رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در رودسر

روحیه حسینی داعش را زمین‌گیر کرده/تفرقه بزرگ‌ترین خطر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در مراسم سالگرد ابوالشهدا جنیدی گفت: روحیه حسینی(ع) داعش را زمین‌گیر کرده و آن را نابود می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: روحیه حسینی(ع) داعش را زمین‌گیر کرده و آن را نابود می‌کند.

hadadPhotoA  غلامعلی حدادعادل در مراسم سالگرد ابوالشهدا جنیدی و فرزندان شهیدش در شهرستان رودسر با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم رودسر، شهادت سرور و سالار شهیدان حسین(ع) را تسلیت گفت.

وی با گرامیداشت یاد ابوالشهدا مرحوم جنیدی امام جمعه فقید رودسر اظهار کرد: این مجلس با عزای حسینی مقارن شده است و هفدهمین سالگرد مرحوم جنیدی برگزار می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس یاد پدر شهدا حجت‌الاسلام قائمی را نیز گرامی داشت و از دست‌اندرکاران مجلس مذکور قدردانی کرد.

وی افزود: در این شب‌ها باید دل‌ها یاد عاشورا و کربلا و شهدا باشد و ما می‌توانیم کربلا و عاشورا و محرم را یک مدرسه بزرگ بدانیم و در همه جای دنیا مدرسه‌ای برای امت اسلامی و تمام مردم آزاد جهان باشد که درس‌های بزرگی می‌توان از حسین‌(ع) آموخت.

حدادعادل کربلا را مدرسه ایمان به خدا دانست و گفت: ریشه تمام این سختی‌ها و شهادت‌ها و هجرت‌ها ایمان به خدا و اطاعت از خدا بود.

وی با اشاره به اینکه کربلا مدرسه اخلاص است، افزود: امام حسین(ع) در این مدرسه جز برای خدا حرکت نکرد و حرکت او برای رضای خدا بود و خود فرمود برای جاه و مقام قیام نکردم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس کربلا را مدرسه امر به معروف و نهی از منکر خواند و تصریح کرد: حضرت سیدالشهدا پیام خود را امر به معروف و نهی از منکر می‌داند.

کربلا مدرسه امامت و ولایت است

وی با بیان اینکه کربلا مدرسه امامت و ولایت و ادامه غدیر است، خاطرنشان کرد: پیامبر با معرفی علی(ع) اعلام کرد و کربلا تاکیدی بر آن بوده و همانگونه نماز و روزه واجب است به عنوان یک غریزه دینی نیز واجب است به دنبال این باشید که رهبری جامعه و حکومت را به دست فردی صالح بسپارید.

حدادعادل افزود: امام حسین(ع) برای این قیام می‌کند که می‌بیند حکومت به دست فردی مانند یزید افتاده است و می‌خواست اعلام کند که مسئله حکومت از تمام اعمال واجب‌تر است و حج خود را ناتمام می‌گذارد و از مکه به طرف کربلا حرکت می‌کند، زیرا اگر اختیار جامعه به دست کسی مانند یزید باشد، حج و روزه ارزش ندارد، اما اگر به دست فردی صالح باشد راهکار برای عبادت باز می‌شود.

وی اضافه کرد: قیام کربلا در این است که حکومت جامعه اسلامی به اندازه‌ای اهمیت دارد که کسی مانند فرزند فاطمه(س) تمام یارانش و طفل شش ماهه‌اش شهید شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه کربلا درس ولایت می‌دهد، تصریح کرد: قیام کربلا این است که حکومت در جامعه اسلامی به اندازه‌ای ارزش دارد که امام حسین(ع) دست خانواده خود را بگیرد و در بیابانی جلوی ده‌ها هزار سپاه بایستد و تمام یارانش شهید شوند.

وی گفت: سیدالشهدا می‌تواند شهید شدن خود و یارانش را پیش‌بینی کند و اسارت خاندان خود را فرض کند، اما تمام آنها از طریق حکومت صالح در جامعه ارزش دارد.

حدادعادل با بیان اینکه امام حسین(ع) جان خود را در طبق اخلاص برای برپایی حکومت دینی گذاشت، اظهار کرد: جامعه با حکومت دینی اصلاح می‌شود و کربلا درس بصیرت می‌دهد، به آن معنا که راه را گم نکنیم و فریب ظواهر را نخوریم و کربلا قهرمانانی مانند حضرت ابوالفضل(ع) دارد و عباس(ع) صاحب بصیرت بود.

وی گفت: مقام معظم رهبری در فتنه ۸۸ روی بصیرت تاکید کردند یعنی بتوان در فضای غبارآلود فتنه، حق را تشخیص داد.

کربلا پایتخت معنوی شیعیان جهان/شکل‌گیری نهضت خمینی(ره) از واقعه کربلا

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کربلا درس جوانمردی و وفاداری می‌دهد، خاطرنشان کرد: کربلا پایتخت معنوی تمام شیعیان دنیاست و این یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه حرکت انقلاب اسلامی در سال ۴۱ از عزاداری سیدالشهدا(ع) گرفته شد، افزود: اوج نهضت امام راحل در سال ۴۲ و ماه محرم بود و در دوم فروردین همان سال امام خمینی(ره) مجلس عزاداری شهادت امام صادق را برپا کرد و کماندوهای رژیم مردم را کتک زدند و به شهادت رساندند.

حدادعادل با بیان اینکه علما در تمام ایران در ماه محرم واقعه فیضیه را در منبرها برای مردم عنوان کردند، گفت: سراسر ایران در محرم سال ۴۲ با الهام از حماسه حسینی(ع) نهضت امام(ره) مطرح شد.

وی اظهار کرد: طی ۵۱ سال پیش در تهران دسته‌های عزاداری تصمیم گرفتند در یک جا جمع شوند و حرکت کنند و شعار آن روز مردم «نهضت ما حسینی رهبر ما خمینی» بود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به اینکه با فرارسیدن ماه محرم نهضت امام خمینی(ره) شعله‌ور شد، خاطرنشان کرد: رژیم شاه مجبور شد برای مهار نهضت، امام خمینی(ره) را دستگیر کند و ۱۵ خرداد اتفاق افتاد و نقطه عطفی در مرحله نخست این نهضت شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نشأت گرفته از ماه محرم و قیام عاشورا بود، یادآور شد: در سال ۵۷ رژیم تلاش کرد نهضت خمینی(ره) را آرام کند، اما نگران ماه محرم بود و مردم تهران در شب اول ماه محرم همین سال از روی پشت‌بام منازل خود فریاد الله‌اکبر سر دادند.

حدادعادل اضافه کرد: مردم در خیابان‌ها تظاهرات کردند و شهید دادند تا راهپیمایی عظیم تاسوعای سال ۵۷ که رژیم ناچار به عقب‌نشینی شد و اجازه داد مردم راهپیمایی کنند و آمریکا نیز با قیام مردم ایران متوجه شد که دیگر نمی‌تواند رژیم طاغوت را نگه دارد.

وی تاسوعا و عاشورای سال ۵۷ را روز سرنگونی شاه دانست و تصریح کرد: تا ۲۲ بهمن تشریفات سیاسی بود و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و امام(ره) فرمود عزاداری سیدالشهدا را از دست ندهید و فرمود محرم ماه خون بر شمشیر است و فرمودند عزاداری‌ها به صورت سنتی برگزار شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی در ۳۵ سال گذشته با الهام از عاشورای حسینی حفظ شده است، یادآور شد: بهترین نمونه آن جنگ است که فرزندان این کشور درس شهادت را در حسینیه‌ها آموخته بودند.

وی با اشاره به اینکه دنیای استکبار در جنگ تحمیلی دست به دست هم دادند تا نور الهی را در ایران خاموش کنند، گفت: ملت ایران هشت سال ایستادگی کرد، اما حتی یک وجب از خاک کشور را ندادند و تمام شهدا درس فداکاری و شهادت را از روضه امام حسین(ع) آموختند.

سردار سلیمانی نمونه بارز روحیه عاشورایی در متن میدان

حدادعادل به حوادث عراق اشاره کرد و یادآور شد: در عراق توطئه ایجاد شده و داعش را درست کردند و عده‌ای را تحریک کردند که عراق و سوریه را بگیرند تا انقلاب اسلامی گسترش پیدا نکند، اما جوانان در عراق و سوریه حرکت می‌کنند و این توطئه را خنثی می‌کنند.

وی افزود: آمریکا نمایش ائتلاف را می دهد اما فرزندان عراقی سیدالشهدا(ع) می‌جنگیدند و روحیه حسینی(ع) داعش را زمین‌گیر کرده و آن را نابود می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به حضور سردار سلیمانی در عراق اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی نمونه بارز از روحیه ایمان عاشورایی در متن میدان است.

وی افزود: پس از بیرون راندن داعش از سرزمین عراق سردار سلیمانی به مرقد امام حسین(ع) می‌رود تا به آمریکا بفهماند که نهضت ما حسینی(ع) است و این حقیقت را باید بیاموزیم.

حدادعادل با اشاره به اینکه محبت و معرفت امام حسین(ع) با هم است، اظهار کرد: قدرت بزرگی است و شهامت عجیبی می‌دهد و دنیا متوجه شده چه نیرویی در شیعیان نهفته است.

وی با بیان اینکه دشمن متوجه این نیروی شیعیان شده است، تصریح کرد: دشمن با اختلاف‌افکنی بین مسلمانان به فکر خنثی کردن این حرکت است و می‌خواهند شیعه و سنی با هم دشمن باشند.

تفرقه بزرگ‌ترین خطر است

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با تاکید بر اینکه امروز رهبری هشدار می‌دهد خطر بزرگ تفرقه است و شیعه و سنی نباید دشمنی کنند، افزود: مداحان باید مراقب باشند که سخنی نگویند موجب تفرقه شود.

وی با اشاره به اینکه استکبار از انقلاب اسلامی هراس دارد و تلاش می‌کند بی‌ایمانی و بی‌اخلاقی را در کشور ترویج دهد، یادآور شد: ۱۲۰ شبکه فارسی‌زبان را درست کردند تا ریشه اعتقادی مردم ایران را بسوزانند.

حدادعادل جبهه دیگر فرهنگی را اینترنت عنوان کرد و گفت: فعالیت دیگر در زمینه شبکه‌های اجتماعی است.

وی به طرح قانونمند شدن امر به معروف در مجلس اشاره کرد و متذکر شد: نمایندگان این طرح را ارائه کردند تا امر به معروف قانونمند شود، اما در اصفهان فردی به صورت چند خانم اسیدپاشی می‌کند و عده‌ای جمع می‌شوند جلوی فرمانداری و استانداری و اعلام می‌کنند این نتیجه حمایت از امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید قدر نعمت عزاداری سیدالشهدا و انقلاب را بدانیم، خاطرنشان کرد: ۵۰ کشور ائتلاف ضدداعش تشکیل می‌دهند اما ایران می‌گوید با شما ائتلاف نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه باید پای ستون اصلی انقلاب که ولایت فقیه است بایستیم، خاطرنشان کرد: باید پشت سر رهبری حرکت کنیم و وحدت در مسیری است که رهبری نشان می‌دهد.

حدادعادل آیت‌الله مهدوی‌کنی را مطیع امام(ره) و وفادار به رهبری دانست و تصریح کرد: بنده شاهد بودم که ایشان برای رهبری حرمت بسیار قایل بودند و مانند بسیجی ساده از فرمان رهبری اطاعت می‌کرد و بصیرت خود را نشان داد.

وی افزود: روزی که آیت‌الله مهدوی‌کنی فهمید در سن ۸۰ سالگی باید مسئولیت ریاست مجلس خبرگان را به‌عهده بگیرد به وظیفه خود عمل کرد و بزرگان به ما درس می‌دهند که ستون محکم انقلاب را باید حفظ کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا زمانی که ایمان و شهادت الهی در کشور وجود دارد این کشور در مقابل هر خطری بیمه است و با تحریم و تهدید قدرت می‌گیرد مشروط بر اینکه وحدت خود را حفظ کنیم.

/فارس

Share