قهرمان کاراته آسیا:رهنما با بردن کاپ قهرمانی به رشت به ایران توهین کرد !

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قهرمان کاراته آسیا و جهان گفت: اینکه مسعود رهنما کاپ قهرمانی کمیته تیمی را با خودش به رشت برد نه تنها توهین به قهرمانان است بلکه به نوعی به ایران هم توهین کرده است. امیر مهدی‌زاده با انتقاد شدید از مسئولان فدراسیون و مسعود رهنما اظهار داشت: باید حقایقی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا قهرمان کاراته آسیا و جهان گفت: اینکه مسعود رهنما کاپ قهرمانی کمیته تیمی را با خودش به رشت برد نه تنها توهین به قهرمانان است بلکه به نوعی به ایران هم توهین کرده است.

139307110548385073766903امیر مهدی‌زاده با انتقاد شدید از مسئولان فدراسیون و مسعود رهنما اظهار داشت: باید حقایقی را که در اردوهای تیم ملی اتفاق افتاده برای مردم بازگو کنیم. حضور در اردوهای تیم ملی از کار در اردوگاه‌های اجباری هیتلر نیز سخت‌تر بود. ما قهرمان کمیته تیمی دنیا شدیم و مسعود رهنما که پیش از اعزام تیم ملی به آلمان به دلیل ترس از نتیجه احتمالی حاضر به قبول سرمربیگری این تیم نبود به یک‌باره سرمربی تیم ملی شد و کاپ قهرمانی را به رشت برد. این کار او توهین به ایران بود.

وی ادامه داد: همان بازیکنانی که رهنما آنها را نمی‌خواست تیم ایران را قهرمان کردند. او پیش از رقابت‌های جهانی به دلیل اینکه می‌ترسید پاسخگوی نتایج احتمالی باشد حاضر نبود سرمربیگری تیم را بپذیرد و می‌گفت این تیم را من نبسته‌ام اما چگونه شد وقتی تیم قهرمان شد کاپ را دودستی گرفت و به رشت برد. واقعا وقتی این تصویر را از تلویزیون دیدم دلم شکست. انتصاب مسعود رهنما به عنوان سرمربی در کوران بازی‌های آسیایی موجب شد بین مربیان اختلاف بیفتد و در ۱۰ روز پایانی اردوهای تیم ملی پیش از اعزام به رقابت‌های جهانی مربی نداشته باشیم.

قهرمان کاراته آسیا گفت: مربیان پس از اینکه در هنگام بازی‌های آسیایی متوجه شدند رهنما سرمربی تیم ملی است، بین‌شان اختلاف افتاد و همین امر باعث شد در روزهای آخر مربی نداشته باشیم. واقعا اگر سید محمد حسینی مربی بدنساز تیم ملی نبود، بارها اردوها را ترک کرده بودیم. او با دلسوزی بچه‌ها را نگه داشت و به نوعی هم مربی بدنساز بود و هم سرمربی تیم.

او ادامه داد: در کنار این موضوع باید به بلاهایی که محسن آشوری بر سر اردوهای تیم ملی آورد اشاره کنم. آشوری باید جوابگو باشد که چرا به خاطر خصومت شخصی با دیگران با روان بچه‌های مردم بازی می‌کند. باورتان نمی‌شود بعضی شب‌ها در کمیته ملی المپیک خواب‌مان نمی‌برد زیرا هیچ آینده‌ای را نمی‌توانستیم برای خودمان ترسیم کنیم. هر روز منتظر اتفاق جدیدی بودیم. ما مسلمان هستیم و باید وقتی ظلمی می‌بینیم بگوییم واقعا حق علی فداکار بود که در بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی حاضر شود اما حق او را خوردند. به عقیده من او نیز به همراه تیم ملی قهرمان جهان است.

قهرمان کاراته جهان خاطر نشان کرد: محسن عاشوری چند روز قبل از اعزام به اردو آمد و گفت که تیم به مسابقات جهانی اعزام نمی‌شود به همین دلیل شوک بزرگی به تیم وارد شد و سپس به دنبال روادید گرفتن برای اعزام به آلمان بود. خودش می‌گوید ۲ میلیارد برای این تیم هزینه شده واقعا چرا هنگامی که این قدر برای تیم هزینه می‌شود این‌گونه تیم را نابسامان و حتی بدون مربی به مسابقات جهانی می‌فرستند؟ عاشوری باید پاسخگو باشد.

مهدی‌زاده در پاسخ به سوالی در مورد هزار دلاری که به حسین روحانی، مربی تیم ملی داده، گفت: یکی از مربیان به شوخی در بازی‌های آسیایی به ما گفت شما این همه جایزه می‌گیرید پس ما چه؟ به همین دلیل من، سعید حسنی‌پور، سجاد گنج‌زاده و حسین سمندر تصمیم گرفتیم بخشی از جایزه خود را به مربیان بدهیم. من بعد از گرفتن جایزه احساس کردم سعید حسنی‌پور نیز این کار را انجام داده به همین دلیل هزار دلار به حسین روحانی دارم. علیرضا سمندر رئیس فدراسیون وقتی این موضوع را فهمید بسیار ناراحت شد و با من دعوا کرد و سپس هزار دلار را از حسین روحانی پس گرفت و به من داد. کل ماجرا همین بود. البته دوست دارم اشاره کنم که در گفت‌وگوهای قبلی هم به هیچ وجه منظورم استاد شهرام هروی نبوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آشوری با من تماس گرفت و گفت چون ورزشکار بااخلاقی هستم نباید این حرف‌ها را بزنم. از او می‌پرسم چون بااخلاق هستم وقتی ظلمی می‌بینم باید سکوت کنم و هیچ نگویم؟
/تسنیم

Share