با مرمت این پل تاریخی

زوایای جدیدی از پل تاریخی مرغانه پرد کوچصفهان نمایان شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از نمایان شدن زوایای جدید پل تاریخی مرغانه پرد طی اقدامات مرمتی اداره کل میراث ،صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد.

20141114_092048به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از نمایان شدن زوایای جدید پل تاریخی مرغانه پرد طی اقدامات مرمتی اداره کل میراث ،صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد.
مجید اخوان در تشریح جزییات این خبر اظهار داشت: مشخص شدن دهانه های جدید در کنارطاق اصلی پل بیانگر پرآب بودن رودخانه در سالهای دور و تناسبات بسیار بزرگ این پل تاریخی بر روی رودخانه نورود می باشد.
وی با اشاره به اینکه این بنا در طول زمان دستخوش تغییر و تحولات و آسیب های شدیدی شده است اذعان نمود: مرمت غیر اصولی این پل توسط افراد غیر مسوول صدمات جدی به این وارد نموده است.
این مسوول تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در راستای وظایف ذاتی خود و با توجه به شرایط اضطراری این پل تاریخی از محل اعتبارات ملی و استانی اقدام به برنامه ریزی برای تهیه ی طرح و شروع عملیات مرمت نموده است.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه انجام این امر مستلزم همکاری و مساعدت همه جانبه ی مسئولین و مردم با مجریان پروژه می باشد افزود: در تلاشیم که در آینده ی نزدیک و پیش از پایان سالجاری مرمت این پل به پایان برسد و بهره برداری مجدد با شرایط سازه ای مناسب و تکمیل قسمت های از بین رفته باشد.

Share