نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر

اشتغالی که موجب کاهش رتبه بیکاری گیلان شود مشاهده نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، قربانی به وضعیت اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: گیلان جزو پنج استان کم‌درآمد و به تعبیر استاندار گیلان هشتمین استان بیکار کشور است اما عملاً اشتغالی که موجب شده باشد ما از رتبه دوم بیکاری کشور به رتبه هشتم برسیم مشاهده نمی‌کنیم.

سنگ‌اندای معاون آموزشی وزارت بهداشت راه به ناکجاآباد است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر با بیان اینکه مجموع بودجه عمرانی کشور ۳۷ هزار میلیارد تومان است، گفت: دولت با ارائه لایحه‌ای به دلیل تحقق بودجه لازم درصدد کم کردن آن بوده و تاکنون مجلس با این امر موافقت نکرده است.ghorbani (3)

محمدحسین قربانی ظهر امروز در جمع مدیران این بخش، اظهار کرد: مدیران شهرستان و بخش به منزله مدیران کل هستند و باید پیگیر مطالبات مردم باشند.

وی با بیان اینکه مدیران شهرستان باید بر چارچوب قوانین ادارات خود احاطه کامل داشته باشند، افزود: فرماندار و نماینده در تمام حوزه‌ اداری و اجرایی مجتهد نیستند و مدیران باید اطلاعات لازم را در اختیار آنها قرار دهند و پیگیری کنند.

این مسئول با اشاره به تسطیح ۵ هزار هکتار از زمین‌های شالیزاری شهرستان آستانه‌اشرفیه در سال جاری، ادامه داد: تلاش می‌شود که میزان تسطیح اراضی در این شهرستان به ۷ هزار هکتار برسد.

وی یکی از دغدغه‌های مردم را ساماندهی آب‌بندان‌های موجود در این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: مدیران شهرستانی باید یک نگاه کلی نسبت به بودجه کشور، استانی شهرستانی در پیشبرد اهداف سازمانی خود داشته باشند.

قربانی با بیان اینکه استاندار تنها می‌تواند حداکثر ۱۵ درصد از اعتبارات استان را بنا به ضرورت جابه‌جایی کند، تصریح کرد: کل بودجه عمرانی کشور ۳۷ هزار میلیارد تومان است که دولت با ارائه لایحه‌ای به دلیل تحقق بودجه لازم، درصدد کم کردن آن بوده و تاکنون مجلس با آن موافقت نکرده است.

وی با تأکید بر اینکه نقایص و مشکلات را باید گفت و تکرار کرد، متذکر شد: با توجه به شاخص‌های هر شهرستان، سهم آستانه‌اشرفیه بالغ‌ بر ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده اما آنچه برای ما در این شهرستان اهمیت دارد تأمین آب شرب است که تاکنون یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار گذاشته‌ایم.

*اشتغالی که موجب شده رتبه بیکاری گیلان از دوم به هشتم کشوری برسد مشاهده نشده است

سخنگوی گروه بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به وضعیت اقتصادی مردم اشاره کرد و گفت: گیلان جزو پنج استان کم‌درآمد و به تعبیر استاندار گیلان هشتمین استان بیکار کشور است اما عملاً اشتغالی که موجب شده باشد ما از رتبه دوم بیکاری کشور به رتبه هشتم برسیم مشاهده نمی‌کنیم.

وی به محدوده منطقه آزاد انزلی که به ضلع جنوبی سفیدرود رسیده است اشاره کرد و یادآور شد: دو درصد از عواید منطقه آزاد انزلی به بندر کیاشهر تزریق می‌شود که درآمد حاصله از آن از میزان کل تملک و دارایی این شهرستان که بالغ‌ بر ۴ میلیارد تومان است، بیشتر خواهد بود.

قربانی با انتقاد از افرادی که کارهای کوچک در منطقه را بزرگ‌نمایی می‌کنند گفت: ما وارث بسیاری از خرابی‌ها و محرومیت‌های گذشته هستیم و نباید کاری که در حوزه خود کوچک است بزرگ جلوه دهیم.

وی درباره محدوده طرح ملی بوجاق بندر کیاشهر خاطرنشان کرد: این طرح در سال ۷۵ حدود ۷۰۰ هکتار از منطقه را شامل می‌شد که بعداً در سال ۸۵ آن را به ۴ هزار هکتار افزایش دادند و همین عامل موجب شده که بخشی از کارهای عمرانی پیشرفت نداشته باشد.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر در مجلس شورای اسلامی خواستار حفظ حرمت و جایگاه مدیران شهرستانی شد و با اشاره به مسایل مطرح‌ شده در حوزه انتخابات هیئت‌ مدیره صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی آستانه‌اشرفیه، متذکر شد: مسایل مربوط به یک سازمان مردم‌نهاد در حوزه مدیران آن است و ارتباطی با مدیر ارشد شهرستانی یا نماینده ندارد.

/فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی ثانی ،حسن خسته بند،محمود شکری،صفر نعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share