تأمینی در نطق میان دستور:

حضور مردم در مراسم عزای پاشایی نشان داد که مردم تشنه محبت هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نماینده رشت در مجلس گفت: مرتضی پاشایی نه چپ و نه راست و نه سیاسی بود و تنها در حوزه موسیقی فعالیت داشت، حضور گسترده مردم در عزای وی و حضور مردم در خیابان‌ها برای ابراز همدردی با بازماندگان وی این درس را به ما می‌دهد که برخی مسائل را همچون این موضوع که مردم تشنه محبت هستند را فرا بگیریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا ، نماینده رشت در مجلس گفت: ناکارآمدی، رانت‌ سیاسی و عدول از اجرای قانون در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد.

حسن تأمینی لیچایی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: افتخار ما و شاید افتخار همه مسلمین جهان به بسیج و شهدای بسیجی است، حضور بسیجیان در همه صحنه‌ها از افتخارات ماست و ما می‌گوییم که آمریکا از بیسجیان ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

وی با اشاره به درگذشت مرتضی پاشایی (فعال در حوزه موسیقی) افزود: مرتضی پاشایی نه چپ و نه راست و نه سیاسی بود و تنها در حوزه موسیقی فعالیت داشت، حضور گسترده مردم در عزای وی و حضور مردم در خیابان‌ها برای ابراز همدردی با بازماندگان وی این درس را به ما می‌دهد که برخی مسائل را همچون این موضوع که مردم تشنه محبت هستند را فرا بگیریم.

نماینده رشت خاطرنشان کرد: پایین بودن نرخ رشد اقتصادی، نرخ بالای بیکاری، آسیب‌های اجتماعی، پایین بودن ضریب امنیت اقتصادی، تورم مزمن، رکود حاکم بر بازار و تولیدات داخلی و همه و همه نتیجه عملکرد نامناسب حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تقنینی، قضایی، فرهنگی و سیاسی کشور است.

تأمینی تصریح کرد: نقش دستگاه‌های اجرایی در عدم تحقق اهداف از پیش تعیین شده در حوزه‌های مختلف موضوع قابل اعتنایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: عوامل موثر در ناکارآمدی نظام اجرایی کشور متعدد و فراوان است، مواردی چون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های نادرست، عقب‌ماندگی تکنیکی و مدیریت‌های ناکارآمد، کوتاهی و عدول از اجرای قوانین و مقررات، رانت سیاسی و اقتصادی و مفاسد مالی و اداری از جمله آنهاست.

نماینده رشت در ادامه اضافه کرد: فراوانی رانت‌ها، برنامه‌ریزی‌های نادرست و … در دستگاه‌های اجرایی منجر به بروز تهدیدات و آسیب‌های فراوان چون نارضایتی عمومی، بی‌اعتمادی نسبت به دستگاه‌های اجرایی، محدودیت فعالیت‌های بخش‌های مولد، تخصیص غیربهینه امکانات، اتلاف سرمایه‌های انسانی و مالی شده است.

تأمینی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود در بخش‌های مختلف از مسئولان خواستار رسیدگی به آنها شد.

/فارس
ایرج ندیمی، محمد مهدی رهبری املشی،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،محمدحسین قربانی ،حسن تامینی،جبارکوچکی نژاد،مهرداد لاهوتی،ناصرعاشوری،حمیدرضاخصوصی،حسن خسته بند،محمود شکری،صفرنعیمی رز،عطالله حکیمی،

Share