فرماندار ماسال خبرداد

رشد صد در صدی آمار طلاق در ماسال در شش ماهه نخست سال

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرماندار ماسال ضمن تأکید بر آموزش های پیش از ازدواج جهت کاهش وقوع طلاق در جامعه، آمار طلاق شش ماهه نخست سال را نگران کننده عنوان کرد و گفت: آمار طلاق در شش ماهه نخست سال ۹۳ نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا محمود قاسم نژاد در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان گیلان که ظهر پنجشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری ماسال برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: برای مسائل اجتماعی و فرهنگ سراسر استان گیلان یک نسخه نمی تواند پاسخ مناسبی داشته باشد بلکه باید مسائل هر شهرستان بصورت جداگانه تفکیک شده و سپس متناسب با آن شهرستان راهکارهایی ارائه گردد.

articleوی یکی از مهترین ویژگی های اجتماعی و فرهنگی شهرستان ماسال را همگنی جمعیتی عنوان کرد و گفت: شهرستان ماسال به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی کمتر دچار تغییر و تحول جمعیتی شده و تغییرات مرتبط با شهرستان خلخال نیز از نوع تغییرات همگن بوده است.

قاسم نژاد وجود همگنی جمعیتی را در بوجود آوردن انسجام جمعتی مهم قلمداد کرد و گفت: از ویژگی های بارز اجتماعی و فرهنگی مردم شهرستان ماسال، تلاش فراوان برای بدست آوردن روزی، توجه خاص به باورهای دینی، حفظ شعائر، نقش ویژه در دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۱۳۷ شهید، ۶۰۰ جانباز و ۷۰ نفر آزاده، حضور قابل توجه و گسترده در مشارکت های سیاسی همچون انتخابات، حضور دانشجویانی در معتبرترین دانشگاههای دنیا همچون MIT و … است.

فرماندار ماسال افزود: برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد، دوره های افزایش مهارت زندگی خانواده ها در روستاها، برگزاری جشنوارهای بومی محلی با هدف زنده نگه داشتن آداب و سنن بومی منطقه، برگزاری نمایشگاههای آثار هنرمندان توسط ارشاد اسلامی شهرستان، اجرای برنامه تفرجگاه ساحلی توسط سپاه ناحیه، اجرای برنامه های فرهنگی توسط ادارات شهرستان و …  از مهمترین برنامه های فرهنگی اجتماعی صورت گرفته توسط کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان ماسال است.

وی افزود: ماسال اولین شهرستانی است که توانسته برای معلولان مسکن مجزا احداث نماید.

رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان با اشاره به برخی آسیب های اجتماعی در شهرستان نیز گفت: در جهت کاهش آسیب های اجتماعی بایستی نشاط را در جامعه تقویت کنیم که در این راستا می توان بازیهای بومی محلی را تقویت کرد و جشنواره های بومی محلی در این رابطه فرصتی را فراهم آورده است.

قاسم نژاد برگزاری جشنواره بومی محلی روستای گنذر به عنوان یکی از جشنواره های برگزار شده در شهرستان ذکر کرد و گفت: این جشنواره علاوه بر افزایش نشاط در شهرستان در افزایش درآمد خانوار و اشتغال زایی نیز موثر بوده است.

فرماندار ماسال ضمن تأکید بر آموزش های پیش از ازدواج جهت کاهش وقوع طلاق در جامعه، آمار طلاق شش ماهه نخست سال را نگران کننده عنوان کرد و گفت: آمار طلاق در شش ماهه نخست سال ۹۳ نسبت به زمان مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

تبادلات منفی فرهنگی در اثر ورود گردشگران به شهرستان، نداشتن پاسگاه انتظامی در مسیر ییلاقات و … از دیگر مشکلات موجود در شهرستان بود که فرماندر ماسال ذکر نمود و گفت: متأسفانه در طول مسیر ییلاقات شهرستان پاسگاه انتظامی نداریم که باید در این رابطه راهکاری سنجیده شود.
/ماسال نیوز

Share