امام جمعه موقت رشت

مداحان از اشعار موهن استفاده نکنند/مسئولان به فکر اشتغال باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت گفت: امسال عاشورای حسینی گیلان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با مرکزیت مصلای شهر رشت برگزار می‌شود و در این مراسم مردم اطعام می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه موقت رشت گفت: امسال عاشورای حسینی گیلان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با مرکزیت مصلای شهر رشت برگزار می‌شود و در این مراسم مردم اطعام می‌شوند.
4465حجت‌الاسلام یوسف صدیق‌عربانی امروز در نمازجمعه این شهر با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و دهه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های اهل ایمان است.

وی دوست داشتن یکدیگر را نشانه ایمان دانست و افزود: مسلمانان نسبت به هم انس و الفت داشته و یکدیگر را دوست دارند.

خطیب موقت رشت با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر در اسلام تصریح کرد: امر به معروف سبب گسترش اسلام است و اگر این فریضه الهی نباشد اسلام محو می‌شود.

وی بخشی از امر به معروف و نهی از منکر را بر ‌عهده دولت اسلامی دانست و گفت: مرحله قلبی نخستین مرحله امر به معروف در انسان است.

صدیق‌عربانی مرحله دوم فریضه امر به معروف را به صورت زبانی عنوان کرد و افزود: جلوگیری از انتشار فساد در جامعه مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

وی با تاکید بر فاصله گرفتن از مجالسی که حرام و حلال خدا در آن رعایت نمی‌شود، تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر موجب شده است تا مسلمانان بهترین امت در جهان باشند.

امام جمعه موقت رشت آمران به معروف را رستگاران جامعه خواند و خاطرنشان کرد: سفارش شده است فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک نشود.

وی به برگزاری مراسم عزاداری عاشورا در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: امسال عاشورای عزاداری حسینی گیلان باشکوه‌تر از سال‌های گذشته با مرکزیت مصلای شهر رشت برگزار می‌شود و در این مراسم مردم اطعام می‌شوند.

صدیق‌عربانی ضافه کرد: هیئت‌های عزاداری نماز ظهر عاشورا را مد نظر داشته باشند و مراسم عزاداری ایام محرم از شب سوم در مصلای رشت برگزار می‌شود.

وی با تسلیت رحلت آیت‌الله مهدوی‌کنی از یاران صدیق امام (ره) و رهبری گفت: مراسم بزرگداشت عالم ربانی آیت‌الله مهدوی کنی صبح روز دوشنبه پنجم آبان با سخنرانی محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مصلای رشت برگزار می‌شود و مردم گیلان با حضور در این مراسم ولایت‌مداری خود را نشان می‌دهند.

امام جمعه موقت رشت از مداحان خواست تا بهترین اشعار را در مراسم‌های عزاداری انتخاب کنند و از اشعار موهن استفاده نشوند و گفت: مداحان با اشعار خود به مردم نشان دهند که انقلاب اسلامی برگرفته از نهضت حسینی است.

وی بر کیفیت غذای نذری تاکید کرد و متذکر شد: برای توزیع غذا از ظرف‌های قابل بازیافت استفاده شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان استانی به جوانان، از آنها خواست به فکر اشتغال جوانان گیلان باشند و از ارائه آمار غلط در این زمینه پرهیز کنند.

صدیق‌عربانی هیاهوی دشمنان در زمینه جریان اسیدپاشی در اصفهان را دروغ‌پراکنی آنها علیه انقلاب اسلامی عنوان کرد و از دستگاه‌های امنیتی خواست در این زمینه ورود جدی داشته باشد.

/فارس

Share