رئیس سازمان بازرسی کل کشور

سازمان بازرسی فعلا به موضوع انتقال آب دریای خزر ورود نمی‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران گفت: دولت می‌تواند برای انتقال آب دریای خزر مطالعه کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران گفت: دولت می‌تواند برای انتقال آب دریای خزر مطالعه کند.139207271133107721371083

ناصر سراج اظهار کرد: ‌باید دانست که کار انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی ایران هنوزاجرایی نشده و در حال تعریف شدن است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور فعلا به موضوع انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران ورود پیدا نمی‌کند تصریح کرد: سازمان بازرسی تا برنامه‌ای برای انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران آغاز نشده و بودجه‌ای برای آن تعریف نشده باشد؛ وظیفه‌ای برای ورود به آن ندارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره موضع این سازمان درباره آغاز مطالعات این طرح بزرگ و ملی تصریح کرد: هر کاری را می‌توان مطالعه کرد.

سراج خاطرنشان کرد: شاید خود دولت نیز به این نتیجه نرسد که این طرح باید اجرایی شود.

وی با اشاره به لزوم انجام مطالعات کافی و کارشناسی برای اجرای این‌گونه طرح‌های بزرگ عنوان کرد: برنامه این طرح عظیم مدت‌های زیادی زمان لازم دارد تا به نتیجه رسیده و اجرایی شود.

موضوع طرح ملی انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران با از دولت سابق آغاز شده و حتی رئیس جمهور سابق کشورمان ‌یک بار کلنگ اجرای این طرح بزرگ را بر زمین زد؛ اما با موضع‌گیری‌های سازمان محیط زیست کشور و نیز مجلس هشتم به این موضوع این پروژه متوقف شد.

با پیگیری‌های مکرر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان سمنان و دیگر استان‌های کویری کشور و نیز استانداران این استان‌ها و نیز تغییر دولت؛ موضوع این طرح ملی دوباره به جریان افتاده و دولت و مجلس با اجرای آن موافقت کرده و دو سال پیاپی برای انجام مطالعات آن اعتبار اختصاص یافت.

این طرح که همچنان با مخالفت‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور مواجه است برای اجرا با پیچیدگی‌های زیادی همراه شده است./تسنیم

Share