قهرمان کشتی بازی‌های آسیایی در زندان خودکشی کرد+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابک قربانی، قهرمان مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی گوانگژو که به اتهام قتل در زندان بود، صبح امروز درگذشت. بابک قربانی که در نهم تیر ۱۳۹۱ در ‌یک نزاع‌، ‌جوانی را به قتل رسانده بود، صبح امروز در زندان دیزل آباد کرمانشاه جان سپرد. در این باره اژدر اسدبیگی مدیرکل […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بابک قربانی، قهرمان مسابقات کشتی بازی‌های آسیایی گوانگژو که به اتهام قتل در زندان بود، صبح امروز درگذشت.

بابک قربانی که در نهم تیر ۱۳۹۱ در ‌یک نزاع‌، ‌جوانی را به قتل رسانده بود، صبح امروز در زندان دیزل آباد کرمانشاه جان سپرد.

در این باره اژدر اسدبیگی مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه در گفت‌وگویی اعلام کرد: شب گذشته، بابک قربانی، کشتی‌گیر محکوم به اعدام با استفاده از قرص در یکی از زندان‌های این استان خودکشی کرد.

وی ادامه داد: روز گذشته پدر این محکوم به اعدام به ملاقات آمد و آنها با هم گفت‌وگو کردند. بعد از این دیدار، بابک قربانی، تعداد زیادی قرص خورده و روی تخت خود دراز می‌کشد؛ وقتی مسئولان زندان متوجه حال بد وی می‌شوند، به سرعت او را به بیمارستان منتقل می‌کنند؛ اما به رغم انجام معده‌شویی، تلاش‌ها نتیجه نداد و طبق آخرین اطلاعی که به ما دادند، متأسفانه وی فوت کرده است.

بنا بر این گزارش، قربانی که بعد از ارتکاب قتل، مدتی در کوه‌های کرمانشاه ‌مخفی شده بود، سرانجام در چهارم مرداد ۱۳۹۱ خود را به مأموران نیروی انتظامی معرفی کرد و هم اکنون به همراه برادرش، محمد که در جریان نزاع درگیر بود، در زندان به سر می‌برد.

در این مدت، قهرمانان بسیاری از جمله عبدالله موحد، حمید سوریان و طالقانی تلاش کردند تا رضایت خانواده مقتول را جلب کنند؛ اما تلاش‌های آنان تا اینجا بی‌فایده بود و او صبح امروز در زندان درگذشت.

بابک قربانی در سال ۲۰۱۰ به دلیل استفاده از داروی ممنوعه انابولیک استرویید از سوی فدراسیون جهانی کشتی فیلا، دو سال از حضور در رقابت‌های کشتی محروم شد. این در حالی بود که وی پیش از این در شرایط آرمانی بود و همه مدال‌های پیش رویش را کسب کرده بود.

resized_442738_859
در کارنامه ورزشی قربانی، قهرمانی جوانان آسیا در سال‌های ۲۰۰۸ – دوحه و ۲۰۰۹ مانیل و قهرمانی جوانان جهان‌‌ همان سال در آنکارا به چشم می‌خورد. او علاوه بر مدال طلای مسابقات جایزه بزرگ باکو، مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیای سال ۲۰۱۰ دهلی نو و قهرمانی در بازی‌های آسیایی گوانگژو را نیز در کارنامه خود داشت.
/تابناک

Share