خبر غیر رسمی؛ اما تایید شده

خبرها حکایت از نهایی شدن انتخاب رئیس جدید صدا و سیما دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با پایان یافتن ریاست قریب به ده سال و نیمه عزت الله ضرغامی بر سازمان صدا و سیما به احتمال قوی یکی از با سابقه ترین معاونان رییس صدا و سیما یعنی محمد سرافراز بزودی حکم ریاست سازمان را دریافت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،با پایان یافتن ریاست قریب به ده سال و نیمه عزت الله ضرغامی بر سازمان صدا و سیما ، و در حالی که به عنوان یک مورد نادر گمانه زنی برای شناخت جانشین وی مدتها به طول انجامید و تا چند روز پایانی مسوولیت ضرغامی، جانشین وی هنوز مشخص نشده بود، بالاخره مشخص شد که به احتمال قوی یکی از با سابقه ترین معاونان رییس صدا و سیما یعنی محمد سرافراز بزودی حکم ریاست سازمان را دریافت خواهد کرد.

mohammad-sarafraz سرافراز با آنکه قریب به ۲۰ سال است که معاون برون مرزی صدا و سیما است اما چهره ای کمتر شناخته شده در میان اهالی رسانه و سیاست است.

هر چند که سازمان صدا و سیما اصولا یک سازمان فرهنگی است و مهمترین دستگاه فرهنگی کشور می باشد اما نمی توان انکار کرد که نشستن بر صندلی ریاست صدا و سیما فقط به سوابق و تخصص فرهنگی- رسانه ای منوط نیست و این صندلی در عرصه سیاسی کشور نیز بسیار حائز اهمیت است.

این اهمیت تا بدان جاست که از ماه ها پیش جناح های سیاسی تلاشهایی را برای انتصاب افراد نزدیک به خود به عنوان رییس صدا و سیما صورت دادند. شاید اینکه رییس صدا و سیما چه کسی باشد بیش از دیگران برای دولت اهمیت ویژه ای داشته باشد و در همین راستا شنیده های زیادی حاکی از تلاش رییس جمهور روحانی برای انتصاب فردی نزدیک به خود از جمله عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به عنوان رییس صدا و سیما بود.

از سوی دیگر طرح اسامی افرادی همچون حدادعادل ، صفارهرندی ، سید محمد حسینی و علی دارابی به عنوان رییس احتمالی صدا و سیما نشان دهنده تلاش گروههای منتقد دولت به همان منظور بود.

اینک اما خبرها حکایت از قطعی شدن انتصاب محمد سرافراز به عنوان رییس صدا و سیما دارد. این انتخاب پیامهای چندی در بر دارد که شاید مهمترین آنها برای دولت و شخص حسن روحانی رییس جمهور باشد.

سرافراز چهره ای سیاسی نیست و قدیمی ترین و یکی از حرفه ای ترین مدیران بلند پایه صدا و سیماست. مسوولیت طولانی مدت وی در معاونت برون مرزی شناخت کاملی از مسائل بین المللی و دیپلماسی برای او به ارمغان آورده و شاید بتوان گفت برای دولتی که مهمترین اولویت و برنامه اش در سیاست خارجی و دیپلماسی است انتصاب چنین فردی در راس دستگاه تبلیغاتی کشور یک موهبت بزرگ است.

سرافراز با تاسیس شبکه های پرس تی وی، العالم و هیسپان تی وی تاثیر مشخصی در عرصه دیپلماسی عمومی جمهوری اسلامی نیز داشته است.

ترجیح سرافراز بر علی دارابی معاون سیما و عضو موسس جمعیت ایثارگران، سید محمد حسینی وزیر ارشاد دولت دوم احمدی نژاد، صفارهرندی سردبیر سابق کیهان و مشاور فرهنگی سپاه پاسداران و غلامعلی حدادعادل رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس نشان دهنده آن است که زمینه برای دولت به منظور همکاری نزدیک با صدا و سیما فراهم شده است.

رییس صدا و سیما یکی از اعضای هیات دولت است و خبرها حاکی از مناسب نبودن رابطه عزت الله ضرغامی با حسن روحانی در یکسال گذشته بوده است . البته تنش در رابطه صدا و سیما و دولت بی سابقه نبوده و در زمان ریاست جمهوری سید محمد خاتمی این تنش تا بدان جا بالاگرفت که دولت خاتمی راسا از ورود علی لاریجانی رییس وقت صدا و سیما به جلسات دولت جلوگیری کرد.

از سوی دیگر تنش در رابطه صدا و سیما و دولت منجر به قطع بخش عمده بودجه صدا و سیما توسط دولت شده که مشکلات زیادی مالی برای این سازمان بوجود آورده است و این سازمان را مجبور به افزایش سرسام آور حجم آگهی های بازرگانی کرد که نارضایتی گسترده بینندگان و انتقادات کارشناسان را در پی داشته است.

قطعا انتصاب محمد سرافراز به ریاست صدا و سیما فصل جدیدی در رابطه دولت و این سازمان خواهد گشود بویِژه اینکه دولت حسن روحانی در حساس‌ترین مراحل برنامه اصلی خود برای اداره کشور یعنی تعیین تکلیف مذاکرات هسته ای قرار دارد و در این مقطع چه در داخل وچه در خارج از کشور نیازمند همکاری ویژه صدا و سیماست.
/تابناک

Share