سام سکوتی

لطفا بر روی آرامش کشور اسید نپاشید

لطفا بر روی آرامش کشور اسید نپاشید کشور ایران در میان آتش افراطی‌گری و نا امنی کشورهای همسایه خود حتی گرم هم نشد و نگین خاورمیانه در انگشتری، آرامش و ثبات روزهای معتدلی را سپری کرده و می‌کند. افغانستان سال هاست که درگیر جنگ های فرقه ای و دعواهای سیاسی جناح ها و اقوام مختلف […]

لطفا بر روی آرامش کشور اسید نپاشید
sokotiکشور ایران در میان آتش افراطی‌گری و نا امنی کشورهای همسایه خود حتی گرم هم نشد و نگین خاورمیانه در انگشتری، آرامش و ثبات روزهای معتدلی را سپری کرده و می‌کند.
افغانستان سال هاست که درگیر جنگ های فرقه ای و دعواهای سیاسی جناح ها و اقوام مختلف است و نمونه آخر آن هم علاوه بر مشکلی که طالب ها با دولت مرکزی دارند و امنیت را از افغان‌ها ربوده‌اند، موضوع انتخابات بود که با میانجی‌گری و دخالت مستقیم بیگانگان و با طرحی از سوی کاخ سفید به انجام رسید.
سوریه چند سالی است که درگیر جنگ داخلی است و گروه های مختلفی در داخل کشور با دولت مرکزی سر جنگ دارند و اگر حمایت های ایران تا به امروز نبود، به طور قطع دمشق سقوط کرده بود و معلوم نبود چه بر سر مردم آن کشور می آمد.
عراق چه در دوران صدام حسین و چه پس از آن هرگز روی آرامش به خود ندیده است و نیست روزی که خبر بمب گذاری و کشته شدن شهروندان بی گناه آن کشور از خبرگزاری ها مخابره نشود و مردم این کشور یا استبداد و دیکتاتوری را بر سر خود دیده اند و یا در آتش جنگ خانمان سوز آواره شده اند و جان خود را از دست داده اند.
ترکیه تا همین روزهای اخیر درگیر ماجراهای میدان تقسیم بود و در کنار آن «پ کا کا» سالهاست با دولت مرکزی مبارزه مسلحانه می‌کند و فقط در یک سال اخیر است که رهبر کردها دستور به توقف درگیری‌ها داده است و همین داستان در بیشتر کشورهای دور و نزدیک آسیا و در همسایگی ایران عزیز صادق است.
اما ایران به لطف حمایت مردم از حاکمیت و دولت همیشه جزیره آرامش بوده است و پس از انقلاب و حتی در زمان جنگ تحمیلی هشت ساله هم امنیت در همه نقاط کشور حاکم بوده است و مردم کشور ما با واژه امنیت بیش از هر کشور دیگری در منطقه آشنایی دارند.
در مقایسه ای ساده کشور ما از تنوع قومیتی بیشتری نسبت به سایر کشورهای فوق برخوردار است و تمامی اقوام در شکل گیری قالی هزار نقش ایران بزرگ، رنگی را نمایندگی می کنند و تار و پود این ممکلت از تمامی اقوام چنان محکم در هم تنیده شده است که هیچ یک بر دیگری برتری داده نشده و همگی در کنار یکدیگر هم نقش را زیباتر و هم قدرت را بیشتر کرده اند و به گمانم چنین گستره زیبایی با چنان ترکیبی کمتر یافت می‌شود.
اگر چه یک سالی است که دولتی با آرم اعتدال بر سر کار آمده است اما ایرانی ها اعتدال را از آموزه های قرآن همیشه رعایت کرده و می‌کنند و همین از دلایل ساحل امنی است که کشتی زندگانی ما ایرانی ها را در ۳۵ سال پس از انقلاب پهلو داده است.
متأسفانه چند روزیست که عده ای معدود و افراطی که هیچ ارتباطی هم با مراکز قدرت، چه از نوع مذهبی و چه از نوع دولتی آن ندارند، سعی می کنند از مقوله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در کشور، خوراک خبری و رسانه‌ای برای معاندین و مخالفین بسازند و جو موجود را نا امن جلوه دهند.
اسیدپاش ها و یا شخص اسید پاش تنها کاری که کردند این بود که چند روزی جو ناامنی در یکی از استان ها ایجاد کردند و شبکه های اجتماعی را در خدمت گرفتند تا با اشاعه ترس و واهمه، اسید بر سر روی امنیت کشور بپاشند که امید است نیروهای پر تلاش امنیتی و انتظامی راه را بر بیماران اجتماعی ببندند و جامعه را از لوث بیماران اجتماعی پاک کنند. اگر چه هیچ توجیه و سوء برداشت از کلام بزرگان دین و نظام، مجوزی برای بر هم زنندگان نظم اجتماعی نیست و نخواهد بود اما لازم است همه صاحبان منبر و کسانی که سخنان آنها منشأ اثر و محل تأثیر است، در کلام خود دقت بیشتری خرج دهند تا مورد سوء استفاده بیماران و افراطیون قرار نگیرد و واعظان و سخنرانان، توصیه‌های رهبری را که همان اعتدال قرآنی است در بیانات خود به کار ببندند و نوحه‌خوانان در تعزیه خوانی ها و مراسم محرم، اصل وحدت را فراموش نکنند.

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share