فوری:معاون سیمای رسانه ی ملی منصوب شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تغییرات در رسانه ملی بالاخره به معاونت کلیدی سیما رسید و همانگونه که «تابناک» نیز پیش بینی کرده بود، «اصغر پورمحمدی» مدیر پیشین شبکه سوم سیما، قائم مقام پیشین وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه را به عنوان معاون سیمای رسانه ملی منصوب شد تا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا تغییرات در رسانه ملی بالاخره به معاونت کلیدی سیما رسید و همانگونه که «تابناک» نیز پیش بینی کرده بود، «اصغر پورمحمدی» مدیر پیشین شبکه سوم سیما، قائم مقام پیشین وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه را به عنوان معاون سیمای رسانه ملی منصوب شد تا بدین شکل تحولی تازه در رسانه ملی را شاهد باشیم.

indexمحمد سرافراز رئیس سازمان صداوسیما امروز (سه شنبه) در جریان نشست معاونان رسانه ملی، «اصغر پورمحمدی» مدیرپرسابقه معاون کلیدی سیما را معرفی کرد تا بدین ترتیب شاهد تغییر سیاست گذاری و فضای اجرایی حاکم بر شبکه‌های سیما باشیم و امیدواری برای تغییر و تحول فضای کیفی تلویزیون در دوران مدیریت جدید رسانه ملی افزایش یابد.

اصغر پورمحمدی که تحصیل در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه فردوسی مشهد (۱۳۵۵)، کارشناس ارشد جامعه شناسی از دانشگاه شهید بهشتی، کارشناس ارشد ارتباطات از دانشگاه آزاد اسلامی تهران، دکترای جامعه شناسی دانشگاه اصفهان و سوابق کارگردانی و بازیگرهای در تئاترهای مذهبی در مشهد در دوران پیش از انقلاب را داشت، از همان دوران پیش از انقلاب در فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم پهلوی فعال بود و بعد از انقلاب در سال ۵۸ وارد رسانه ملی شد.

پورمحمدی پس از حضور در جبهه‌های حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس در قالب نخستین گروه خبری تلویزیون، سردبیری اخبار بامدادی، اخبار استان و شهرستان، اخبار شبکه ۲ (سال ۱۳۶۱ و ۱۳۶۲)، مدیریت گروه فرهنگی و اجتماعی رادیو (۱۳۶۲)- مدیریت گروه فرهنگی، اجتماعی شبکه­ های یک و سه سیما (۱۳۷۳)، مدیریت شبکه ۵ سیما (۱۳۷۹)، مدیریت شبکه سه سیما (۱۳۸۲)، مسئولیت شورای سیاست­گذاری و هماهنگی ورزش صدا و سیما (از تیرماه ۱۳۸۲ تا ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱) داشت.

پس از آنکه پورمحمدی علی رغم موفقیت‌های بی‌سابقه با حکم علی دارابی معاون پیشین سیما کنار گذاشته شد، شاهد یک طوفان در رسانه ملی بودیم، تا آنجا که جمعی از سینماگران، اهالی تلویزیون و چهره‌های مطرح در نامه‌هایی که می‌توانست موقعیت شغلی‌شان را تحت الشعاع قرار دهد از این اقدام انتقاد کرده و خواستار ابقای پورمحمدی شدند اما در نهایت این مدیر توانمند نیز تحمل نشد و مجید زین العابدین مدیر طرح و برنامه شبکه سوم سیما جایگزین او در شبکه سوم سیما شد؛ شبکه‌ای که با تلاش پورمحمدی به این نقطه رسیده است.

حجم برنامه‌ها و تولیدات کیفی شبکه سوم سیما در دوران پورمحمدی، آن هم با امکانات حداقلی، به نقطه‌ای رسید که گران‌ترین تعرفه آگهی‌ها به برنامه‌های این شبکه اختصاص یافت و شاید همین موقعیت طلایی شکل گرفته، در تغییر پورمحمدی بی‌تاثیر نبود، چرا که او به عنوان معمار دوران طلایی برنامه‌های پربیننده تلویزیونی آنچنان موثر ظاهر شده بود که یک آلترناتیو جدی برای مدیریت ارشد رسانه ملی محسوب می‌شد و تا پیش از معرفی سرافراز نیز، پورمحمدی یکی از گزینه های جدی ریاست سازمان صداوسیما بود.

پس از این تحولات، پورمحمدی از سوی حسینی وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عنوان قائم مقام این وزارتخانه منصوب شد. پس از روی کارآمدن دولت دهم، از پورمحمدی برای شکل دادن یک سیستم رسانه‌ای در دستگاه قضاء دعوت شد و مهرماه سال ۱۳۹۲ با حکم رئیس قوه قضاییه به عنوان رئیس مرکز رسانه قوه قضاییه منصوب شد.

این مدیر پرسابقه که سی و سومین سال مدیریتش را در رسانه ملی پشت سر می‌گذارد، حال به رسانه ملی بازگشته تا برنامه برآمده از سه دهه تجربیاتش در صداوسیما را در یکی از سه کرسی کلیدی رسانه ملی به اجرا بگذارد. انتخاب پورمحمدی از همین منظر از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که جزو معدود مدیران ارشد رسانه ملی محسوب می‌شود که علی رغم معتمد بودن نزد مسئولان ارشد کشور، مدیریت رسانه ملی را پله پله طی کرده و به همین دلیل با جزئی ترین چالش‌های صداوسیما آشنا بوده و می‌تواند راهبردی موثر برای تغییر فضای تلویزیون طراحی و پیاده سازی کند.
/تابناک
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبار کوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصر عاشوری،حمیدرضا خصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share