استاندار گيلان در نشست با مديرعامل بانك صنعت و معدن

مردم از مسئولان می‌پرسند تکلیف ساخت شهرک نساجی چه شد؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با مدیرعامل بانک صنعت ومعدن کشور گفت : تأمین نقدیندگی و سرمایه در گردش بخش خصوصی به سیاست‌های خروج از رکود دولت کمک می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا استاندار گیلان در نشست با مدیرعامل بانک صنعت ومعدن کشور گفت : تأمین نقدیندگی و سرمایه در گردش بخش خصوصی به سیاست‌های خروج از رکود دولت کمک می‌کند.

jpg2529 دکتر نجفی در این نشست با بیان اینکه بازنگری در صنعت استان به عنوان نیازی اساسی را از سال گذشته آغاز کردیم گفت : بخشی از مشکلات ناشی از  مسائل مالکیتی، مدیریتی و حقوقی است اما عمده مشکلات درحوزه  نظام بانکداری و مالی است.

وی خاطرنشان کرد. از اینرو اهتمام ویژه می‌طلبد تا با کمک نظام بانکداری، صنعت استان از این حالت خارج شود.

نماینده عالی دولت  افزود : سرمایه گذاران بخش خصوصی با همه‌ مشقات و زحمات وارد کار می‌شوند و با کمک سیستم بانکی کارها را شروع می‌کنند اما در ادامه‌ی فعالیت برای تأمین نقدینگی با مشکل مواجه می‌شوند که از بانک‌ها می‌خواهیم مشکل گشا باشند.

استاندار گیلان با بیان اینکه اختصاص اعتبار از سوی بانک صنعت و معدن برای پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش بسیار مهم است گفت :تأمین نقدیندگی و سرمایه در گردش بخش خصوصی به سیاست‌های خروج از رکود دولت کمک می‌کند.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برخی از کارخانجات استان نظیر ریسندگی خاور ، فومنات و پوشش با مدیریت شرکت‌های زیر مجموعه بانک صنعت و معدن فعالیت میکنند گفت :گیلان همواره در نساجی حرف اول را می‌زند  اما هم اکنون این صنعت با چالش های اساسی مواجه است که بانک صنعت و معدن در این بخش می‌تواند این کارخانجات را از رکود خارج کند و به کمک صنعت نساجی بیابد.

وی همچنین با اشاره طرح ساخت شرکت نساجی گفت : پس از اعلام آمادگی شرکت آتیه‌ی دماوند جهت ساخت این شهرک و استقبال استان گیلان ؛مباحث مطرح شده رسانه‌ای شد و در این مدت مردم از مسئولان استان می‌پرسند تکلیف ساخت شهرک نساجی چه شده است؟

مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه رابطه خوبی با صندوق توسعه ملی داریم و در تأمین ارز با محدودیت مواجه نیستیم گفت : هر پروژه بزرگی که در گیلان شروع شود اعتبار آن را تأمین می‌کنیم و محدودیتی قائل نیستیم و در طرح‌های توسعه نیز وضعیت به همین صورت است. ضمن اینکه کمک به طرح های کوچک هم سرجای خود محفوظ است.

علی‌اشرف افخمی با اشاره به اینکه در بحث سرمایه در گردش دغدغه‌ی جدی در گیلان وجود دارد و باید ریشه‌ای حل شود گفت : در تأمین فاینانس پروژه‌های بزرگ نیز با مشکل مواجه نیستم.

Share