لازم است به پیشگیری در حوادث ترافیکی توجه بیشتری شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جمشید محمدی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم توجه افراد به مقوله پیشگیری از حوادث ترافیکی،گفت: با توجه به اهمیت موضوع تصادفات رانندگی و عوارض ناشی از آن  که تهدیدی برای جوامع بشری محسوب میشود مداخلات اثر بخش سازمان ها در این […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا دکتر جمشید محمدی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با تاکید بر لزوم توجه افراد به مقوله پیشگیری از حوادث ترافیکی،گفت: با توجه به اهمیت موضوع تصادفات رانندگی و عوارض ناشی از آن  که تهدیدی برای جوامع بشری محسوب میشود مداخلات اثر بخش سازمان ها در این مهم، امری اساسی در برخورد با این معضل مهم سلامت است. در این راستا در کنار نقش مهم مسئولین آحاد مردم نیز با رعایت صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی می توانند موثر باشند.

mohamadiوی استفاده صحیح از کمربند ایمنی را به عنوان یکی از راهکارهای کاهش میزان آسیب در حوادث رانندگی عنوان کرد و افزود:استفاده از کمربند ایمنی می تواند افراد را از صدمات مغزی، نخاعی و داخلی هنگام حوادث ترافیکی محافظت کند.

محمدی بر لزوم بسته بودن کمربند ایمنی در طول مدت رانندگی تاکید کرد و افزود:بایستی افراد قبل از حرکت، از شرایط آب و هوای مسیر اطلاع داشته و خود را به تجهیزات ایمنی مناسب ایمن کنند. همچنین باید قبل از سفر خودروی خود را معاینه فنی کرده و چنانچه از دارویی خاصی استفاده می کنند آن را به همراه داشته باشند.

وی در ادامه توصیه کرد: لازم است از نشاندن کودکان در صندلی جلوی خودرو پرهیز کنند باید فقط در صندلی عقب و ترجیحا صندلی مخصوص کودکان بنشینند. همچنین هنگام خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنید. در طول مسیر با سرعت مطمئنه برانید و چنانچه از داروی خاصی که بر هوشیاری شما تاثیر گذار است استفاده کرده اید رانندگی نکنید.

محمدی بر لزوم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: احتیاط شرط  اول ایمنی است در حین رانندگی با در نظر گرفتن تمام جوانب احتیاط، می توان از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کرد در واقع احترام به  قوانین راهنمایی و رانندگی احترام به خود و خانواده خود ماست.

دکتر جمشید محمدی در خاتمه  با ذکر این مطلب که مردم در صورت بروز حادثه باید سریعا باشماره ۱۱۵ تماس بگیرند گفت: چنانچه با صحنه تصادف رو به رو شدید لازم است ۱-خونسردی خود را حفظ کنید۲- از ازدحام در محل حادثه تصادف بپرهیزید ۳- از جابجایی بیماران خصوصاً مصدومینی که احتمال ضربه به سر و گردن و ستون فقرات دارند خودداری کنید ۴-سریعا با اورژنس ۱۱۵ تماس بگیرید و درخواست کمک کنید۵-آدرس محل حادثه را به صورت صحیح به اورژانس ۱۱۵ اطلاع دهید ۶- تعداد مصدومین را بدانید و اطلاع دهید ۷-مایعات به او نخورانید

Share