سام سکوتی

رسانه ملی; فدراسیون فوتبال و صفر/ صفر آزار دهنده

رسانه ملی: فدراسیون فوتبال و صفر/ صفر آزار دهنده پس از چندین ماه کشمکش، بحث و جدل و مذاکرات پشت پرده، صدا و سیما و فدراسیون فوتبال نتوانستند بر سر منافع مردم به توافق برسند و تصمیم مشترکی اتخاد کنند که برنده داشته باشد و نتیجه مسابقه طرفین، صفر/ صفر به ضرر مردم به پایان […]

رسانه ملی: فدراسیون فوتبال و صفر/ صفر آزار دهنده
i5ndexپس از چندین ماه کشمکش، بحث و جدل و مذاکرات پشت پرده، صدا و سیما و فدراسیون فوتبال نتوانستند بر سر منافع مردم به توافق برسند و تصمیم مشترکی اتخاد کنند که برنده داشته باشد و نتیجه مسابقه طرفین، صفر/ صفر به ضرر مردم به پایان رسید و این نبرد که هر دو طرف مذاکره از آن سربلند و مغرور بیرون آمدند، بازنده‌ای جز طرفداران فوتبال و جوانان منتظر پای گیرنده ها نداشت.
اینکه معجزه گفتگو در مورد حل این مشکل که یک سوی آن رسانه ملی بود که باید تمام تلاش آن موثر جلوه دادن گفتگو برای حل مشکل باشد، به جایی نرسید بسیار محل سوال است و شاید همین است که مردم کشور ما گفتگو برای حل مشکل را آخرین راه حل می‌دانند و قبل از آن به تمامی راه حل ها دست می زنند تا پس از نا امیدی از همه راه حل‌های بعضا غیر اصولی، به گفتگو و مذاکره روی می‌آورند.
صدا و سیما و فدراسیون مدت زمانی مدیدی است که بر سر موضوع حق پخش در حال تهدید و تحدید یکدیگر هستند و هر بار مدیران ورزشی صدا و سیما با استفاده از کوپن مردم و طرفداران فوتبال، فدراسیون را خلع سلاح می‌کرد و تن به خواسته به ظاهر به حق اهالی فوتبال نمی‌داد اما سرانجام آقای کفاشیان که عملکردش در هیچ حوزه‌ای از فوتبال نشان از اقتدار و مدیریت نداشت، دست به کاری کارستان زد و در اقدامی متهورانه اجازه ورود دوربین‌های رسانه ملی را به ورزشگاه‌ها نداد.
در اینکه فدراسیون آقای کفاشیان بسیار ضعیف تر از آن است که بتوان از عملکرد فوتبالی آن دفاع کرد هیچ گونه تردیدی نیست و بیشتر فوتبال دوستان منتظرند تا مجمع عمومی از خود، خودی نشان داده و جلوی تصمیمات غیرکارشناسی و از سر لج بازی را بگیرد اما اگر یک حرکت مثبت در کارنامه مدیریتی آقای کفاشیان ثبت شود، همین دفاع از حق باشگاه برای گرفتن حق پخش خواهد بود که شاید کمی آب بر آبروی رفته فدراسیون بپاشد.
اینکه فدراسیون فوتبال بارها در مقابل خواست صدا و سیما کوتاه آمده و اجازه داده علی‌رغم تهدید‌های جدی، دوربین وارد ورزشگاه‌ها شود، تنها دلیل آن مردم بودند و صدا و سیما از همین نقطه ضعف به بدترین شکل ممکن استفاده می‌کرد و زیر بار توافق با فدراسیون نمی‌رفت. امروز که پس از بارها درخواست حاضر به تمکین به خواست آنها نشدند، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در مصاحبه با سایت خبری ورزش ۳ تلاش کرده است تا مردم را در مقابل فدراسیون قرار دهد. اقدامی زیرکانه که خوشبختانه مردم ایران هوشیارند و در یک نظرسنجی که در همان سایت قرار داده شده است تا لحظه نگارش این یادداشت، بیش از ۶۴ درصد مردم موافق اقدام فدراسیون هستند و خواهان همکاری صدا و سیما در رعایت قانون و پرداخت مبلغ کافی به عنوان حق پخش هستند.
اهالی فوتبال و ورزشکاران نیک می دانند که بدون پوشش تلویزیونی، محبوبیت و معروفیت آنها خدشه دار خواهد شد و رسانه ملی هم واقف است که ریزش میلیونی مخاطب را تجربه خواهد کرد و فوتبال و برنامه های فوتبالی بالاترین درآمد را برای آنها خواهد داشت، پس بهتر است اول برای منافع خودشان و در مرحله بعدی مردم، توافق کنند و جوانان و فوتبال دوستان را بیش از این آزار ندهند!
مسئولین محترم و خصوصا افرادی که محل رجوع خبرنگاران هستند و مصاحبه‌های آنها بازدیدکنندگان میلیونی دارند، در اظهار نظر خود دقت کنند و سعی نکنند از ظرفیت بینندگان سوء استفاده کنند و همچنین مسئولین ارشد صدا و سیمای کشور، ورود کنند و موضوع پخش تلویزیونی را یک بار و برای همیشه خاتمه دهند و اجازه ندهند که جوانان از تماشای فوتبال محروم شوند.

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share