کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در گفتگوی اختصاصی با دیارمیرزا

دکتر نجفی از حوزه معاونت سیاسی امنیتی استانداری آسیب جدی دیده/بین سه نماینده رشت هماهنگی و همدلی زیادی وجود دارد

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا کوچکی نژاد از انتقاد شدید خود نسبت به عملکرد معاونت سیاسی امنیتی استاندار گیلان خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور در پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا از بخش های مختلف خبری بازدید نمود و درخصوص مسائل مهم استان و کشور با خبرنگاران حوزه پارلمانی و حوزه آموزش عالی دیارمیرزا به گفتکو نشست.
آنچه که در ذیل می آید بخش اجمالی این گفتگو است و مشروح آن در آینده منتشر می شود.

kochaki_4625 (11)نمایندگان استان گیلان در تعامل کامل با استاندار هستند
کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی درخصوص ارزیابی عملکرد دکتر نجفی استاندار گیلان در دولت تدبیر و امید گفت:ایشان سالها در بخش اقتصادی کار کرده است و در بخش اجرایی نیز معاون استاندار بوده اند و تلاش می کنند کارنامه موفقی از خود برجای بگذارد اما با توجه به ظرفیت های گیلان و فرصتی چون دکتر نوبخت هنوز نتوانسته از این فرصت ها بهره بگیرند.
نماینده مردم رشت اضافه کرد:متاسفانه استاندار گیلان در چینش نیروها دچار مشکلاتی شده است و این امر موجب شده خود استاندار نیز با مشکلاتی رو به رو شود.
شورا نمی تواند هرکاری که دلش خواست انجام دهد/استاندار درخصوص شورای شهر رشت ضعیف عمل کرد
kochaki_4625 (4)وی با بیان اینکه نمایندگان استان گیلان کاملا با ایشان در حال تعامل هستند افزود:هرچند انتقاداتی به عملکرد استاندار داشتیم و در جلسه مجمع نمایندگان انتقادات خود را درخصوص عملکرد شورای شهر رشت بیان کردیم اما استاندار محترم می توانستند در این خصوص بهتر عمل کنند.

کوچکی نژاد با اشاره به اینکه در آن جلسه به آقای نجفی گفتم حضرتعالی باتوجه به اینکه از دیدگاه نماینده معظم ولی فقیه در گیلان با خبر بودید و همچنین سه نماینده مردم رشت در این خصوص دیدگاه هماهنگی با شما داشتند می توانستید از این اهرم استفاده کنید و در این قضیه ورود کنید تا چنین اتفاقات ناگواری در رشت رخ ندهد.

وی در ادامه افزود:شورا نمی تواند هرکاری که دلش خواست انجام دهد و دستگاه های نظارتی و نمایندگان در کشور حضور دارند و زمانی که اگر درجایی خلاف منافع شهروندان اقدام شود می توانیم شورا را وادار به عقب نشینی کنیم.اما متاسفانه آقای استاندار در این باره ضعیف عملکرد و می توانست ایشان بخوبی مدیریت کنند اما و حادثه غم انگیز شورا وشهرداری رشت بار دیگر تکرار شد.

بین گفتار و رفتار معاون سیاسی امنیتی استاندار تعارض وجود دارد و در این حوزه افراطی گری زیادی رخ داده است

kochaki_4625 (12)نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معتقدم در بخشی از انتصابات استان گیلان افراطی گری صورت گرفته است تصریح کرد:تعدادی از فرمانداران انتخابی مدیران ضعیفی هستند و این ضعف شدید را مردم هم اکنون احساس می کنند و این روند باید اصلاح صورت گیرد.

کوچکی نژاد از انتقاد شدید خود نسبت به عملکرد معاونت سیاسی امنیتی استاندار گیلان خبر داد و افزود: انتقاد نسبت به عملکرد وی از سوی نمایندگان مجلس وجود دارد. ایشان شعار دو گانه ای می دهد و می گوید«هرکسی که در دولت گذشته کار کرده است باید اخراج شود»درحالیکه خود ایشان در دولت گذشته چندین سال مدیرکل بوده اند.بنابراین تعارض در گفتار اصلا مطلوب نیست و در این حوزه افراطی گری زیادی رخ داده است.

استاندار گیلان از حوزه معاونت سیاسی امنیتی آسیب جدی دیده است
وی با اشاره به اینکه معاون برنامه ریزی و عمرانی استاندار گیلان با نمایندگان هماهنگی خوبی داشته اند افزود:استاندار گیلان از حوزه معاونت سیاسی آسیب جدی دیده است و معتقدم اگر حوزه معاونت سیاسی با سایر حوزه ها و نمایندگان مجلس هماهنگ نشود با هم آقای استانداراز این حوزه آسیب خواهد دید.

انتقاد از اظهارات برخی مشاورین استاندار گیلان

kochaki_4625 (7)نائب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از برخی مشاوران استاندار اظهار داشت:ایشان باید در انتخاب مشاورین دقت بیشتری داشته باشند و مشاورانی انتخاب کنند که به مسائل کلی نظام دیدگاه مثبتی داشته باشند.اخیرا یکی از مشاورین در رای اعتماد به یکی از حلقه های فتنه افاضاتی داشتند که بنده بخاطر آن متاسف شدم.اعتقاد دارم مشاورین نزدیک استاندار باید درخصوص مصالح نظام اظهارات شفافی داشته باشند.
کوچکی نژاد با بیان اینکه خطر قرمز نظام براساس اظهارات رهبری فتنه است افزود:اگر مجلس در این مورد حساسیت به خرج میدهد نباید این امر منجر به خشم یک مشاور ارشد شود.اگر ایشان واقعا نسبت به فتنه دلبستگی شدید دارد می تواند از این پست کناره گیری کند و آزادانه به اظهار نظر بپردازد .نمی شود فردی از امکانات دولت استفاده کند و از دولت حقوق دریافت نماید اما خلاف مصالح نظام عمل کند و به اعتقاد بنده این موضوع جرم محسوب می شود و دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی باید به این قصیه ورود کنند.

بین سه نماینده رشت هماهنگی و همدلی خوبی وجود دارد
kochaki_4625 (10)نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود سلایق مختلف فکری در بین نمایندگان مجلس امر غیرقابل انکاری است تصریح کرد:اما همیشه سعی کرده ایم که دیدگاه های خود را شفاف اعلام کنیم و طبق همان مقطع اظهار نظر نکنیم.
کوچکی نژاد به انتقاد خود نسبت به دولت احمدی نژاد اشاره کرد و گفت:اگر به نطق های ان دوره نگاه کنید یکی از منتقدین جدی دولت احمدی نژاد بوده ام و بارها شدیدا نسبت به جریان انحرافی اعتراض داشتم.در دولت فعلی نیز همین روند را ادامه خواهم داد چون بر این اعتقاد هستم که نماینده نباید وکیل الدوله باشد.نماینده باید از مدافع ملت باشد و از دولت نیز حمایت کند اما هرکجا که دولت خلاف منافع مردم حرکت کرد باید از منافع مردم حمایت کند.
کوچکی نژاد درخصوص همدلی و اتفاق نظر بین نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:سه نماینده رشت از دیدگاه های متفاوتی برخوردار هستند اما هماهنگی و همدلی بین نمایندگان رشت در وضع خوبی قرار دارد و اخیرا نشست های مشترکی برگزار کرده ایم.
برگزاری جلسه هماهنگی سه نماینده رشت با مدیران دستگاه های اجرایی
وی از برگزاری جلسه هماهنگی سه نماینده رشت با مدیران دستگاه های اجرایی در ساعت هفت صبح فردا خبر داد و افزود: این جلسه درخصوص بودجه سال ۹۳ برگزار می شود و تلاش داریم در این مقطع زمانی رشت را به یکی مرحله ی قابل قبول در حوزه ی عمرانی شهری و روستایی برسانیم و تنها مشکل رشت شهرداری این کلانشهر خواهد بود که در این زمینه نیز سه نماینده رشت اتفاق نظر و وحدت دارند و امیدواریم بتوانیم مشکلات رشت را حل کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد:هم اکنون وحدت و هماهنگی بین سه نماینده رشت بسیار زیاد است و اگر نمایندگان مردم نتوانند دورهم بنشینند و به بحث و بررسی مشکلات مردم بپردازند دیگر وای به حال سایرین.مردم از درگیری و اختلاف تنفر دارند و امید داریم این وحدت روز به روز بیشتر شود و اعتقاد من این است که به سمت خوبی درحال حرکت هستیم.

Share