آیت‌الله سیداحمد خاتمی

فتنه‌گران مثل حر توبه نصوح کنند آغوش مردم و رهبری باز خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو جامعه مدرسین گفت: جانا سخن از زبان ما می‌گویی. بله، ما هم می‌گوییم اگر اینها حر بشوند، توبه نصوح کنند و مثل حر فدای نظام حسینی شود، آغوش مردم و رهبری باز خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،عضو جامعه مدرسین درباره قیاس فتنه‌گران به حر، خطاب به روحانی گفت: جانا سخن از زبان ما می‌گویی. بله، ما هم می‌گوییم اگر اینها حر بشوند، توبه نصوح کنند و مثل حر فدای نظام حسینی شود، آغوش مردم و رهبری باز خواهد بود.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پاسخ در پاسخ به سؤال دیگری درباره سخنان رئیس‌جمهور در زنجان مبنی بر لزوم پذیرفته‌شدن توبه بعضی افراد همانند پذیرفته شدن توبه حر در کربلا، خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جانا سخن از زبان ما می‌گویی. بله، ما هم می‌گوییم اگر اینها حر بشوند، توبه نصوح کنند و مثل حر فدای نظام حسینی شود، آغوش مردم و رهبری باز خواهد بود اما مشروط به اینکه به راستی حر بشوند؛ حداقل اینکه اعتراف به خطا کنند تا مراحل بعدی حداقل قدری آسان شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه نامه خاتمی به رهبر انقلاب در زمkhatami70156250ان بستری بودن ایشان در بیمارستان به معنای توبه نیست، گفت: متاسفانه برخی نه تنها توبه نمی‌کنند که طلبکارانه با نظام برخورد می‌کنند. اینها رای چهل میلیونی و مشارکت ۸۵ درصدی در انتخابات را به عنوان سرمایه ملی، سوزاندند اما همچنان طلبکار هستند.

آیت‌الله خاتمی درباره فعالیت برخی با عناوینی چون مجتهدان مصلح برای انتخابات خبرگان نیز گفت: در یک جامعه آزاد، اینگونه تحرکات غیرقابل انتظار نیست و این هم طبیعی است که تعدادی خیز بردارند برای قبضه کردن مجلس خبرگان رهبری. تعبیر مجتهدان مصلح را نشنیده‌ام اما شنیده ام عده‌ای تحرکاتی دارند، با کسانی هم هماهنگ کرده‌اند و شنیدم که به این واقعیت رسیده‌اند نمی‌توانند اکثریت خبرگان را قبضه کنند؛ اینها گفته‌اند باید اقلیت قدرتمند در مجلس خبرگان داشته باشیم.

او گفت: عده‌‌ای تلاش‌ دارند تا اقلیتی تاثیرگذار در مجلس خبرگان داشته باشند تا به خیال خودشان جلوی این موج ولایی را بگیرد اما من معتقدم که مجلس خبرگان پنجم، ولایی خواهد بود چرا که مسئله خبرگان ویژگی‌های خودش را دارد و مردم متدینی که حاضر در صحنه هستند هیچگاه ولایت را رها نخواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از این گفت‌وگو به ماجرای اسیدپاشی اصفهان اشاره و با “جنایت” خواندن آن، گفت: اسیدپاشان باید قصاص شوند و البته نظام هم باید از حق خود دفاع و این افراد را مجازات کند؛ در این ماجرا تمام رسانه‌های ضدانقلاب خارجی و برخی داخلی‌ها که ارزش اسم بردن را هم ندارند به صراحت آمرین به معروف و بچه‌های حزب‌‌‌الهی‌ها را متهم می‌کنند؛ برخی از اینها تعبیر ائمه جمعه را به کار می‌برند، آیت‌الله علم‌الهدی و بنده سیبل فحاشی‌ها و اهانت‌های بی‌تقوایانه اینها قرار گرفته‌ایم.

او گفت: “سه سال پیش در اجتماع بزرگ شهدای هفتم تیر،گفتم، من احساس می‌کنم همانطوری که جارو کردن منافقین با خون پاک شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد جارو کردن بد حجابی هم “خون‌‌های پاک”ی همانند خون شهید بهشتی‌ها می خواهد یک سایت خائنی با کمال بی تقوایی نوشت “خاتمی گفته مبارزه با بدحجابی خون می خواهد!” همان زمان تکذیب کردم و گفتم شکایت می‌کنم، وساطتت کردند شکایت نکردم. من گفتم خون پاک می خواهد یعنی خون شهدای امر به معروف. من همه رسانه‌هایی که آن خبر را نقل کردند خائن می‌دانم چون یک خبر دروغ و بی مایه را روی سایت قرار دادند”

او با بیان اینکه جریان اسیدپاشی بسیار بسیار مشکوک است، گفت: شک ما از این جهت بیشتر می‌شود که این ماجرا همزمان با بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر در مجلس انجام می‌‌شود. البته من کسی را متهم نمی‌کنم اما از نیروهای امنیتی و انتظامی می‌خواهم در این عرصه تحقیق جدی داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی در ادامه با بیان اینکه جامعه مدرسین در نامه خصوصی به رئیس‌جمهور مطالبی را نسبت به رئیس‌ دولت گوشزد کرده است، گفت: بنده در خطبه‌های نماز جمعه از دولت حمایت می‌کنم و اگر نقدی به اظهارات ایشان باشد، آنرا منصفانه می‌گویم و در عین حال خوبی‌های دولت را نیز می‌گویم و بر حمایت ناصحانه از دولت تاکید داریم.

او درباره غیرصالح خواندن برخی اعضای خبرگان به نقل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که احتمالاً برای ریاست خبرگان کاندیدا بشوند، گفت: احتمالاً مقصود آقای هاشمی اصلح بوده نه صالح. چرا که خود ایشان توجه دارند افراد تا صالح نباشد نمی توانند عضو خبرگان باشد؛ اگر بخواهیم حسن نیت داشته باشیم باید بگویم مقصودشان این نبوده که در خبرگان ناصالح جود دارد؛ یکی از آقایان به من گفت، منظور از ناصالح توهستی که گفتم بنده قسم جلاله خوردم کاندیدای ریاست خبرگان نخواهم شد و بعید است آقای هاشمی نسبت به کسی که خودش می گوید کاندیدا نیستم، چنین نظری داشته باشد.

او در ادامه در واکنش به تخریب‌های صورت گرفته علیه آیت‌ جنتی اشاره کرد و گفت:خوشبختانه آقای جنتی به این تخریب‌ها، وقعی نمی‌گذارد؛ ایشان محبوبیت خودشان را دارد و البته من بارها به ایشان گفتم، من صبوری شما را تحسین می‌کنم چرا که حلم شما برای ما الگوست.

امام جمعه موقت تهران گفت: نهادی چون شورای نگهبان که حافظ سلامت نظام اسلامی و پاسدار اسلامیت و جمهوریت نظام است از بدو تاسیس تاکنون با تخریب‌های زیادی مواجهه بوده است./تسنیم

Share