نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر

ساخت تنها پل ترکه‌ای گیلان غیراصولی و غیراستاندارد بوده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: آغاز ساخت تنها پل ترکه‌ای گیلان روی رودخانه سفیدرود در کورکای آستانه‌اشرفیه یک کار غیراصولی و غیراستاندارد بوده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر گفت: آغاز ساخت تنها پل ترکه‌ای گیلان روی رودخانه سفیدرود در کورکای آستانه‌اشرفیه یک کار غیراصولی و غیراستاندارد بوده است.13930126000475_PhotoA

محمدحسین قربانی صبح امروز در جریان بازدید از روند ساخت تنها پل ترکه‌ای گیلان روی سفیدرود در کورکا آستانه‌اشرفیه، اظهار کرد: آغاز ساخت پل ترکه‌ای آستانه‌اشرفیه که با ۱۰۰ میلیون تومان بدون هیچ قرارداد و پیمانکار آغاز شده اقدامی غیراصولی و غیراستاندارد بوده است.

وی با بیان اینکه برای ساخت پل «کورکا» از تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ مبلغ ۲ میلیارد تومان در زمان احمدی‌نژاد اعتبار اختصاص یافته بود، تصریح کرد: این پروژه تاکنون ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه و بندر کیاشهر با اشاره به اینکه پیمانکار این پروژه بالغ‌ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان طلبکار است، ادامه داد: عدم تعهدات و نبود بودجه موجب کندی پروژه پل شده است.

وی گفت: این پل را در قالب یک قرارداد در سطح ۶۰ درصد ملی و ۴۰ درصد استانی به تصویب رساندیم و کددار کردیم که باید جای قدردانی از مجموعه مدیران استانی و حوزه معاونت راهبردی وزارت راه و مسکن و شهرسازی دارد.

قربانی درباره مناقصه گذاشتن ادامه پروژه پل کورکا و تعیین پیمانکار جدید، تصریح کرد: با توجه به بودجه‌ای که از تبصره ۲۲ ماده ۱۸۰ گذاشته‌شده و تعهدات وزارت راه و مسکن و شهرسازی و دستگاه زیرمجموعه، اگر دو برابر پولی که به این پروژه اختصاص داده‌ شده آنها نیز بگذارند حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان برای پل مذکور پول خواهیم داشت.

وی از تعیین پیمانکار برای پروژه پل ترکه‌ای یادآور شد: با تعیین پیمانکار کارگاه تجهیز می‌شود و شاهد پیشرفت پروژه در آینده نزدیک خواهیم بود.

این مسئول یکی از موانع پیشرفت پل ترکه‌ای را وجود دو مغازه شهری در جنب پل عنوان کرد و متذکر شد: مالکیت این مغازه‌ها با شهرداری است و از شهردار خواسته شده تا در اسرع وقت در این قضیه تملک و با تخریب کند که روند احداث پروژه پل با مشکل مواجه نشود.

/فارس

Share