سردار احمدی مقدم :

در ۶ ماهه نخست امسال ۳۸۰ مورد اسیدپاشی در کشور داشته‌ایم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده ناجا با بیان اینکه جشن افغان‌ها در جنوب تهران جشن نامزدی ساده بوده است، گفت: در نیمه اول امسال، ۳۸۰ مورد اسیدپاشی در کشور صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ،فرمانده ناجا با بیان اینکه جشن افغان‌ها در جنوب تهران جشن نامزدی ساده بوده است، گفت: در نیمه اول امسال، ۳۸۰ مورد اسیدپاشی در کشور صورت گرفته است.ahmadi moghadam 1

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش پلیس و ارتقای سلامت اداری در جمع خبرنگاران در واکنش به سؤال خبرنگاری مبنی بر کشته شدن ۳ دانش‌آموز در قلعه گنج گفت: در حال پیگیری این موضوع هستیم.

وی افزود: یکی از خواسته‌های مهم مردم برخورد با تخلفات است که با توجه به وظایف ناجا این کار بسیار سخت و پیچیده می‌شود از آن طرف ما تلاش کرده‌ایم کار سازمان یافته و به دور از کارهای منطقه‌ای داشته باشیم. همچنین با یکی از مؤسسات خصوصی صحبت کرده‌ایم تا نظرسنجی درباره تخلفات را انجام دهد.

فرمانده ناجا پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال جرایم ۳۰ درصد کاهش بیابد.

وی درباره اسیدپاشی‌های اخیر گفت: هنوز متهم دستگیر نشده و حادثه اصفهان به دلیل بُعد رسانه‌ای آن مطرح شد و ما در ۶ ماهه امسال ۳۸۰ مورد اسیدپاشی در کشور داشته‌ایم.

وی در توضیح بیشتر گفت: خیلی از این اسیدپاشی‌ها از روی کینه و حسادت است که البته اکثر متهمان دستگیر می‌شوند. همچنین اسیدپاشی‌ها گاهی روی خودرو و اموال انجام می‌شود که همه آنها خطرناک نیست و گاهی با جوهرنمک روی افراد ریخته می‌شود.

وی درباره انتشار عکس متهم اسیدپاشی گفت: انتشار عکس متهم باید توسط دستور قاضی صورت بگیرد و شاید هنوز این عکس به واقعیت نزدیک نیست که دستور انتشارش صادر نشده است.

وی با بیان اینکه فقدان پارکینگ و تسهیلات مجوزی برای تخلف نیست، افزود: طرح امنیت اجتماعی به قوت قبل ادامه پیدا می‌کند و با رصد جرایم و ناهنجاری‌ها برخورد می‌کنیم و ربطی به زمستان و تابستان ندارد.

وی در خاتمه درباره جشن افغان‌ها در جنوب تهران گفت: این جشن بدون قصد و برنامه‌ریزی صورت گرفته و جشن نامزدی یکی از افغانی‌ها بوده که آنها به خیال خودشان به دلیل مراسمات عزاداری در محرم آن جشن را دو روز عقب انداخته بودند. اکثر آنها افغانی‌های غیرمجاز بودند و از کشور ترد می‌شوند.

/فارس

Share