آماده باش سنتی ها ؛

حزب علی آقا برای انتخابات مجلس می آید یا ریاست مجلس؟+نمودار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی لاریجانی می خواهد حزب تاسیس کند . این مساله دیگر نه تنها از سوی نزدیکان علی لاریجانی تکذیب نمی شود بلکه به صورت محسوسی اراده برای رسانه ای شدن آن نیز مشاهده می شود.

IMG2201422316205010557514به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی لاریجانی می خواهد حزب تاسیس کند . این مساله دیگر نه تنها از سوی نزدیکان علی لاریجانی تکذیب نمی شود بلکه به صورت محسوسی اراده برای رسانه ای شدن آن نیز مشاهده می شود.
کاظم جلالی اخیرا در مصاحبه ای با روزنامه شرق که نزدیک به کارگزاران و هاشمی رفسنجانی است این خبر را به صورت رسمی رسانه ای کرد و پس از او بهروز نعمتی ُ سخنگوی هیات رییسه مجلس و از نزدیکترین افراد به علی لاریجانی هم بر آن تاکید کرد.
یکی از نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ماجرا را اینگونه شرح می دهد:«علی آقا واقعا مورد فشار قرار گرفته است . برخی اعضای فراکسیون رهروان گرایش هایی به فراکسیون اصولگرایان پیدا کرده اند و همین مساله موجب شده نتوانیم تصمیمات فراکسیونی منسجمی بگیریم. جلسات ما جز در موارد خاص به نتیجه نمی رسد. بنابراین مجبوریم یک اقدام جدید انجام دهیم . در مجلس نمی توانیم ریسک کرده و به ترکیب فراکسیون دست بزنیم . ممکن است دچار ریزش های عجیبی شویم »
224972_206
باهنر و لاریجانی پیش تر روابط نزدیک تری با یکدیگر داشتند

این نماینده که نخواسته نامش فاش شود در ادامه می گوید:«پیشنهاد تشکیل حزب زمان زیادی است که مطرح شده اما شرایط خاص امکان پیگیری را از ما گرفته بود. علی آقا حالا با اصرار دوستان تمایلش به این اقدام بیشتر شده است. دکتر اکنون با این اقدام با اجماع بیشتری مواجه خواهد شد. در این صورت می توانیم حزبی تر عمل کنیم . حزبی که اعضای زیادی از آن در مجلس هم حضور دارند»
شکاف فراکسیون رهروان قدرت مانور رقبا را بیشتر کرده است
وی ادامه داد:«با این تا کتیک می توان از ظرفیت های خارج از مجلس هم بهره جست. شخصیت های اصولگرای مهمی هستند که می توانند در خارج از مجلس به تقویت جایگاه سیاسی رییس مجلس کمک کنند »
این نماینده در حالی این سخنان را مطرح کرده است که به نظر می رسد جایگاه سیاسی علی لاریجانی در مجلس پس از روی کار آمدن دولت جدید با تغییراتی مواجه شده است. لاریجانی در ماجرای دفاع از وزیر علوم به صورت مستقیم وارد شد و پاسخ نه بسیاری از نمایندگان عضو فراکسیون مجلس به او این حقیقت را بیش از همیشه آشکار تر می کند.
در این میان برخی معتقدند تشکیل حزب از سوی علی لاریجانی هدفی بلند مدت و برای اسفند ۹۴ دارد . می گویند لاریجانی می خواهد با قدرت وارد انتخابات مجلس شده و حامیان خودش را هم به صورت منسجم وارد پارلمان کند. حال آنکه برخی بدبینانه تر می گویند مشاوران دکتر لاریجانی به او گفته اند که ممکن است اگر اوضاع همین منوال پیش برود کرس ریاست مجلس در خرداد آینده نیز از دست برود.
تغییر آرایش سیاسی مجلس را به خوبی می توان از آرا جلسه بررسی اعتماد به آشتیانی حس کرد.
1(2) 34we

در حالی که در زمان تشکیل کابینه به خوبی می شد از نمودار متوجه شد که تعداد افراد فراکسیون اصولگرایان صد نفر است حالا اما چند رای گیری اخیر نشان داده که بیش از ۷۰ نماینده به فراکسیون رقیب کوچ کرده اند.
به نظر می رسد سنتی ها به کمک دکتر آمده اند تا شاید بتوانند او را از این شرایط نجات دهند.
/مثلث آنلاین

Share