رشد ۹۸ درصدی صدور مجوزهای اقتصادی در منطقه آزاد انزلی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، تعداد مجوزهای فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی، طی هفت ماه نخست سال جاری با رشد ۹۸ درصدی همراه شد.  در هفت ماه ابتدایی سال ۹۳، معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان، ۴۵۰ مجوز فعالیت اقتصادی برای سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی محدوده منطقه صادر شده که در […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، تعداد مجوزهای فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی، طی هفت ماه نخست سال جاری با رشد ۹۸ درصدی همراه شد.

azad در هفت ماه ابتدایی سال ۹۳، معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان، ۴۵۰ مجوز فعالیت اقتصادی برای سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی محدوده منطقه صادر شده که در مدت مشابه سال ۹۲ این تعداد ۲۲۷ مورد بوده که بیانگر رشد بسیار خوبی در مجوزهای صادره فعالیت اقتصادی می باشد.

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی تنوع مجوزهای فعالیت اقتصادی در این منطقه را ۷ نوع اعلام و اضافه نمود: از ۴۵۰ مجوز فعالیت اقتصادی صادره در این مدت، ۱۵۱ مجوز صادرات و واردات بوده، ۳۰ مجوز مربوط به فعالیتهای پیمانکاری و ۳ فقره نیز در حوزه گردشگری می باشند.

از سوی دیگر در هفت ماهه نخست سال جاری، ۱۰ مجوز کارگاهی، ۵۸ مجوز فعالیتهای خدماتی، ۳۳ فقره در زمینه تولیدی-صنعتی و ۱۶۵ مجوز نیز در حوزه فعالیت تجاری صادر شده است.

گفتنی است معافیت مالیاتی ۲۰ ساله از تاریخ صدور پروانه بهره برداری، امکان مشارکت سرمایه گذاری داخلی و خارجی، امکان ورود کالا بدون پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی منطقه، امکان ترانزیت و صدور مجدد کالا بدون محدودیت، آزادی کامل ورود و خروج سرمایه و آزادی مشارکت سرمایه گذاری خارجی تا سقف ۱۰۰ درصد از جمله مزایا و معافیتهای قانونی سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انزلی محسوب می شود.

Share