رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی کشور

سازمان سما در کشور،باید مرکز مهارت محور دانشگاه آزاد اسلامی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین احمد قلی زاده پیشرفت اغلب جوامع پیشرفته جهان را توجه به بحث مهارت محوری دانست و اذعان داشت: سازمان سما در کشور، باید مرکز مهارت محور دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اولین جلسه شورای سیاستگذاری سازمان سما استان گیلان، با حضور رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی کشور ، رئیس سازمان سما استان گیلان و جمعی از مدیران کل ادارات و سازمانها و همچنین معاونین سما واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان، در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، برگزار شد.IMG_4016

ابتدا علیرضا آزادبر، معاون سما دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر شورای سیاستگذاری سما در استان گیلان، گزارش مبسوطی از فعالیت های سازمان سما در استان گیلان ارائه داد .
حجت الاسلام والمسلمین احمد قلی زاده ، معاون دانشگاه و رئیس سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی کشور،ضمن تشکر از حاضرین در جلسه، گفت: بسیار خرسندم که در اولین جلسه استانی شورای سیاستگذاری سازمان سما در استان گیلان شرکت خواهم کرد.سازمان سما به بررسی زحمات همکاران گذشته تا زمان مدیریت جدید دانشگاه پرداخت که بتواند نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کند .
رئیس سازمان سما کشور، افزود: تردیدی نیست که دانشگاه آزاد اسلامی با نگاه نافذ حضرت امام (ره) ، حمایت های مقام معظم رهبری و نگاه تیزبینانه آیت الله هاشمی رفسنجانی و زحمات دکتر جاسبی، شکل گرفت و امروز افتخار آن را داریم که دانشگاه آزاد اسلامی کشور، حدود ۵۰% مسائل آموزش عالی کشور را پوشش می دهد و در کنار این فعالیت ها ، سازمان سما هم به عرصه وجود رسید.
دکتر قلی زاده، پیشرفت اغلب جوامع پیشرفته جهان را توجه به بحث مهارت محوری دانست و اذعان داشت: سازمان سما در کشور، باید مرکز مهارت محور دانشگاه آزاد اسلامی باشد. ما حافظ بیت المال خواهیم بود وحفاظت از بیت المال یعنی استفاده از دستگاهها و امکانات موجود جهت پرورش نیروهای مجرب و متخصص یرای ایرانی آباد است.
این مقام مسئول، ادامه داد: سازمان سما با داشتن ۱۲۰ آموزشکده فعال در کشور می تواند تحولی عظیم و اساسی در کشور ایجاد کند. فرزندان این سرزمین با هدف تربیت نیروهای ماهر در حال پرورش هستند. شورای سیاستگذاری در استانها ، با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های موجود در استان ها، وظیفه برنامه ریزی را خواهند داشت.
رئیس سازمان سما کشور، تصریح کرد: اتفاقاتی که در عرصه آموزش و پرورش افتاد، باعث تحولات زیادی در این زمینه شد که با توجه به ارائه بسته حمایتی وزیر محترم آموزش و پرورش برای مراکز غیرانتفاعی بسیار هوشمندانه بود که سازمان سما کشور آمادگی خود را با توجه به سنگینی کارهای آموزش و پرورش ، به این وزارت خانه در عرصه های مختلف کمک کند.
معاون دانشگاه آزاد اسلامی کشور، استان گیلان را یکی از استانهای مهم و استراتژیک دانست و بیان کرد: در استان گیلان، ۱۸ مدرسه و ۷ آموزشکده وجود دارد که باید در خصوص آن تعیین تکلیف شود. تصمیم گیری در خصوص گسترش این مدارس، افزایش کیفیت، افزایش مدارس فنی و حرفه ای و تصویب سیاست های سما در استانها، بعهده شوراهای استانی خواهد بود.
دکتر قلی زاده، تأکید کرد: سازمان سما کشور بشدت بدنبال پیگیری بحث بهداشت روانی و بهداشت جسمی و وحدت رویه در مدارس ما هستیم. در حال حاضر تمامی دانش آموزان مدارس در استان گیلان دارای کارت بهداشتی بوده که دائما توسط پزشکان متخصص کنترل می شوند.همچنین در مسائل مشاوره های اجتماعی و تحصیلی و مشاوره های آینده سازی نیز پیگیر هستیم. ما وظیفه داریم به فرزندانمان درس زندگی را آموزش دهیم.امروز با توجه به بالا بودن آمار طلاق در کشور متوجه خواهیم شد که به فرزندانمان همه چیز را آموزش دادیم جز بحث مهارت های زندگی که سازمان سما پیش بینی لازم را در این خصوص بعمل آورده است.
رحمت علی صابری حقایق، رئیس شورای سیاستگذاری سما در استان گیلان نیز، ضمن خیرمقدم به حاضرین، با اشاره به توجه ویژه سازمان سما به توسعه کیفیت آموزش، اظهار کرد: سازمان سما در دوره جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و سما توسعه کیفی فعالیت های ارزش آفرینانه در دستور کار قرار گرفت و حوزه های فرهنگ، ورزش ، بهداشت و آموزش های مهارت محور در دستور کار این سازمان قرار دارد.
دکتر صابری حقایق، افزود: وجود زیرساخت های مناسب و وسیع در استان گیلان ، فعالیت سما در بخش های سلامت، هوشمندسازی، مدارس ورزش و برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در این استان به عنوان یکی از سیاست های سازمان سما در این استان خواهد بود.

Share