خطیب جمعه شهرستان انزلی

روح آگاهی و بیداری در مجالس عزاداری بیش تر از گذشته دمیده شود

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا خطیب جمعه شهرستان انزلی با بیان اینکه مجلس سید الشهدا باید باروری فکر و اندیشه دینی داشته باشد اذعان داشت : باید در این مراسمات قال الصادق و قال الباقر به گوش مردم برسد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، امام جمعه بندرانزلی درنمازعبادی سیاسی جمعه با اشاره به اقدامات اخیر سازمان های و نهاد های نظامی کشور های غربی در جمع کثیری از نمازگرزان انزلی تاکید کرد : وارد کردن نیروی پیاده و دخالت نظامی در امنیت کشور های اسلامی برای کشورهای غربی عواقب بدی خواهد داشت .
shams_8016حجت السلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با بیان اینکه شرایط بین المللی روز به روز حساس تر میشود تاکید کرد : کسانی که خود داعش و القاعده را به وجود آورده اند امروز به دنیال جلوگیری از قدرت بیشتر آنان هستند و این موضوع جنایت های بی شمار کشورهای غربی را نشان میدهد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد : وقتی سلاح های ارسال شده از سوی مدیان حقوق بشر و کسانی که ادعای مبارزه با تروریست را دارند به دست تروریست ها می افتد فقط میتواند نشان دهنده ی کذب و بی اساس بودن سخنانشان باشد.
خطیب جمعه شهرستان انزلی همچین حمله به پارلمان کانادا را ضعف امنیت در آن کشور دانست و تصریح کرد : شماهایی که نمی توانید امنیت خود را تامین کنید چگونه حرف از ایجاد امنیت در جهان می زنید ؟
امام جمعه بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آیات قرآن امر به معروف و نهی از منکر را در اولویت از نماز و زکات دانست و اظهار داشت : امربه معروف و نهی از منکر ضرورت دین است و اگر کسی منکر ضرورت دین شودکافر است.
شمس الدین همچنین در ادامه تاکید کرد : درست است که دین به زور انسان ها را نمیخواهد به بهشت ببرد اما حکومت باید فضا را برای وارد شدن انسان ها به بهشت آماده کند.
وی با بیان اینکه مجلس سید الشهدا باید باروری فکر و اندیشه دینی داشته باشد اذعان داشت : باید در این مراسمات قال الصادق و قال الباقر به گوش مردم برسد و سینه زنی ها و دیگر موضوعات باید در کنار آن بوده و باید روح ایمان و معنویت ، روح آگاهی و بیداری در مجالس عزاداری بیش تر از گذشته دمیده شود.
خطیب جمعه شهرستان انزلی همچین اذعان داشت : اقداماتی خلاف عرف و شئونات اسلامی در بعضی از هیئت ها برگزار میشود و مرثیه سرایان با اشعاری سوگواری می کنند که به دور ازمکتب حسینی است . بعضی از این حرکات و رفتارهای ناپسند در رسانه های بین المللی می چرخد و اعلام می کنند که شیعه این است و همین موضوع باعث می شود که مفتی های وهابی فتوای کشتن شیعه را صادر می کنند.
حجت السلام والمسلمین سیدعبدالجوادشمس الدین در پایان سخنان خود حضرت آیت الله مهدوی کنی را یکی از سرمایه های بزرگ انقلاب دانست و به برخی از ویژگی های این عالم ربانی اشاره نمود.

Share