سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

سخنگوی ارشاد:به امیرتتلو و آرمین ۲afm هنوز مجوز اعطا نشده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد حضور نوازندگان زن در کنسرت‌هایی که مجوز ارشاد را دارند، بلامانع است.حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست از سلسله نشست‌های تبیین سیاست‌های راهبردی وزارت ارشاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در جمع خبرنگاران گفت: ارکسترهای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد حضور نوازندگان زن در کنسرت‌هایی که مجوز ارشاد را دارند، بلامانع است.حسین نوش‌آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین نشست از سلسله نشست‌های تبیین سیاست‌های راهبردی وزارت ارشاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری در جمع خبرنگاران گفت: ارکسترهای سمفونیک و ملی در دوره‌های گذشته در پی سهل‌انگاری‌هایی به تعطیلی‌ها کشانده شد اما سعی داریم روند راه‌اندازی این دو ارکستر را به جریان بیندازیم تا شاهد اولین حضور آنها در جشنواره موسیقی فجر باشیم.

704292نوش‌آبادی همچنین در پاسخ به این نکته که چرا حضور نوازنده زن در کنسرت‌هایی که در شهرستان‌ها با مجوز وزارت ارشاد برگزار می‌شود با مشکل مواجه است؟ گفت: حضور نوازنده‌های زن در کنسرت‌هایی که به شکل جمعی برگزار می‌شود، بلامانع است و آنچه باعث صادر نشدن مجوز برای بانوان در عرصه موسیقی می‌شود، اجرا به صورت تک‌خوانی و تک‌نوازی است. همچنین آواز و اجرای نوازندگان زن در اجراهای ویژه بانوان بلامانع است. . بنابراین اگر وزارت ارشاد مجوزی برای حضور جمعی بانوان ارائه داده، گروه‌های تندرو نمی‌توانند مانع شوند اما به طور طبیعی باید افرادی که در این کنسرت‌ها حضور می‌یابند رعایت عفاف و حجاب را بکنند تا این مسائل حساسیت ایجاد نکند. ما هم از هنرمندانمان درخواست داریم که به برخی مسائل حساسیت‌زا توجه کنند.

نوش‌آبادی درباره صدور مجوز برای گروه ها و خواننده‌های زیرزمینی نیز اینگونه واکنش نشان داد: مجوزهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای آثار صادر می‌کند مبتنی بر آثار است نه شخصیت افراد. مجوزهای ما روی اثر و محتوا تأکید دارد و اگر اثری که درخواست مجوز داده محتوای مناسبی داشته باشد مجوز می‌گیرد. شاید شخص مجوزگیرنده سابقه‌ خوبی در جامعه نداشته باشد.

وی مشخصا درباره افرادی چون امیرحسین مقصودلو معروف به امیرتتلو و آرمین گفت: درباره این دو فرد هنوز مجوز اعطا نشده است و باید آثارشان دوباره ارائه شود. درباره آمدن یانی، خواننده به ایران نیز اطلاعی ندارم چرا که به وزارت ارشاد ارتباطی ندارد./مهر

Share