بررسی ها نشان می دهد

خطر آتش سوزی در کمین شهروندان سه منطقه رشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بررسی های کارشناسان آمار سازمان آتش نشانی حکایت از آن دارد طی ۱۰ سال گذشته بیشترین شمار آتش سوزی های منازل مسکونی در شهر رشت در مناطق سلیمانداراب ، معلولین و بلوار لاکان به وقوع پیوسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بررسی های کارشناسان آمار سازمان آتش نشانی حکایت از آن دارد طی ۱۰ سال گذشته بیشترین شمار آتش سوزی های منازل مسکونی در شهر رشت در مناطق سلیمانداراب ، معلولین و بلوار لاکان به وقوع پیوسته است.

atash3در سال های گذشته آتش نشانان شهر رشت در بسیاری از هفته‌ها و ماه‌های سال شاهد خسارت‌های مالی و جانی که شهروندان به دلیل وقوع آتش سوزی در منازل مسکونی شان به آن دچار شدند، بودند که بنا به گزارش حوزه آمار سازمان آتش نشانی رشت بیشترین آتش سوزی ها طی ۱۰ سال گذشته در مناطق سلیمانداراب، معلولین وبلوار لاکان اتفاق افتاده است که به همین واسطه به ساکنین این مناطق توصیه می شود توصیه ها و رهنمودهای ایمنی را جدی بگیرند تا شاهد تکرار خساراتی که درگذشته به دنبال آتش سوزی به شهروندان این منطقه تحمیل شده است نباشیم.

گفتنی است آمادگی شهروندان برای مقابله با آتش سوزی امری ضروری است. البته در چند سال اخیر سازمان آتش نشانی به منظور ارتقای آگاهی شهروندان درباره چگونگی مواجهه با آتش سوزی و همچنین به منظور آمادگی در برابر هرگونه حادثه آموزش ها واقداماتی از قبیل برپایی مانور انجام داده است که بنابر نظر کارشناسان این آموزش‌ها و برگزاری مانورها در کاهش میزان خسارات و تلفات ناشی از حوادث موثر بوده است.

به هر ترتیب گسترش فعالیت‌های پیشگیری از سوانح مستلزم آگاهی و همکاری تمام افراد جامعه است که در آموزش همگانی مربوط به رویا رویی با حوادث، شهروندان باید در سنین مختلف آموزش‌های فردی رویارویی با شرایط اضطراری و بحرانی ناشی از حوادث را فرا گیرند و تحقق این مهم نیازمند برخورداری از برنامه و طرح‌های مناسب بر پایه مطالعات کارشناسی است.
ساکنین این سه منطقه در زمان وقوع آتش سوزی بیشترین آسیب را می‌بینند بنابراین، علاوه بر ایمن‌سازی خدمات تأسیسات و ساختمان‌های مناطق، باید شهروندان با شیوه‌های ارتقای آمادگی از جمله مانورهای مقابله با بحران در مقابل بلایای طبیعی و حوادث آشنا شوند و با ارائه آموزش‌های کاربردی به شهروندان تلفات ناشی از بلایای غیر طبیعی را به حداقل رساند.
علاوه بر این شهروندان این مناطق باید اعتقاد پیدا کنند که با فراگیری آموزش‌های مناسب، می‌توانند خود را سازماندهی و در مقابل بلایای طبیعی، پیشگیری و خودامدادی کنند. برای رسیدن به این مهم باید با کمک تبلیغات و آموزش سطح آگاهی مردم را نسبت به ریسک‌های بلایای غیر طبیعی بالا برده و همچنین آنها را در مورد اقدامات و آمادگی و ایمن سازی در مقابله با این بلایا آموزش و مشارکت دهیم که در این بین انجام مانورهای شهری از اهمیت خاصی برخوردار است.

در پایان از شهروندان و ساکنین این مناطق درخواست می کنیم با مراجعه به ایستگاه مرکزی سازمان واقع در میدان انتظام با ثبت نام در دوره های آموزشی رایگان مقابله با حوادث که به همت حوزه آموزش سازمان آتش نشانی برگزارمی شود شرکت کنند و بهره لازم را با حضور در این کلاس ها ببرند. ضمن اینکه مبلغ ناچیز هزینه ی بیمه آتش سوزی که در قبال پرداخت آن منزل شما شهروندان تا یک سال در مقابل خسارت ناشی ازآتش سوزی بیمه می شود را در برنامه های خود داشته باشند.

Share