فرمانده پلیس راه گیلان خبرداد

محور ارتباطی لنگرود به لاهیجان و آستارا به تالش بازگشایی شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بر اثر شدت بارندگی محورهای ارتباطی لنگرود به لاهیجان در حد فاصل لیالستان به دیوشل و منطقه «کشلی» در مسیر آستارا‌ ـ تالش دچار رانش زمین شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،بر اثر شدت بارندگی محورهای ارتباطی لنگرود به لاهیجان در حد فاصل لیالستان به دیوشل و منطقه «کشلی» در مسیر آستارا‌ ـ تالش دچار رانش زمین شده است.13920105000146_PhotoA

بر اثر شدت بارندگی شب گذشته، محورهای ارتباطی لنگرود به لاهیجان در حد فاصل لیالستان به دیوشل و نیز منطقه کشلی در مسیر آستارا به تالش دچار رانش زمین و مسدود شده بود.

فرمانده پلیس راه گیلان از بازگشایی تمام محورهای ارتباطی استان خبر داد و گفت: با توجه به رانش زمین محدوده ترافیکی استان در محدوده لاهیجان به لنگرود به دلیل مسدود شدن این مسیر بود که با تلاش پلیس راه و نیروهای راهداری این محور بازگشایی شد.

مهیار رستگار با بیان اینکه هنوز خط عبوری مسیر مذکور از گل و لای پوشیده است، تصریح کرد: از رانندگان می‌خواهیم در این محور با احتیاط رانندگی کنند.

وی به رانش زمین در محور آستارا به تالش اشاره کرد و افزود: به دلیل شدت بارندگی محور آستارا به تالش در منطقه «کشلی» دچار رانش زمین و منجر به مسدود شدن مسیر شد که اکنون با تلاش نیروها بازگشایی شده است.

فرمانده پلیس راه گیلان با تاکید بر اینکه رانندگان از تردد در مسیرهای آبگرفته به ویژه روی پل‌هایی که دچار آبگرفتگی شده است خودداری کنند، یادآور شد: تردد و توقف روی پل‌های آبگرفته خطر سقوط را به همراه دارد.

وی سطح جاده‌های گیلان را به دلیل شدت بارندگی دچار لغزندگی خواند و از رانندگان خواست با رعایت فاصله طولی و سرعت و سبقت مطمئنه رانندگی کنند و از عجله و شتاب بپرهیزند.

*۲۰۰ متر مکعب گل و لای محور «کشلی» آستارا به تالش جمع‌آوری شد

رئیس اداره راه و شهرسازی آستارا نیز درباره وضعیت ریزش کوه در محور کشلی آستارا به تالش اظهار کرد: ریزش کوه در محور آستارا‌ ـ‌ تالش با تلاش نیروهای راهداری جمع‌آوری شده است.

انور بی‌نیاز، با بیان اینکه نیروهای راهداری در حالت آماده‌باش کامل هستند، افزود: نیروها با مشاهده نخستین رانش کوه برای پاکسازی حجم رانشی وارد عمل شدند.

وی از جمع‌آوری ۲۰۰ متر مکعب حجم رانشی محور آستارا به تالش توسط عوامل راهداری خبر داد و یادآور شد: تعداد هفت راهدار به همراه پنج دستگاه کامیون، دو دستگاه لودر، یک دستگاه بیل باکو و یک دستگاه گریدر در این محور فعالیت داشتند.

کارشناس هواشناسی گیلان مدت استقرار هوای سرد و بارانی در این استان را یک هفته عنوان کرد و نسبت به آبگرفتگی معابر مختلف و طوفانی شدن دریا هشدار داد.

اکنون تمام محورهای اصلی گیلان باز است اما تردد در محورهایی که دچار رانش زمین شده بودند با کندی صورت می‌گیرد.

بارندگی شدید گیلان برق ۳۰ روستا در املش را قطع کرده است.

/فارس

Share