عرصه های صنعتی شهرک خمیران آماده واگذاری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول شهرک صنعتی انزلی با اشاره به این موضوع که شرکت صنعتی شماره یک در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد و از معافیت های مالیاتی و مزایای منطقه آزاد برخوردار است اظهار کرد: این امتیازات باعث شده است که رغبت سرمایه گذاری در شهرک صنعتی انزلی بسیار بالا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مسئول شهرک صنعتی انزلی با اشاره به این موضوع که شرکت صنعتی شماره یک در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار دارد و از معافیت های مالیاتی و مزایای منطقه آزاد برخوردار است اظهار کرد: این امتیازات باعث شده است که رغبت سرمایه گذاری در شهرک صنعتی انزلی بسیار بالا باشد به طوری که به دلیل عدم وجود عرصه صنعتی عملا امکان جذب همه ی شرکت های متقاضی فراهم نیست.

0ce1ad1d08b5141a36dc7774fb405d9459135d698ba5c19f619695fba5e1f8a5(1)غلامرضا رضایی در پایان جلسه کارگروه اشتغال بندرانزلی که با حضور فرماندار تشکیل شد با بیان اینکه تاکنون ۱۸۵ قرارداد صنعتی در شهرک منعقد شده است گفت: با توجه به اقدامات موثری که از طرف مدیرعامل شهرک های صنعتی گیلان انجام گرفته است حدود ۱۴ هزار متر مربع از اراضی شهرک که به صورت راکد در دست صاحبان قبلی بلا استفاده مانده بود با یک اقدام حقوقی استرداد گردید و به ۴ سرمایه گذار جدید واگذار شد.

وی در خصوص فعالیت ۴ شرکت سرمایه گذار جدید اضافه کرد: در حال حاضر ۴ شرکت مذکور در فرآیند عملیاتی قرار دارند که یکی از آنان با ایجاد اشتغال برای ۵۰ نفر در زمینه صنعت نساجی فعالیت می کند که در دهه فجر نیز به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول شهرک صنعتی انزلی در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۸۰ واحد فعال در این شهرک مشغول به تولید هستند و به طور مستقیم برای ۱۱۰۰ نیرو و غیرمستقیم برای ۱۵۰۰ نیرو ایجاد اشتغال کرده اند.

وی همچنین تاکید کرد: با بهره برداری از واحدهای درحال ساخت این رقم افزایش قابل توجهی دارد و در ایجاد اشتغال برای جوانان تاثیر ویژه و مستقیمی خواهد داشت.

رضایی در ادامه اذعان داشت: اکثر شاغلین در این شهرک از شهرستان بندرانزلی و بومی روستاهای همجوار هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به احداث شهرک صنعتی خمیران بندر انزلی تصریح کرد: ساخت این شهرک درسال ۸۹ در روستای خمیران با حدود ۳۰ کیلومتر فاصله از مرکز شهر به مساحت ۳۰ هکتار آغاز به گردید و تاکنون عملیات حصارکشی کل شهرک، خیابان کشی، اخذ سند مالکیت و اجرای پروژه گاز رسانی، تامین شبکه آب و شبکه بیست کیلوولت برق و تامین دو مگاوات برق با تخصیص اعتبار ویژه به پایان رسیده است و امسال نیز پروژه اجرای شبکه فاضلاب با اعتبارحدود یک میلیارد تومان و احداث مخزن و تاسیسات آب با اعتباری در حدود۱۵۰میلیون تومان در دستور کار اجرا قرار دارد.

مسئول شهرک صنعتی انزلی – خمیران همچنین اظهارداشت: عرصه های صنعتی این شهرک هم اکنون با شرایطی مطلوب و ویژه برای استقرار صنایع، آماده‌ی واگذاری به سرمایه گذاران است .

غلامرضا رضایی در پایان از فضای همدلی و همکاری خوب میان مدیران شهرستان علی الخصوص نماینده مردم شریف انزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرانزلی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تشکر و قدردانی کرد.

شهرک صنعتی انزلی در سال ۱۳۸۰ تاسیس شده و حدود سه سال است که در محدوده منطقه آزاد انزلی قرار گرفته است.
/انزلی کلاب

Share