آیت‌الله رضا رمضانی در جمع عزاداران حسینی در مسجد قدس

رفتار داعش ناشی از زندگی حیوانی است/پرسش جوانان را باید شنید و این موضوع،مسئولیت علما را خطیر کرده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،رمضانی با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه حجت را برای علمای دینی تمام کرده، تصریح کرد: پرسش جوانان را باید شنید و این موضوع، مسئولیت علما را خطیر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،آیت‌الله رضا رمضانی در جمع عزاداران حسینی در مسجد قدس این شهر رشت با اشاره به اینکه حرکت و قیام امام حسین (ع) برای آموزش زندگی درست و استفاده صحیح از ظرفیت‌ها بود اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) نشان داد که چگونه می‌توان به سعادت و خوشبختی رسید.sh3moharram93-heyat-sarollah-rasht-9

وی عاشورا را ترکیبی از پیام و خون عنوان کرد و افزود: انسان برای ارتقای معنوی باید تلاش کند و هر قدر بالاتر می‌رود نیازمند احتیاط بیشتری است.

رمضانی با بیان اینکه حضور جوانان در عرصه حجت را برای علمای دینی تمام کرده، تصریح کرد: پرسش جوانان را باید شنید و این موضوع، مسئولیت علما را خطیر کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری از سیل جمعیت به مساجد و حسینیه‌ها برای عزاداری امام حسین (ع) در کشورهای غربی خبر داد و گفت: مردم در کشورهای اروپایی مانند ایران برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنند.

وی مجلس عزاداری امام حسین (ع) را بازنگری در تفسیر از حیات خواند و بیان کرد: تعریف از زندگی باید برای انسان مشخص باشد و پیامبران آمدند غبار از دل انسان بزدایند تا این چشمه زلال بجوشد و زندگی بانشاطی داشته باشیم.

رمضانی انسان را بسیار بزرگ توصیف کرد و یادآور شد: انسان دعوت به بی‌نهایت شده بنابراین باید توجه داشته باشیم انسان در زندگی امام حسین (ع) دارای چه تعریفی است.

رفتار داعش ناشی از زندگی حیوانی است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه سر بریدن انسان تا ۱۰ سال گذشته بی‌معنا بود، اظهار کرد: امروز می‌بینیم داعش، همسر و فرزندان پاک را نزد شوهر سر می‌برد و این امر نشان‌دهنده زندگی حیوانی است.

وی ارزش انسان را به تعقل، تفکر و فهم دانست و بیان کرد: امام حسین (ع) انسان را موجودی در خدمت دیگران می‌داند و تفسیر صحیح زندگی در نگاه این امام از منظر جان، عقل و خرد انسان است.

رمضانی با اشاره به اینکه خداوند مشتری جان پاک انسان اهل تعقل است، تصریح کرد: فکر کردن زمینه تحول را در انسان فراهم می‌کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خواسته‌های مادی را خواسته‌های فردی انسان عنوان کرد و افزود: خواسته‌های حقیقی، خواسته‌های معنوی و گرایش‌های مقدس انسان است و باید شناسایی شود.

وی انسان را دارای موج‌آفرینی دانست و خاطرنشان کرد: موج‌آفرینی تنها در شهادت نیست بلکه در نوع زندگی کردن است.

رمضانی مرگ در عاشورا را سبب موج‌آفرینی اخلاقی، فکری و معنوی برشمرد و گفت: شهادت در کربلا زندگی را معنا کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دوران مدرنیته تلاش کردند ذهن جوانان را درگیر فناوری‌های روز کنند، یادآور شد: در عصر سایبری باید فرهنگ استفاده از هر صنعتی را یاد بگیریم و اگر به این صورت مشغول خود باشیم از غافله بازمی‌مانیم.

وی بر معرفی عاشورا در رفتار پیروان امام حسین (ع) تاکید کرد و افزود: به تمام شیعیان نمایندگی معرفی امام حسین (ع) را داده‌اند و امروز تمام مردم می‌توانند نقشی در ترویج فرهنگ عاشورایی که بهترین زیستن است، داشته باشند.

رمضانی با تاکید براینکه عاشوراییان باید زبان ترجمه و تفکر عاشورایی باشند، اظهار کرد: لازمه امر مذکور فهمیدن متن عاشورا است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به وظیفه سنگین عاشوراییان اشاره کرد و گفت: بار پیام‌رسانی از زینب (س) و زین‌العابدین (ع) به نسل امروز منتقل شده و شخصیت جهانی امام حسین (ع) در عرصه بین‌الملل را باید بتوانیم به عنوان یک الگوی جامع به جامعه بشری معرفی کنیم تا فهم دقیقی از زندگی، خواسته‌ها و طلب‌های انسانی داشته باشند.

وی فهم دقیق از عاشورا را نیازمند کشیدن دستی بر سر ما دانست و بیان کرد: امام عصر (ع) هنگام ظهور دستی بر سر جامعه بشری می‌کشد و عقل بشر بالا رفته و کامل می‌شود.

رمضانی با اشاره به اینکه امام (ره) با کشیدن دست بر سر ملت ایران فهم دیگری از دین، اسلام، حقیقت و انسان ارائه و خاطرنشان کرد: تمام فرهیختگان مسلمان و غیرمسلمان اذعان کردند امام (ره) با دم مسیحایی خود به ما حیات دمید و این تعبیر کشیشان بزرگ دنیا درباره شخصیت امام راحل است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: امام (ره) به ما فهماند حیات و زندگی چه معنایی دارد و چگونه باید زندگی کرد و چه هدفی را برای زندگی در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه تمام سخنان امام حسین (ع) آموزه‌های زندگی است، تصریح کرد: امام علی (ع) فرمود زندگی این است که بمیریم و پیروز باشیم و مرگ این است که بمانیم اما ذلیل باشیم. مکتب، خواسته، آرزو و طلب امام حسین (ع) را باید تجربه کرد./فارس

Share