مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبرداد

ریل گذاری ۴۰ کیلومتر و پیش بینی ۷ ایستگاه در پروژه راه آهن گیلان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی برای احداث راه آهن استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی برای احداث راه آهن استان خبر داد.

khavari_4421شعبانعلی خاوری افزود: حمل و نقل ریلی در دنیا تردد ایمن نام گرفته و می تواند نقس مهمی در کاهش تصادفات، حوادث جاده ای و  غیره داشته باشد.

وی همچنین اظهارداشت: مصرف سوخت حمل و نقل ریلی یک هفتم حمل و نقل جاده ای است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: مسافت راه آهن گیلان از قزوین تا رشت  ۱۶۵ کیلومتر بوده که ۴۰ کیلومتر دو خطه است. پروژه راه آهن از  قزوین تا رشت دارای ۱۳ کیلومتر پل و ۲۲ کیلومتر تونل است.

خاوری تصریح کرد: این پروژه از سال ۱۳۸۶ آغاز  و تاکنون  ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه مزبور هزینه شده است. پروژه راه آهن گیلان هم اکنون در بخش زیر سازی ۸۷ درصد و  در بخش روسازی ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از ریل گذاری  ۴۰ کیلومتر  پروژه راه آهن استان خبر داد و افزود: برای این پروژه  هفت ایستگاه پیش بینی شده است.

وی گفت: برای تکمیل ساخت پروژه راه آهن (قزوین – رشت) به ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است اگر منابع مالی تامین شود  امکان بهره برداری این پروژه در سال مالی ۹۴ وجود دارد.

خاوری در پاسخ به سئوال خبرنگار مبنی بر اینکه با تزریق اعتبارات سنواتی فعلی تا چند سال دیگر  وضعیت راه های استان گیلان به شرایط مطلوب تری می رسند، اذعان داشت: هزینه های احداث راه ها فوق العاده سنگین است.

وی گفت: هم اکنون پروژه چهار خطه  محور های ملاسرا – شفت، بازکیاگوراب، منجیل به سمت گیلوان و مسیر منتهی به شهرصنعتی رشت در استان آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود: فاز نخست این چهار محور که ۱۰ کیلومتر است  ۳۰ میلیارد تومان اعتبار  هزینه خواهد شد.

وی در ادامه به وضعیت روشنایی جاده های استان اشاره کرد و اظهارداشت: به دلیل اینکه هزینه های روشنایی جاده ها فوق العاده سنگین و حجم کار  عقب مانده هم خیلی زیاد است از روش های دیگر به عنوان جایگزین استفاده می شود.

خاوری گفت: دولت امسال در یک حرکت جدید از ظرفیت بخش خصوصی برای آسفالت راه ها استفاده کرده است.

وی افزود:  این اقدام در کشور برای نخستین بار در در راه های روستایی شهرستان رودبار  استان گیلان کلید خورده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور از ظرفیت های بخش خصوصی برای انجام بخشی از تکالیف و تعهدات دستگاه های اجرایی همچون  راه و شهرسازی استفاده شده است.

وی همچنین با بیان اینکه گیلان دارای پنج هزار کیلومتر  راه روستایی خاکی است، اظهارداشت: برای آسفالت راه های استان باید از توان بخش خصوصی استفاده شود.

خاوری یادآورشد:  از ظرفیت قانون بودجه سال جاری (فروش سهام شرکت های دولتی) در این راستا بهره گیری خواهد شد./مهر

Share