حواشی مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسیاری از مردم تهران که برای بدرقه رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری به مراسم تشییع آیت‌الله مهدوی‌کنی آمده بودند، با ذکر «یا حسین» با پدر پیر خبرگان وداع کردند. روز پنجشنبه وداع مردم تهران با پیر خبرگان و یار دیرین امام و رهبری بود؛ اقشار مختلف مردم هم از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا بسیاری از مردم تهران که برای بدرقه رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری به مراسم تشییع آیت‌الله مهدوی‌کنی آمده بودند، با ذکر «یا حسین» با پدر پیر خبرگان وداع کردند.

روز پنجشنبه وداع مردم تهران با پیر خبرگان و یار دیرین امام و رهبری بود؛ اقشار مختلف مردم هم از ساعات آغازین صبح به دانشگاه تهران آمده بودند.

مراسم اقامه نماز و تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی از ساعت ۸ صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و مداحی ذاکر اهل بیت میثم مطیعی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در دانشگاه تهران آغاز شد.

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز با حضور در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری نماز اقامه کردند.
13930801095744547_PhotoL

در این مراسم که مسئولان سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگان مجلس، مسئولان دولتی، مسئولان لشکری، بسیاری از فعالان سیاسی و حزبی و هزاران نفر از مردم تهران حضور داشتند با حاشیه ‌هایی همراه بود که در ادامه می‌آید:

*مردم تهران در یک روز غیر تعطیل برای عرض تسلیت و وداع با آیت‌الله مهدوی‌کنی با حضور گسترده و پرشور خود ارادت خود را به این عالم مجاهد و پارسا نشان دادند.

*پس از اقامه نماز،‌ وداع‌کنندگان از خیابان انقلاب به سمت پل حافظ با شعار «عزا،‌عزاست، امروز یاور رهبر ما پیش خداست امروز»، پیکر رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری را تشییع کردند.

* مداح این مراسم میثم مطیعی از دانش‌آموختگان دانشگاه امام صادق بود، که آیت‌الله مهدوِی‌کنی را «پدر پیر دانشگاه» خطاب کرد.
139308011252561913907604

*«همراهی با امام و رهبری» و «موضع‌گیری شفاف» و همچنین «اخلاق حسنه» مهم‌ترین ویژگی‌هایی آیت‌الله مهدوی‌کنی بود که اکثر مسئولان در گفت‌و‌گوهای خود با خبرنگاران بر آن تاکید داشتند.

*حضور مسئولان فارغ‌التحصیل دانشگاه امام صادق از جمله سعید جلیلی،‌ غضنفرآبادی، حسام‌الدین آشنا، مصباحی‌مقدم از نکات قابل توجه این مراسم بود.

*پس از رسیدن خودروی حامل پیکر آیت‌الله مهدو‌ی‌کنی به پل حافظ، تهرانی‌ها با ذکرهای «یاحسین» و عزاداری برای سید و سالار شهیدان، با آیت‌الله مهدوی‌کنی وداع کردند.

*بسیاری از مردم برای رفتن به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و شرکت در مراسم خاکسپاری،عازم شهرری شدند.

*پس از ورود پیکر آیت‌الله به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی و استقبال پرشور مردم از این عالم بزرگوار، همزمان با اذان ظهر پیکر آیت‌الله مهدوی‌کنی در جوار مزار جد گرامی‌اش حاج ملاعلی کنی آرام گرفت.

 /فارس
Share