امیرتیموری مراسم معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد رشت:

دانشگاه وظیفه دارد خرد سیاسی را در دانشجویان بوجود آورد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور مسئول بسیج اساتید استان گیلان در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.

teymoori_3281    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مراسم تکریم و معارفه مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، با حضور مسئول بسیج اساتید استان گیلان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان و جمعی از مسئولین استانی و معاونین و مدیران دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر علیرضا امیرتیموری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، ضمن خیرمقدم به حاضرین، گفت: بسیج استادان، یک تشکل بوده و مهمترین هدف این تشکل ها، دین گستری و دین مداری بوده که به عنوان رسالت اصلی این تشکل است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، ادامه داد: دانشگاه ترکیبی از دانشجویان، استادان و کارکنان است که به هیچ وجه حق ندارند وارد جریانهای سیاسی شوند ولی دانشگاه وظیفه دارد خرد سیاسی را در دانشجویان بوجود آورد تا آنان بتوانند جریانهای سیاسی را از هم تمیز دهند چرا که دانشجو باید صاحب فهم سیاسی شود تا دچار سردرگمی سیاسی نشود.
دکتر امیرتیموری، با تأکید بر تلاش استادان در افزایش تولید علم تصریح کرد: یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری ، عدم تبدیل تولیدات علمی به ثروت است که در این راستا، فضا جهت ورود بسیج اساتید به این حوزه در دانشگاهها و مراکز آموزشی استان باز بوده و عزم جدی بسیج در این عرصه باعث خواهد شد تا با نگاه ویژه، در جهت این امر مهم اقدام گردد.
24444در ادامه محمد جلایی ، مسئول بسیج اساتید استان گیلان، ضمن تشکر از میزبانی واحد رشت، وجود دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت را در این استان بسیار با ارزش دانست و اذعان داشت: من افتخار آن را دارم که دانش آموخته این مجموعه علمی هستم. دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت مهمترین و بزرگترین مجموعه علمی رشت است که گاهی به شکلی تداعی دانشگاه آزاد اسلامی استان را می کند. در بخش فعالیت های بسیج دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به بقیه مراکز آموزش عالی استان بسیار پیشرو بوده و آمادگی در این مجموعه علمی در فعالیت های فرهنگی و علمی کشوری و استانی زبانزد بوده است.
مسئول بسیج اساتید استان گیلان، یادآور شد: بسیج استادان در سال ۱۳۸۰ تأسیس شد و با ورود بسیج به دانشگاهها ، بخش علمی هدف گذاری شد و با هدایت های مدبرانه مقام معظم رهبری باعث شد تا جامعه علمی کشور ، در مقابل هجمه های دشمنان همیشه آماده باشند.
وی با اشاره به جایگاه والای شهدا در جامعه اسلامی، تأکید کرد: در کنار شهدای کشور ، شهدای بزرگی در جامعه علمی وجود داشته و این خاصیت شهید است که می تواند درافشانی نماید .
جلایی، تصریح کرد: در جامعه اسلامی ، دین باعث رسیدن انسان به کمال خواهد شد که یکی از وظایف استادان و معلمان آن است که انسان را هدایت کنند تا به کمال برسند و اساتیدی که در این زمینه مسئولیت بزرگی را بر دوش دارند باید دارای شرایطی باشند که بتوانند خود را محک زده و الان موقعیتی فراهم شده است که بتوانند گفتمان ما را در دانشگاهها بصورت علمی ارائه دهند و این آفت اجتماعی را با توجه به مشکلات موجود در جامعه با این حرکت علمی از بین ببرند. اگر ما خواسته باشیم تا ایرانی ثروتمند و قدرتمند داشته باشیم باید ایرانی دانشمند داشته باشیم که با همدلی و تلاش شبانه روزی دراین بخش ، این امر محقق خواهد شد.
در پایان از زحمات دکتر ابراهیم چیرانی طی مراسمی تقدیر و تشکر شد و برای دکتر رضا حسن پور، به عنوان مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ، آرزوی موفقیت شد.

Share