هم‌اندیشی در زمینه‌های ، فرهنگی و سیاسی استان

دیدار جمعی از اصولگرایان گیلان با آیت الله رمضانی+عکس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمعی از اصولگرایان گیلان ظهردیروز در دیدار با آیت الله دکتر رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به هم‌اندیشی و تبادل نظر در زمینه‌های ، فرهنگی و سیاسی استان پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جمعی از اصولگرایان گیلان ظهردیروز در دیدار با آیت الله دکتر رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به هم‌اندیشی و تبادل نظر در زمینه‌های ، فرهنگی و سیاسی استان پرداختند.
در ابتدای این نشست که بیش از ۲ ساعت به طول انجامید حجج اسلام آقایان :اشجری،مهدوی و برادران جلایی ، کربلایی و نیز سرکارخانم دکتر تحریری نیک صفت، دیدگاه‌های مختلف خود را بیان کردند.

سپس حضرت آیت‌الله رمضانی باتأکید بر اهمیت «تداوم جدی چنین نشست های موثر»، افزودند: ازاینکه این نوع جلسات تنظیم می شودو دلسوزان نظام کنارهم قرارمی گیرند و با هم درمسائل مختلف گفتگو می نمایند بسیارمناسب وسودمندخواهدبود.
آیت الله رمضانی مطالبی را که برخی از اعضا در این دیدار بیان کردند، مفید و بسیار خوب دانستند و گفتند: من فکر می کنم آنهایی که دلسوز نظام هستند ، دغدغه دارند و خدمت می­کنند برای نظام؛ بیشتر باید در این عرصه ها فرهنگی . سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند. زیرا اکنون زمانی است که باید نیروهای انقلاب مجدداً دور هم جمع شوند

وی افزودند: این نوع جلسات نه فقط در بعضی ایام بلکه به شکل طبیعی باید برگزار بشود ، زیرا در هر زمانی نگاه مان باید نسبت به مسائل عمیق­ تر باشد .

رییس هیات علمای شیعه اروپا با اشاره به برخی مباحث موجود در داخل کشور، یادآورشدند:  بحث­ ها در داخل کشور باید در طراز نظام باشد، نظام یک جایگاه رفیعی  در منطقه ودرحوزه بین اللملل دارد و هیچکس هم نمی­تواند این جایگاه رفیع را پایین بیاورد بلکه روز به روز  بررفعتش افزوده  می شود.

ایشان افزودند: ان مفاهیمی هم که دارد منتقل می­ شود از این کشور به دنیا، اصیل­ ترین و مترقی ترین مفاهیم است،

ایشان در بخش عقب ماندگی های گیلان نیزخاطر نشان کردند: گیلان به عنوان یکی از استانهای ممتاز کشور  به لحاظ ظرفیت، استعداد نیروی انسانی و منابع یکی از کهن ترین استانهای کشور است که بعد از انقلاب توقع این بود که یک چشم اندازی را طراحی می کردیم  .

ایشان افزودند: دربحث فرهنگی هم همچنین ؛ در تبیین فرهنگ سیاست دینی وولایت فقیه انقدر که من اطلاع دارم قصور داشتیم ، اگر نگوییم تقصیر داشتیم.

وی درخصوص انتخاب نمایندگان و انتصاب استانداران نیزیادآورشدند: نماینده باید در تراز انقلاب باشد  و مدیران ارشد هر استانی براساس ملاکها و شایستگی ها و توانمندی ها مسئولیت ها رابپذیرند.

آیت الله رمضانی با اشاره به ضرورت حضورعالمان دینی دراستان،خاطرنشان کردند:  حضور عالمان دینی که از حریت لازم برخوردارند دراستان یک ضرورت است .

دکتر رمضانی با توجه به موقعیت حساس کشور ،تاکید کردند: باید همانند دوران دفاع مقدس مجدداً خودمان راپیدا کنیم.

 رییس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان باتاکید به ضرورت وحدت بین علما ،افزودند:  باید همه تلاش نماییم تا وحدت بین عالمان دینی زبانزد شود و اینجانب نیز برای تحقق چنین امری امادگی کامل دارم.

وی برضرورت حضور عالمان دینی در حد اجتهاد درمساجد رشت اشاره کردو گفت: زمانی دربیش از ۱۰نقطه از مساجد رشت بیش از ۱۰مجتهد مسلم به امامت جماعت می پرداختند .

ایت الله رمضانی برحفظ معنویت دربین مردم تاکیدنمود و گفت: نباید معنویت مردم آسیب ببیند زیراآسیب معنویت موجب ضربه زدن به سایر امور فردی و اجتماعی مردم  خواهد شد.

 ایشان ولایت را از ارکان نظام اسلامی دانست و گفت: اگر نبود نعمت ولایت در کشور ، گذر ازبحرانهایی نظیر فتنه ۸۸ وکوی دانشگاه امکان پذیر نمی شد.

پیش از برگزاری این نشست حاضرین نماز ظهر و عصر را به اممت آیت الله رمضانی اقامه کردند.
IMG_20141025_121634
IMG_1595 IMG_20141025_130652-Copy IMG_20141025_135704-Copy
image2/احرارگیل

Share