رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مصلی رشت

ارسال ۴۰۰ میلیون پیامک هنگام بیماری رهبر معظم انقلاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رئیس دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: نبود آیت‌الله مهدوی‌کنیدر جامعه روحانیت مبارز رنج‌آور است و اعتقاد داریم خداوند این امر را جبران می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی پیش از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت‌الله مهدوی‌کنی در مصلای این شهر اظهار کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی تا آخرین لحظه عمر خود در خدمت نظام جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بود.

IMG_3193وی آیت‌الله مهدوی‌کنی را از شخصیت‌های شناخته شده و انقلابی عنوان کرد و افزود: آیت‌الله مهدوی‌کنی قلب مردم را تسخیر کرده بود.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به مراسم تشییع آیت‌الله مهدوی‌کنی در دانشگاه تهران، تصریح کرد: دامنه حضور مردم تا چهار راه طالقانی کشیده شده بود و مردم نسبت به روحانیون اصیل و خدمتگزار احترام قائل هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری نسبت به آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب نماز میت را بر پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی اقامه کردند و این موضوع بسیار تاثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه ترویج دین از ویژگی‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی بود، خاطرنشان کرد: آیت‌الله مهدوی‌کنی ذره‌ای در اعتقاد خود انحراف نداشت و احترام عمیقی برای ولایت فقیه قائل بود.

محمدی‌گلپایگانی به پایبندی عمیق آیت‌الله مهدوی‌کنی به اصول انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل دانشگاه امام صادق (ع) از خدمات ارزنده ایشان برای تربیت کادر مجرب، کاردان و معتقد نسبت به انقلاب اسلامی بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به دعوت آیت‌الله مهدوی‌کنی از آیت‌الله زین‌العابدین قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان برای تدریس در دانشگاه امام صادق (ع)، تصریح کرد: ایشان معتقد بود آیت‌الله قربانی می‌تواند جوانانی در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

وی به مسئولیت تشکیل کمیته انقلاب اسلامی از طرف امام (ره) توسط آیت‌الله مهدوی‌کنی اشاره کرد و افزود: تشکیل کمیته انقلاب اسلامی در تامین امنیت مردم و نظام اسلامی حائز اهمیت بود.

محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه آیت‌الله مهدوی‌کنی به دنبال پست و مقام نبود، اظهار کرد: تصدی سرپرستی وزارت کشور و نخست وزیری به آیت‌الله مهدوی‌کنی پس از پیروزی انقلاب اسلامی را به عهده داشت.

*فقدان آیت‌الله مهدوی‌کنی در جامعه روحانیت مبارز رنج‌آور است

IMG_3253رئیس دفتر مقام معظم رهبری ریاست جامعه روحانیت مبارز را از جمله مسئولیت‌های آیت‌الله مهدوی‌کنی برشمرد و بیان کرد: نبود وی در جامعه روحانیت مبارز رنج‌آور است و اعتقاد داریم خداوند این امر را جبران می‌کند.

وی در ادامه به اقتدار مقام معظم رهبری در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: بسیاری از رهبران دنیا التماس می‌کنند به نحوی با رهبر معظم انقلاب دیدار برقرار کنند.

محمدی‌گلپایگانی با اشاره به واسطه‌های مختلف رئیس جمهور آمریکا، فرانسه و نخست وزیر انگلیس برای ملاقات چند دقیقه‌ای روحانی با اوباما، تصریح کرد: امر مذکور در حالی بود که روسای جمهور دیگر کشورها ساعت‌ها می‌ایستادند تا بتوانند با اوباما رئیس جمهور آمریکا دست دهند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری وجود رهبر معظم انقلاب را سبب عزت و اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: برخی فکر نمی‌کردند پس از رحلت امام (ره) نظام پابرجا بماند اما اکنون می‌بینیم با درایت رهبر معظم انقلاب اقتدار نظام اسلامی گسترش پیدا کرده است.

*داعش مصبیت جهان اسلام

IMG_3236وی به جنایات داعش در سوریه و عراق اشاره کرد و یادآور شد: قضیه داعش مصیبتی برای جهان اسلام شده است و این گروه جنایت‌های بسیاری در سوریه و عراق انجام داده است.

محمدی‌گلپایگانی ریشه داعش را در خوارج دانست و خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) لقب مارقین را به آنها داده زیرا از دین خارج شده هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه عراق را شیعه در مقابل داعش نجات داده است، اظهار کرد: داعش تلاش کرد با تصرف کربلا و نجف اشرف حرم مطهر امامان (ع) را تخریب کرده و پس از آن به طرف مشهد حرکت کند که شیعیان امام حسین (ع) با فتوای آیت‌الله سیستانی و حکم جهاد ایشان با داعش مقابله کردند.

وی فتوای آیت‌الله سیستانی را موجب تشکیل بسیج میلیونی در عراق خواند و بیان کرد: آموزش و ساماندهی نیروهای مذکور به کمک جمهوری اسلامی ایران انجام شده است.

محمدی‌گلپایگانی راز و رمز ساماندهی داعش را در آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: اگر سوریه در مقابل تروریست‌ها شکست می‌خورد امروز عراق و حزب‌الله لبنان شکست می‌خوردند.

*ارسال ۴۰۰ میلیون پیامک هنگام بیماری رهبر معظم انقلاب

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به سلامت کامل مقام معظم رهبری پس از انجام عمل جراحی، اظهار کرد: تعداد ۴۰۰ میلیون پیامک هنگام بستری شدن رهبر معظم انقلاب در بیمارستان در کشور ارسال شده بود.

وی به اظهار نگرانی مردم نسبت به وضعیت مقام معظم رهبری در پیامک‌ها اشاره کرد و افزود: هزاران ختم قرآن و صلوات برای سلامتی مقام معظم رهبری در کشور قرائت شده است.

محمدی‌گلپایگانی با بیان اینکه مردم برای سلامتی مقام معظم رهبری قربانی‌های بسیاری کردند، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور نشان دهنده علاقه‌مندی مردم نسبت به رهبر معظم انقلاب است.

*عزدارای امام حسین (ع) با شکوه برگزار شود

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خواستار با شکوه برگزار شدن مجالس عزاداری امام حسین (ع) شد و بیان کرد: نظام اسلامی برگرفته از قیام امام حسین (ع) است.

/فارس

Share