رئیس شورای اسلامی شهر رشت

شورای شهر در رایزنی‌ با دستگاه‌های نظارتی شهردار را انتخاب می کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اعضای این نهاد در حال بررسی رزومه گزینه‌های شهرداری کلانشهر رشت هستند، گفت: شهردار رشت در مهلت قانونی انتخاب می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه اعضای این نهاد در حال بررسی رزومه گزینه‌های شهرداری کلانشهر رشت هستند، گفت: شهردار رشت در مهلت قانونی انتخاب می‌شود.

sa-300x235عباس صابر با بیان اینکه شهردار رشت در مهلت قانونی انتخاب می‌شود، اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهر رشت در حال بررسی رزومه گزینه‌های شهرداری کلانشهر رشت هستند.

وی با بیان اینکه قانون شرایط انتخاب و احراز سمت شهردار را تعیین کرده است، افزود: شورای اسلامی شهر رشت قطعاً رایزنی‌هایی را با دستگاه‌های نظارتی داشته و خواهد داشت تا بتواند شهرداری متعهد، متخصص و توانمند را با مشورت دلسوزان توسعه رشت انتخاب کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، تابعیت جمهوری اسلامی، اعتقاد به مبانی جمهوری اسلامی ایران وقانون اساسی، دارابودن حسن شهرت، داشتن توانایی جسمی و روحی برای انجام کار، نداشتن محکومیت کیفری که مستلزم محرومیت از حقوق اجتماعی باشد، دارابودن تحصیلات کارشناسی ارشد با گرایش‌های مشخص شده توسط وزارت کشور را از شرایط قانونی تصدی شهرداری رشت عنوان کرد.

صابر با تصریح بر انتخاب شهردار رشت در مهلت قانونی معین، خاطرنشان کرد: سرپرست شهرداری رشت تا تعیین شهردار جدید مسئولیت مدیریت و اداره امورات شهرداری را برعهده دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی با معتمدین و متنفذین، دانشگاهیان و متخصصان و نخبگان رشت در مسیر انتخاب شهردار جدید رشت، افزود: جلسات تخصصی در شورا ادامه دارد تا به گزینه نهایی برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، این نهاد را مدافع و حافظ حقوق شهروندان دانست و افزود: گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص انتخاب شهردار آینده رشت به صرف یک گمانه و اغلب از روی دلسوزی برای آینده شهر بوده و مواضع رسمی و قطعی شورا فقط از طرف سخنگو مطرح می‌شود.

صابر با تصریح بر اینکه شورای رشت نیازمند تفکر در مورد گزینه‌های مطرح است، خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب گزینه نهایی توسط اعضای شورای رشت برای تصدی شهرداری، شهردار جدید رشت پس از رأی اعضای شورا از طریق رسانه‌ها به مردم معرفی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از فرصت‌سوزی تا انتخاب شهردار جدید کارگروه‌های تخصصی و سازمان‌های تابعه شهرداری با تلاشی مضاعف در چارچوب سیاست‌های بودجه ۹۳ فعال هستند، گفت: اجازه نمی‌دهیم تا لحظه‌ای از توسعه شهر رشت غفلت شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت، تصریح کرد: این شورا دارای ۱۵ عضو است که هر یک از اعضا دارای نظرات مستقل و تخصصی در انتخاب شهردار جدید رشت هستند.

صابر تأکید کرد: از نظرات تخصصی و نقدهای دلسوزانه و منصفانه شهروندان برای توسعه پایدار رشت استقبال می‌کنیم و معتقدیم شهروندان رشتی بازوان فکری و پشتیبان اعضای شورای اسلامی رشت هستند./تسنیم

Share