرها کنترل شود و برای برخی از اعضای شورا پیام فرستادم که مصلحت نیست هر چند وقت، شهردار را تغییر دهید.

وی با اشاره به اینکه اکنون اعضای شورا می‌خواهند شهردار شوند، ادامه داد: آیا مردم برای شهردار شدن به اعضا رای داده‌اند، چرا می‌خواهند خلاف رأی مردم عمل کنند.
شهردار بازیچه دست شورای شهر نیست

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه شهردار بازیچه دست شورای شهر نیست، در تذکر به اعضای شورای شهرها تصریح کرد: استاندار باید قدرتمندانه وارد عمل شود و مردم نباید بازیچه چند جوان تازه به دوران رسیده در شوراها باشند.

وی در ادامه به موضوع غزه، بحرین و شمال عربستان اشاره کرد و گفت: شیعیان در این مناطق در مضیقه سخت هستند و اگر مسلمانان با هم متحد شوند ایادی یزید به زباله‌دان تاریخ فرستاده می‌شوند.

قربانی با اشاره به روز رحلت علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: این روز را روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری کردند زیرا کتاب غذای روح انسان را تامین می‌کند.

وی درباره برگزاری نمایشگاه کتاب در رشت خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب به همراه برادر خوبم مدیر کل ارشاد استان بازدید و با ناشران صحبت کردم و آنها گفتند که نشر کتاب رونق ندارد و ماهواره‌ها، سی‌دی‌ها و برنامه‌های رنگارنگ تلویزیونی موجب فاصله انداختن نسل ما با کتاب شده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه متاسفم از اینکه نسل ما از کتاب فاصله گرفته است، متذکر شد: اینترنت و سی‌دی جای کتاب را نمی‌گیرد و مردم از این فرصت استفاده کنند و برای خرید کتاب به نمایشگاه بروند.

/فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share