سام سکوتی

دو صد کرده چون نیم گفتار نیست!

دو صد کرده چون نیم گفتار نیست! همه سازمان‌ها و نهادها و کلیه بنگاه‌های اقتصادی و موسسات فرهنگی برای موفقیت و پیشرفت به تبلیغات نیاز دارند و گاها از نظر اقتصادی، هزینه صرف شده در تبلیغات را مهم‌تر از سرمایه گذاری اولیه در فعالیت اقتصادی می پندارند! دولت ها نیز برای کسب محبوبیت بیشتر و […]

دو صد کرده چون نیم گفتار نیست!
-sam-sokoutiهمه سازمان‌ها و نهادها و کلیه بنگاه‌های اقتصادی و موسسات فرهنگی برای موفقیت و پیشرفت به تبلیغات نیاز دارند و گاها از نظر اقتصادی، هزینه صرف شده در تبلیغات را مهم‌تر از سرمایه گذاری اولیه در فعالیت اقتصادی می پندارند!
دولت ها نیز برای کسب محبوبیت بیشتر و همچنین اطلاع رسانی در مورد فعالیت های خود، بی نیاز از تبلیغ و اطلاع رسانی در سطح کلان نیستند و لازم است فعالیت‌های خود را با توجه به اصل گستردگی جغرافیایی کشورمان، در برنامه کاری خود داشته باشند تا مردم شمال از افتتاح و یا کلنگ خوردن پروژه‌ای در جنوب بی‌خبر نمانند (اتفاقی که در دولت گذشته به کرات شاهد آن بودیم و برنامه‌های تبلیغاتی دولت گذشته بخش اعظمی از برنامه های صدا و سیما را به خود اختصاص داده بود) و مردم جنوب از افتتاح بندری در شمال و اتصال ایران به اروپا از کانال دریای خزر خوشحال شوند.
در بیشتر کشورها، دولت ها خود صاحب شبکه تلویزیونی هستند که برنامه ها و سفرهای دولت را پوشش داده و اخبار مرتبط و مهم را به سمع و نظر مردم می رساند، اما در ایران که تلویزیون و رادیو آن ملی است و خارج از اراده و اختیار دولت است و دولت فقط در بحث اختصاص بودجه و تصمیم گیری در مورد نحوه هزینه کرد آن، حق ورود به حوزه تصمیم گیری صدا و سیما را دارد. تعامل دو سویه لازمه توفیق هر دو در امر اطلاع رسانی و برنامه‌سازی است که متأسفانه به دلیل مصاحبه اول رئیس دولت و ناهماهنگی‌هایی که در مورد حضور یکی از مجریان پیش آمد، رابطه دولت و صدا سیما کمی با تنش همراه شد و مردم هنوز بر این باورند که این تنش بر عملکرد رسانه‌ای دولت سایه افکنده است.
امروز که دولت خود صاحب هیچ رسانه‌ای نیست و با آنکه بیشترین تلاش‌ها را برای کم کردن فاصله طبقاتی انجام داده است، تورم را مهار کرده است و کشور را به طور نسبی از تورم خارج کرده است و مهم‌تر از همه این موضوعات، طرح تحول سلامت را در دست اجرا دارد که متأسفانه در رسانه ملی کمتر به این موضوعات پرداخته می‌شود و اگر گذر کسی به بیمارستان‌ها و یا مراکز بهداشتی نیافتاده باشد اصلا از چنین طرح شگرف و بنیادینی اطلاع هم ندارد!
به حداقل رساندن هزینه درمان و پوشش بیشتر عمل‌های جراحی توسط بیمه یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اقدامات دولت آقای روحانی است که متأسفانه پوشش تبلیغاتی مناسبی نداشته است و دولت تدبیر و امید اگرچه در امید آفرینی برای قشر محروم اقتصادی خصوصا در حوزه درمان سنگ تمام گذاشته است اما سنگی بزرگتر و سنگین‌تر لازم است تا موج ایجاد شده از آن به اقصی نقاط کشور برسد و رأی دهندگان به رئیس جمهور از تمامی اقدامات و تلاش های تیم همراه دولت در کابینه مطلع شوند.
وزارت بهداشت چه در عزل و نصب ها در سطح ملی و منطقه‌ای و چه در حوزه خدمت رسانی یکی از موفق‌ترین وزارت خانه های کشور بوده است که لازم است تیم‌های رسانه‌ای همراه دولت رساناهای خوبی باشند و در یادداشت ها و خبرهای خود این وزارت خانه را همراهی کنند تا با انگیزه بیشتری به مردم خدمت کنند و دولت آقای روحانی نیز بهتر است برای تیم رسانه‌ای و تبلیغاتی خود کمی بیشتر وقت صرف کند که در کشور ما گاهی: دو صد کرده چون نیم گفتار نیست.

سام سکوتی بداغ

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share